חדשות קולנוע וסרטים

ראיון בלעדי עם האחים דארדן - חלק שני

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
האחים דארדן נשאלו על ידי כל העיתונאים בכל רחבי תבל על עבודתם המשותפת. זו השאלה האחרונה שהם ירצו שתשאלי אותם, התריעה המתורגמנית, אז הבאתי אותה בהתחכמות.

כיצד מבטא כל אחד מכם את קולו היחודי בתוך היצירה המשותפת?

ז'אן-פייר ולוק פורצים בצחוק. “Thank You! Thank you!” יוצא מגידרו לוק שנראה לפתע בריא מתמיד. אחוות אחים כזו מעולם לא נראתה כה משכנעת בעיניי. בעוד לוק עונה בחפץ לב על שאלתי, מחשבותיי נודדות אל אחותי, בשר מבשרי. אין לי ספק שלו היינו עובדות יחד, זה היה נגמר במעשה נמהר ואכזרי. איך לעזאזל הם סובלים אחד את השני כל השנים הללו?

בבסיס עבודתם המשותפת ארוכת השנים, עומד הרצון לנסות ולחקור יחד את האפשרויות השונות של היצירה המתהווה. "אנחנו מרגישים שדווקא יחד נגיע לזה ולא לחוד", עונה לוק. "לכן אנחנו אומרים: לא נתנגד אחד לשני וכל אחד מתאים את עצמו לשני". כאשר אחד מהם אומר שמשהו לא נראה לו, השני אינו מתנגד והם בוחנים כיוון אחר שאולי יתן מענה לציפיות של שניהם. "אנחנו רוצים להגיע למקום אחד ביחד", מדגיש לוק.

האין זו פשרה? אני מקשה.

"לא, לא, לא", מוחים השניים. כבר שלושים שנה שהם חושבים באופן דומה. "נניח שאני מציע לצלם סצנה מסויימת. ז'אן-פייר יאמר: 'למה לא?' , אחר כך הוא יכול לומר שזה לא כל כך עובד ואז אענה לו: 'טוב, אז אולי ננסה אחרת'. " מסביר לוק. "אנחנו שונים בחיים, אך כשאנחנו עובדים יחד על סרט, אנחנו הופכים לאחד. אנחנו כמו מכונה, צועדים יחד ואם אני רואה שהרעיון שלו יותר טוב, למה שאני אגיד 'לא'? אנחנו לא מתנגדים זה לזה, אלא מחפשים וחוקרים".

האם היה חוסר הסכמה כלשהו בעבודה על "הילד"?

"לא. אף אחד לא מכריח אותנו לעבוד ביחד. אם אנחנו לא נסכים זה עם זה, אז אנחנו לא נעבוד יחד", אומר ז'אן-פייר. "אני לא מדבר על הילדות שלנו. כשהיינו ילדים כן רבנו ולא הסתדרנו, אבל בנושא של העבודה אנחנו ביחד". בדמיוני עולה תמונה משעשעת של קשישא ז'אן-פייר וקשישא לוק מתקוטטים על גדות הנהר בעיר הולדתם אנגיס.

אם אתם מתגוררים בשכנות?

"אנחנו לא חולקים אותה אישה ולא גרים ביחד. לוק גר בבריסל ואני בלייג' ושם גם המשרד שלנו", צוחק ז'אן-פייר והמתורגמנית מצחקקת במבוכה. המתח מתפוקק ואני מגלה שהם קצת פחות יבשושים ממה שחשבתי.

איך הבזיק בראשכם הרעיון ללהק את ג'רמי רנייה לתפקיד ברונו בסרטכם החדש "הילד"?

"ב"הילד" ישנן סצנות בהן ברונו רוכב על האופנוע וזה מאוד הזכיר לי את ג'רמי בסרט "השבועה", אומר ז'אן-פייר. והרי בסרט "השבועה" איגור מצולם רוכב על האופנוע שלו, הרוח פורעת את שערו, בדיוק כמו ברונו.

ב"הילד" דמותו של ברונו מצטיירת כשלילית ביותר מול דמותה החיובית של סוניה, שאינה לוקחת חלק בפשע. מדוע לא אפשרתם לסוניה להיות קצת פחות מושלמת?

"סוניה יודעת טוב מאוד שברונו גונב והיא בכל זאת איתו. היא מסכימה לז'קט שהוא קונה לה ויודעת שזה מכסף גנוב. אולי היא גנבה בעבר, אבל ברגע שיש את התינוק היא כבר לא יכולה", עונה ז'אן-פייר בעוד לוק טרוד באפיזודה חולפת של הצינון שלו.

מה מסמל התינוק עבור ברונו?

"הוא לא מסמל בשבילו שום דבר. הוא לא מרגיש אליו כלום, לא רואה אותו בכלל", עונה ז'אן-פייר.

הסרט "רוזטה" המספר על נערה הנאבקת למצוא עבודה ולצאת ממעגל העוני לתוכו נולדה, עורר הדים בפרלמנט הבלגי ותוצאתו היתה "חוק רוזטה" – חוק להעלאת שכר המינימום של בני נוער.


מה חשתם כאשר היצירה שלכם נתנה השראה לחוק הזה?

"לא שאלו אותנו, אף לא על השימוש בשם. זה מצביע על כך שהסרט היה מספיק פופולרי שיקראו לחוק בשם "רוזטה". אנחנו לבטח לא עושים סרטים כדי שיחוקקו חוקים."

הסלולרי של מאשה המתורגמנית מצלצל והיא עונה: "שאלתי אותם: 'אתם רוצים לטייל, לבריכה, משהו?' הם אומרים לי שהם רוצים לישון". זמן מה לפני שפרשו למיטתם נאותו האחים לעשות פוזות לפני המצלמה. מעתה יחלקו חיי לשניות שלפני הפלאש ולשניות שאחריו, כי בצמד חמד שכזה מעולם לא נתקלתי. זה מה שקורה כשמוציאים שני קרחונים לשמש הישראלית. הם מפשירים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט