זוהי אנגליה

This England Series Review

תמונת כתב על "זוהי אנגליה":
"למרות התחלה מבטיחה שאר העלילה מידרדרת"
פוסטר This England
משחק קנת' בראנה  סיימון פייסלי דיי  אופליה לוביבונד  אנדרו ביוקן  
קומדיה
ביקורת סדרה לזוהי אנגליה מאת
ציון המבקר
"לא עומדת בציפיות"
דירוג הגולשים
0/10
?
מדד פופולריות
3.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם התגעגעתם לימי הקורונה, הסדרה "זוהי אנגליה" (This England) שנוצרה על ידי מייקל ווינטרבוטום ("הדרך לגואנטנמו") והגיעה לארץ מתחת לרדאר, תוריד אתכם מזה מהר מאוד. הסדרה מתיימרת לחשוף את מאחורי הקלעים של הממשל הבריטי וההתמודדות שלו עם היציאה מהאיחוד האירופי היישר לתוך מגפה עולמית שכמותה לא נראתה בדורנו. האם זה מצליח לעמוד בציפיות ? למרבה הצער, לא. בפרקים הראשונים, דמותו המורכבת של בוריס ג'ונסון וכמובן המבטא הבריטי יצליחו אולי לשאוב אתכם לתוך הסדרה, במחשבה כוזבת כי מדובר בז'אנר שנע בין "בית הקלפים" האמריקאי ל"פולישוק" הישראלי אך עד מהרה, ככל שדמותו של ג'ונסון הופכת הזויה יותר ויותר בעודו מצטט את שייקספיר כדרך לשמר אדישות אל מול המגפה המתקרבת, תיאלצו לחזות בשחזורים של תפקוד בתי החולים ובתי האבות בבריטניה באופן מלודרמטי וטרגי שקשה לשאתו כשלא מדובר באמת בסרט דוקומנטרי.
הדבר הטוב היחיד בסדרה הוא כנראה הפרק הראשון שבו אנו יכולים להתפעל מהשחקן האירי עטור השבחים קנת בראנה שנכנס לנעליו של ג'ונסון ומצליח, על אף יופיו, להיראות כמו ג'ונסון בגרסת הגיבן מנוטרדם ולהעביר את הגישה הכאוטית וההזויה של ראש הממשלה בכל הקשור לניהול מדינה במשבר. על פי הנתונים המובאים בסדרה, ג'ונסון, שמתפקד כראש ממשלה סחבק שנותן כיפים לשרי ממשלתו, וראש מנהל הבריאות בארצו התנהלו כאילו הכל תותים בחוץ, הוא פרסם נתונים שקריים על נתוני ההדבקה בארצו ועד שהכריז על סגר, נדבקו 1.5 מיליון איש בבריטניה זאת, למרות הפצרות מהצוות שלו, כאשר 95 אחוז מהנדבקים, נדבקו רק שבועיים לפני הסגר. כלומר, חיים רבים היו ניצלים אם הוא לא היה מתמהמה או עסוק בדחקות שייקספיריות. ג'ונסון גם סופג ביקורת בסדרה על מחסור חמור בציוד ובכוח אדם, דבר שגרם לאנשים רבים לחזור בהם מהתמיכה בברקזיט. רק לבסוף כשהוא חלה בקורונה בעצמו הוא מסיר מעט מהשאננות.
לא ברור אם מטרת הסדרה היא ביקורת על הממלכה הבריטית, ביקורת על הברקזיט, או ביקורת על ג'ונסון שלרוב דווקא מהווה אתנחתא קומית בכל הסאגה ( "אני מרגיש כמו מקולי קלקלין ב'שכחו אותי בבית'", הוא אומר לחברי הצוות שלו כשהוא נדבק ואלפים מתים בארצו), או אולי ביקורת על אנגליה באופן כללי, אך היא בהחלט מעוררת השראה עבור יוצרים ישראלים להרים את הכפפה ולעשות סוף סוף סרט דוקומנטרי על המחדלים מאחורי הקלעים של קברניטי ספינת הקורונה כאן בישראל כאן ועכשיו ולא 40 שנה אחרי (ראו "שעת נעילה").
זוהי אנגליה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ זוהי אנגליה (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט