חדשות קולנוע וסרטים

"זו חוויה מיוחדת לצלם בעירום": ראיון עם במאי "נורמנדי בעירום"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הבמאי הצרפתי פיליפ לה גה ("הנשים בקומה השישית") הגיע לפסטיבל הקולנוע בחיפה עם הדרמה הקומית החדשה שביים העוסקת בצילום עירום של כפר קטן בנורמנדי. מבקר האתר רון פוגל ישב איתו לראיון על הצילום המדובר, החיים בכפר מול העיר והשימוש בשחקנים לא מקצועיים, לצד עבודה עם כוכבים גדולים כפרנסואה קלוזה ("מחוברים לחיים") וטובי ג'ונס (סרטי "הארי פוטר")
לכפר קטן בנורמנדי, בו החקלאים מושפעים מהמשבר הכלכלי, מגיע צלם אמריקאי (טובי ג'ונס) המתמחה בצילומי עירום המוניים. ראש הכפר (פרנסואה קלוזה, "מחוברים לחיים") מזהה בצילום הזדמנות להציל את הכפר שלו, אך לשם כך על כל הכפר להסכים יחדיו להצעה החושפנית. האם הם יהיו מוכנים לחשוף את הכול? זו עלילתו של סרטו החדש של הבמאי הצרפתי פיליפ לה גה ("הנשים בקומה השישית"), שהגיע לפסטיבל חיפה המתקיים בימים אלו על מנת להציג את סרטו בהקרנת בכורה. מבקר האתר רון פוגל פגש אותו לשיחה.

בסרטך "מולייר על אופניים" הגיבורים נמצאים בכפר, ב"הנשים בקומה השישית" הגיבור יוצא לחפש את אהובתו בכפר בספרד ואילו עלילת "נורמנדי בעירום " מתרחשת כולה בכפר קטן בנורמנדי. האם אתה מעדיף את הכפר על העיר, האם אין כאו איזו נוסטלגיה אולי לצרפת של פעם שכבר לא קיימת?

"אני אישית דומה לדמות של הבחור הפריזאי בסרט. קולנוע הוא בכלל פעילות עירונית בעיניי. אבל לסבא ולסבתא שלי היה בית בכפר בנורמנדי (היכן שהסרט צולם) ולכן ביליתי לא מעט בצעירותי בכפר. אבל אין כאן נוסטלגיה, להיפך אני מנסה להדגיש את הריאליזם ואת הקשיים של האנשים שגרים באזורים הקטנים ומבינים שהם חייבים לצעוד עם הזמן כדי לשרוד ואין כאן געגוע לפעם. אני גם אוהב את תחושת הקהילה והביחד שקיימת בכפר הקטן והסרט הוא על תחושת הקהילה. הושפעתי מסרטו של ג'ון פורד 'האיש השקט' שבו ג'ון וויין מאחד את אנשי הכפר".

[*]

(מבקר האתר רון פוגל מראיין את פיליפ לה גה בפסטיבל חיפה. צילום: ברק בראון)

אני חייב לציין שלמרות שאנחנו שומעים מדי פעם בתקשורת על מחאות החקלאים והאיכרים בצרפת ואיך שהם צועדים עם טרקטורים לפריז וחוסמים את הרחובות עם הפרות שלהם, זה אולי הסרט הראשון שממש יש התייחסות לנושא באופן בולט.

"לדעתי האיכרים לא מעניינים את אנשי הקולנוע. גם בשבילי זה נראה מאוד רחוק, אבל אז עלה במוחי הרעיון לבדוק מה יקרה אם דווקא בכפר קטן כל האנשים יהיו אמורים להצטלם בעירום עם כל המשתמע מכך. ואז התחלתי לעשות את הסרט".

הסצנות שמציגות את חנות הצילום מדברות על העבר (המצלמות הישנות) ועל ההווה הדיגיטלי. האם אתה גם אוהב ציוד צילום ישן?

"אני זוכר שלמדתי איך לפתח תמונות בשיטות הישנות עם החומצה והאור האדום, אבל אני לא מתגעגע לזה. מה שכן, אנחנו באמת בסיומה של תקופה. אני זוכר שכשביקרתי במרוקו בגיל 12 עם הוריי בכל מקום הקטן ביותר היה חנויות עם ציוד של קודאק והיום אף אחד לא יודע מה זה קודאק. אולי היום החוואים והאיכרים צריכים להמציא את עצמם מחדש כמו שכיום מצלמים בצורה אחרת לגמרי".

דמותו של טובי ג'ונס אומרת בסרט שהוא בחר לצלם את תמונת הכפריים בעירום דווקא בשדה המסוים בגלל האור המיוחד שבו. האם יש לך אור מועדף?

"אני אוהב אור חמים, כמו כאן בחיפה כשהשמש מתחילה לשקוע. צילמנו בסרט עם עלות השחר והאור היה מצוין".

האם לקח הרבה זמן למצוא את השדה שבו תמונת העירום צולמה?

"הרבה מאוד זמן. היה לי חזון של שדה בתולי עם עץ בודד ועם גדרות בשוליו. חיפשתי מקום שנראה תמים וכזה שלא נגעו בו".

כיצד החלטת לגבי ליהוק השחקנים?

"מהר מאוד חשבתי על פרנסואה קלוזה. הוא צנוע ומאוד מתאים לתפקיד הראשי כראש הכפר. רציתי שבסרט הוא לא יסתיר דבר ושהכול יהיה על פני השטח ושהדמות שלו תייצג את הכפר, את האנשים הפשוטים והפגיעים. התלבטתי האם הוא יהיה אדם ישר או שהוא ייגרר לשחיתות כמו רבים בשלטון המקומי ובסוף החלטתי שהוא יהיה אדם שעמד בפיתוי ולא לקח לכיסו ולכן הוא גם יכול להנהיג את אנשי הכפר שהם בבסיסם ישרים".

התרשמתי מאד מהשחקנית דפני דומון שמגלמת את אסטריד, חברתו של הצלם, לא זכור לי שראיתי אותה בסרטים קודמים.

"דפני השתתפה בסרט אחד לפני 'נורמנדי בעירום', אבל היא עדיין הייתה לא מנוסה. אני מאוד אוהב להשתמש בשחקנים לא מנוסים. למשל השחקנית שמגלמת את אשת הקצב לא שיחקה בסרט לפני כן. הרבה מאד מהחוואים בסרט הם נון-אקטורס והשחקנים הראשיים בילו בביתם ולמדו את אורח החיים והגינונים".

האם כל השחקנים התפשטו בצילום העירום?

"כולם! כולל פרנסואה קלוזה שאמר לי 'אני בשום פנים ואופן לא מתפשט' אבל השתכנע בסוף. הי כ-120 אנשים שהצטלמו בעירום - השחקנים ואנשי האזור - והייתה הרגשה של שותפות גורל, חרדה וגם פחד אבל בסופו של דבר לטעמי התמונה שיצאה היא מאד תמימה ואמיתית. כשהגיבורים מתחברים לטבע ומתנקים מכל הבלי העולם ומכל הצרות שלהם. אני טיפוס ביישן בעצמי וגם לי זו הייתה חוויה מיוחדת לצלם אנשים בעירום ולהשתחרר בעצמי. בסופו של דבר זהו סרט שאני מאמין שיעשה טוב למי שיצפה בו, אני והשחקנים מאד נהנינו".
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט