חדשות קולנוע וסרטים

סיינפלד עונה שביעית - ביקורת DVD

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: בן חכים

אני לא חושב שיש עוד משהו שאפשר לומר על הסדרה שלא נאמר כבר עשרות אם לא מאות פעמים, מה שהופך את מלאכת הביקורת על המארז החדש של העונה השביעית של "סיינפילד", שיצא בימים אלו לספריות (פורום פילם) קשה מנשוא. לא אחת הרגשתי שאני נמצא באחד מפרקי הסדרה כשאני מנסה להגיד משהו על כלום.

אפילו היום, שמונה וחצי שנים אחרי שירדה מהאוויר (כן, כן עבר כבר כמעט עשור בלי פרק חדש אחד של סיינפלד), נראה כי גם לשחקנים וליוצרי הסדרה נגמרו המילים ממאות הראיונות, אלפי התצלומים ועשרות מיליוני המעריצים שמספרם רק הולך וגדל עם הזמן.

[*]

אפשר כבר להכריז בחוצות העיר - "סיינפלד" הצליחה לעלות על נוסחה מנצחת ובלתי מעורערת. היא הצליחה במקום בו הרבה סיטקומים קודמים נפלו.

במהלך תשע שנים היא בנתה אימפריה. גדולה יותר מ'מיקרוסופט', גדולה יותר מ'מקדונלד'ס' - אימפריה תרבותית שהאפילה על חושינו החברתיים, הסוציולוגיים, על תפקודינו במהלך היום יום במשך עשור ורכשה לעצמה תרבות צפיה חסרת תקדים ורייטינג עצום בכל שבוע, כזה שמשך לעוד עונה ועוד אחת (בפרק סיום הסדרה ששודר ביום חמישי, ה - 14 במאי, 1998, צפו כ-76 מיליון צופים) - אפילו משכורותיהם של השחקנים לפרק בודד הגיעו לסכומי עתק העולים על כל דמיון (ג'רי סיינפלד אגב מחזיק בשיא - "השחקן שסירב להכי הרבה כסף", על פי ספר השיאים של גינס - חמישה מיליון דולר לפרק כדי להמשיך התכנית).

[*]

"סיינפלד" (1989-1998) יצרה גל שהיה קשה לעצור. 180 פרקים של הצלחה אמיתית ומרגשת, כזו שהיה קשה לסרב לה, קשה לעמוד בפניה. הצלחה שמטשטשת כל נסיון אחר, כולל כמה ניסיונות אצלנו כאן בארץ (ראו ערך "פאזל" ו"החברים של נאור" שעלה לאחרונה בערוץ 10) והביא את ההשוואה שכבר הפכה לנורמה - "אה, זה לא כמו סיינפלד".

חברת "פורום פילם" עושה את עבודתה נאמנה, כאשר היא מחזירה אלינו בפעם השישית את האובייקט ובגדול, במארז DVD מהודר ומספק של העונה השביעית והמדוברת שיעשה הכל חוץ מלתת לכם לשכוח את הנוסטלגיה המתהווה. (פעם שישית כי העונה הראשונה והשנייה של הסדרה יצאו במארז אחד).

[*]

ג'רי, ג'ורג', איליין וקרמר (ג'רי סיינפלד, ג'ייסון אלכסנדר, ג'וליה לואיס דרייפוס ומייקל ריצ'ארדס המוכשרים) חוזרים לסיבוב נוסף בעונה שעשתה היסטוריה (וגם כבשה את האמי). השחקנים ההססנים של 1989 כבר תפסו לעצמם עמוד שדרה לא קטן ועומדים לפנינו כשהם עושים את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב - להצחיק אותנו בטירוף.

מארז עונתה השביעית של קומדיית המצבים המצליחה, לוקח בחשבון כי קיבלנו את מנת ה"איך הכל התחיל" כבר במארזי העונות הראשונות ומרשה לעצמה להיכנס אל תוך הוויית הנונסאנס והשגעונות האינטנסיבית בכל המרץ, בתוך הפרקים ומחוץ להם, תוך שימת דגש על הכיף של הרגע, הרגעים הקטנים שהפכו את הסדרה למה שהיא הוויית ה"כלום", או ה"שום דבר", עליה רכב מסע הפרסום העולמי.

[*]

יש שאומרים, ואולי בצדק, שעונתה השביעית של הסדרה היא העונה הטובה ביותר. 24 פרקים בהם היוצרים והשחקנים כבר אינם הססנים כמו פעם, אך גם לא עייפים מדי (ראה: עונה 9), עונה שביססה אימרות שהפכו מזמן לקאלט פופולרי בלקסיקון המעריצים – "אין מרק בשבילך!" (ללא ספק אחד המשפטים המפורסמים בתולדות הסדרה), "הוא גנב לי את לחם השיש!", "בוסקו!" ו"שווה ספוגית!" (ויסלחו האוהדים על התרגום, אני יודע שבאנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב), ובכלל, כזו שמציבה סטנדרט גבוה ועמוד איתן ראוי להערכה בראייה מרחבית על תשע שנותיה של הסדרה.

קשה למצוא היום מארז DVD שמעניק למעריציו את מה שהוצאתה של "סיינפלד" מצליחה להעניק. כמות התוספות היא יותר מנכבדת ומנציחה כמעט כל רגע בתהליך הייצור.

[*]

אנו מקבלים כ - 13! שעות של "מאחורי הקלעים" הכוללים בין היתר פספוסים וקטעים שלא נראו מעולם, ג'רי סיינפלד בקטעי סטנד-אפ בלעדיים למארז זה, ערוצי שמע בלעדיים עם הערות היוצרים והשחקנים בגופו של כמעט כל פרק ונותנים לנו את התחושה המרגשת כי אנו יושבים וצופים בפרק ממש ביחד עם השחקנים, סצינות מהעונה השביעית שהושמטו בעריכה, טריוויה מאחורי הקלעים, סצינות קלאסיות מהסדרה המבוצעות מחדש באנימציה והרהורים על עונתו האחרונה של לארי דיוויד (המוח שמאחורי ההצלחה).

עם פרקים משמעותיים כמו "הנאצי של המרק", "הספוגית" ו"ההזמנות" והעובדה כי כל פרק הועבר מחדש באיכות תמונה וקול גבוהה (High Definition), מארז העונה השביעית הופך למארז חובה בכל בית המגדיר עצמו כמעריץ.

ועכשיו כל מה שנותר לעשות זה לחכות ליציאתן של שתי העונות האחרונות, השמינית והתשיעית, במארזים בתקווה ולא ייפלו מהמארז הנוכחי.

וכדי להשאיר אתכם עם טעם של עוד, הנה קטע קצר מהפרק המפורסם "הנאצי של המרק":
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט