חדשות קולנוע וסרטים

"סתיו סטרשקו הכניסה אותנטיות לתפקיד": ראיון עם במאי "הנשף"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסרט "הנשף" היה מועמד לאחרונה ל-12 פרסי אופיר ועלה לכותרות בזכות התפקיד הקולנועי הראשון של הדוגמנית הטרנסג'נדרית סתיו סטרשקו, המגלמת בו תיכוניסטית המסתירה מחברותיה את זהותה ומתכוננת עמן לנשף הסיום. מבקר האתר רון פוגל נפגש עם הבמאים שרון מימון וטל גרניט לשיחה על סרטם, החשיבות של הצגת טרנסג'נדרים בקולנוע והבחירה בסטרשקו לתפקיד הראשי
אחת המגמות הבולטות בקולנוע העולמי כיום היא העיסוק בנושא הטרנסג'נדריות. הסרט "אישה פנטסטית" מצ'ילה שבמרכזו טרנסג'נדרית זכה בטקס האוסקר האחרון בפרס לסרט הזר הטוב ביותר. הסרט "נערה" הבלגי העוסק בנערה טרנסג'נדרית זכה בשלל פרסים בפסטיבל קאן האחרון ונחשב לאחד הסרטים המעניינים בתחרות והחודש יצא לאקרנים הסרט הישראלי "הנשף", שבמרכזו נערה טרנסג'נדרית שמנסה להתמודד עם התיכון שאליו היא מגיעה. לכבוד הקרנתו נפגשתי עם צמד במאי הסרט שרון מימון וטל גרניט שכבר ביימו יחדיו קודם לכן את הסרט "מיתה טובה".

מדוע הנושא של טרנסג'נדרים זוכה לנראות ולייצוג קולנועי כה נרחב לאחרונה?

"את הסרט התחלנו לכתוב עוד לפני חמש שנים, כך שקשה לדבר על סמיכות בזמנים. מה שכן, מדובר בנושא שיותר ויותר אנשים מתוודעים אליו. כחברי הקהילה הלהט"בית נושא האחר והשונה וקבלתו בחברה מוכר לנו וחשוב לנו לעסוק בו. ללא ספק יותר ויותר סרטים בנושא הטרנסג'נדריות רק יתרמו ללגיטימיות של הנושא ולביעור דעות קדומות".

כיצד החלטתם לבחור בסתיו סטרשקו לתפקיד הראשי?

"עשינו לא מעט אודישנים ואז בחנו את האינטראקציה בעין השחקניות לבין עצמן. זה לא היה תהליך קל. היה לנו ברור שאנחנו רוצים שאת תפקיד הטרנסג'נדרית תשחק טרנסג'נדרית בעצמה, בדיוק כמו כוכבת הסרט "אישה פנטסטית". סתיו הייתה מדהימה. אנחנו לא בטוחים שמדויק להגיד שהיא 'גילמה את עצמה', אבל היא הכניסה עומק, אותנטיות ורגישות לתפקיד של עדן".

[*]

עלילת הסרט עוקבת אחר שלוש תיכוניסטיות, שאחת מהן טרנסג'נדרית -סתיו סטרשקו המצוינת - המסתירה את האמת אודותיה מחברותיה. שלוש הבנות חולמות על האביר על הסוס הלבן שיזמין אותן לנשף הסיום ולצורך כך הן מוכנות אפילו למכור אבר מגופן כדי לקבל בתמורה "תיקון" שיכלול חזה גדול ואף סולד יותר. הסרט מתמקד בשלוש תיכוניסטיות. לי השפה שלהם נשמעה על גבול הלא אמינה. האם כך אכן מדברים היום תיכוניסטים?

"כל הסרט התבסס על תחקיר מעמיק ועל שיחות עם תיכוניסטים ובני נוער. השפה אולי מעט מוקצנת, אך כך מתבטאים ונוהגים צעירים בימינו. חשוב היה לנו גם להראות את השימוש השגרתי במדיה החברתית שהיא היום חלק נכבד מעולמם של הצעירים. עוד דבר שרצינו להראות הוא את העיסוק האובססיבי בנושא נשף סוף השנה-הפרום, שבעצם מראה על האמריקניזציה שעוברת על החברה שלנו לטוב וגם לרע. ה"פרום" הוא הפרס של הטובים והמוצלחים וכולם רוצים להיות מוזמנים אליו ויעשו הכול כדי להשיג את המטרה הזו".



הסרט מדלג לאוקראינה. שם הנערות אמורות לתרום כליה כדי לזכות בשיפוץ אף וחזה. האם זו תופעה נפוצה?

"אכן, התופעה נפוצה בטורקיה וגם במזרח אירופה. בחרנו להראות את אוקראינה כדוגמה לעד כמה רחוק יהיו הבנות מוכנות ללכת בשביל להשיג מקובלות חברתית ובסופו של דבר כרטיס לנשף".

בסרט האמא היא נוכחת נפקדת. האם זה מכוון? לוקאס דונט, במאי "נערה", טען בראיון שקיימתי איתו בקאן כי גיבורת סרטו בהעדר האם נאלצה לתפקד גם כאם דבר שהדגיש את הצד הנשי שלה.

"לאו דווקא. חשוב לנו לנפץ את המוסכמה או הדעה שטרנסג'נדריות יכולה להיווצר מ'כורח נסיבות'. מדובר בנושא שהטרנסג'נדר מגלה בגיל מאד צעיר, אפילו בגיל 3, ולסביבה אין כל כך השפעה".
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט