סובייצקה: ביקורת עונה ראשונה

Sovietzka Series Review

תמונת כתבעדיאל קורן על "סובייצקה: ביקורת עונה ראשונה":
"מראה לא מחמיאה במיוחד על החברה שלנו"
פוסטר Sovietzka
משחק סוזנה פפיאן  יבגניה דודינה  דניאל סטיופין  גרא סנדלר  לנה פרייפלד  
קומדיה
ביקורת סדרה לסובייצקה: ביקורת עונה ראשונה מאת עדיאל קורן | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"ביקורתית ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
מדד פופולריות
5.0/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות תעשיית הטלוויזיה עוברת שינוי. מאינספור תוכניות ראליטי משמימות בפריים טיים, התאגידים השונים גילו נוסחה חדשה שיכולה למשוך את הצופים - לספר את סיפורם של אוכלוסיות ותרבויות שחיים לצידנו, עם שחקנים מעולים, תסריט מצטיין והנגשה מעולה לצופים - וזה עובד נהדר. ראינו את זה עם האוכלוסיה הערבית, החרדית ועכשיו הרוסית. ובתכלס, למה לא? זה מרתק, עשוי טוב, שובר סטריאוטיפים והכי חשוב נותן ביקורת. ופה נכנסת לתמונה, הסדרה החדשה "סובייצקה" של כאן 11 אותה יצרה דנה אברומיץ' וביימה ענת סטלינסקי. עלילת הסדרה מתמקדת בענת (סוזנה פפיאן, שבקרוב גם תופיע על המסך הגדול בסרטו החדש של אבי נשר "גן קופים") ילידת הארץ, סטודנטית מבריקה למתמטיקה ובת למשפחה של עולים מברית המועצות. ענת רוצה שיתייחסו אליה כמו כולם ולא כ-"רוסייה" של החבורה ולכן מתכחשת למוצאה ונמנעת מסטריאוטיפים. הכל מתפוצץ כשהיא ואביה הולכים לביטוח לאומי ומקבלים יחס מזלזל ומעליב שמוציא מענת את כל האנרגיות ומתגלגל לסרטון שנהיה ויראלי ברשתות. ענת מתפרסמת באינטרנט ובהתחלה קצת סולדת מזה אך עד מהרה היא מבינה שיש בידה את הכוח ומחליטה לאמץ לעצמה את הכינוי "סובייצקה" ולצעוק את צעקתם של יוצאי ברית המועצות שסופגים על בסיס יומיומי יחס גזעני ומשפיל.
בין חברי הקאסט משחקים יבגניה דודינה ("חזרות") וגרא סנדלר ("שנות ה-80") את הוריה של ענת ואת אחיה משחק דניאל סטיופין ("קופה ראשית") המדהים. יחד (עם בבושקה כמובן) הם נותנים תחושה אותנטית של משפחה סובייטית במנהגים ובתרבות. העלילה מורכבת מאלמנטים אוטוביוגרפיים מחייה של דנה אברומיץ', בת להורים ילידי ברית המועצות, ומחיי השחקנים שלוהקו לסדרה וחוו גם הם את הקשיים המתוארים. יחד עם התסריט המעולה והמשחק המוצלח שנובעים ממקום של כאב, שוני וחוסר אונים הסדרה מעבירה לנו דרך המסך את התחושות, החוויות וההרגשות של העולים ונותנת ביקורת כבדה על ההתנהלות שלנו כחברה. בסופו של דבר, עברו יותר מ-30 שנים מאז העלייה הגדולה מברית המועצות, התחלפו דורות, החברה השתנתה אבל הגזענות עדיין נשארה. בני הדור השני, "הצברים" שנולדו בארץ, עדיין מתמודדים עם קשיים של זהות ושייכות ולעיתים מופלים ולא מוצאים את מקומם בחברה. על מנת להיטמע הם נאלצו לוותר על דרכי חיים ומאפיינים תרבותיים ועדיין להרגיש חוסר שייכות. הפער והכאב שאותו חוו יוצרות הסדרה הובילו ליצירת הסדרה שמטרותיה המרכזיות הן לשבור את הסטריאוטיפים, להראות לנו את הפגמים בחברה שלנו, ולהשמיע קול של דור שלם שנפגע וממשיך להיפגע.
עד לפני המלחמה באוקראינה מרבית האנשים בארץ לא ידעו שיש הבדל בין רוסים לאוקראינים. הפער הזה יכול לנבוע בין היתר מחוסר ידע ומבורות. וזו בדיוק הנקודה שאותה הסדרה מנסה לחזק דרך האווירה, המנהגים, המסורות והקשיים - אנו נכנסים לשגרת חייהם הסבוכה של העולים. "סובייצקה" מתמודדת עם נושאים קשים ומורכבים בתוך חיי הקהילה הרוסית וגם באינטראקציה עם החברה הישראלית בצורה ראויה. התסריט סוחף אך לא חף מפגמים, הליהוק נהדר והשחקנים עושים עבודה מצוינת ומשכנעת. בשורה התחתונה, יש פה יותר מעוד סדרה, יש פה הצצה לתרבות שונה ובאותה נשימה ביקורת על כך שהיא עדיין נחשבת שונה. הביקורת הזו מציגה לנו מראה (שאינה מחמיאה במיוחד) על החברה שלנו.
סובייצקה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ סובייצקה (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט