חדשות קולנוע וסרטים

10 אנשי הקולנוע שעשו את 2003

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אנשי קולנוע רבים הפכו את שנת 2003 לאחת השנים המוצלחות ביותר שידע הקולנוע מזה זמן רב. בחרתי להתמקד בכמה שחקנים שהותירו חותם והפכו למרכז העניינים בתעשיית הסרטים האמריקאית ובשלושה במאים שהוכיחו שהם כנראה העתיד של הקולנוע המסחרי והאומנותי של העשור הקרוב. אני מבטיח לקוראים שבן אפלק וג'ניפר לופז לא נמצאים או מוזכרים ברשימה.1) ניקול קידמן
השחקנית האוסטרלית אנינת הטעם וגרושתו של טום קרוז זכתה בשנת 2003 באוסקר אחרי שהתאפרה בכבדות והשתנתה לחלוטין כדי שתוכל לגלם את הסופרת, וירג'יניה וולף בסרט "השעות". השנה זכינו לראות אותה בעוד שני פרויקטים קולנועים שעשו הרבה רעש: "הכתם האנושי" בזכות הערום הפרונטלי המלא והשני "דוגוויל" בזכות הבמאי, חולה הרוח, לארס פון טרייר. בשנת 2004 נראה אותה בסרטים "COLD MOUNTAIN" עליו היא כבר מועמדת לגלובוס הזהב, ובקומדיות השחורות "BIRTH" ו"THE STEPFORD WIVES" בשנת 2005 נראה אותה בארבעה פרויקטים נוספים של הבמאים נחשבים: סידני פולק, נורה אפרון, טוני סקוט ובאז לרמן. קידמן היא אשה מאד עסוקה.

2) פיטר ג'קסון
ג'קסון הוא הבמאי המוביל היום בתעשיית הקולנוע בעולם. הבמאי יליד ניו-זילנד, שמנמן שאוהב ללכת יחף הפך בזכות טרילוגיית סרטי "שר הטבעות" לבמאי המבוקש והיקר ביותר על פני כדור הארץ. הסרט השלישי בסדרה הוא יצירת מופת. הטרילוגיה נחשבת לטובה בכל הזמנים ויש הגורסים ש"מלחמת הכוכבים" נמצאת בכיס הקטן שלה. מי שביים בעברו סרטי פולחן המיועדים לבעלי לב חזק, סרט הוליוודי כושל עם מייקל גיי פוקס וסרט איכות בשם "יצורים שמימיים", הפתיע את העולם בטרילוגיה הזו. לאחרונה קיבל מהאולפנים חופש יצירתי פלוס סכום כסף גדול כדי לביים גרסה חדשה ל"קינג קונג".

3) נעמי ווטס
שחקנית אוסטרלית נוספת כובשת את הוליווד. אחרי שנים שניסתה לפרוץ אל מרכז הזירה, הצליחה למשוך את תשומת ליבה של התעשייה כאשר נתנה הופעה כובשת בסרטו של דיוויד לינץ' "מלהולנד דרייב". השנה כיכבה ב- 4 סרטים. "הצילצול" סרט האימה האמריקאי המבוסס על הזוועתון היפני היה ללהיט ענק. "נד קלי" לצד בן זוגה לזמן קצר הית' לדגר, אורלנדו בלום וג'פרי ראש. "LE DIVORCE" קומדיה קלילה עם קיית הדסון ו"21 גרם" שיגיע אלינו בעוד חודשים מספר, עליו יש שמועות שהיא תהיה מועמדת לאוסקר. בשנת 2004 אמורים לצאת למסכים לא פחות מ5- סרטים בכיכובה. מי שלא שמע על הכוכבת האוסטרלית הזו עד כה, ישמע עליה בשנה הבאה. כרגע היא הדבר החם ביותר בהוליווד.

4) שון פן
אולי זו השנה של שון פן, השחקן חגג השנה יום הולדת 40. והשנה ככול הנראה הוא יהיה מועמד בפעם הרביעית לפרס האוסקר. הוא קיבל מועמדות לגלובוס הזהב על תפקידו בסרט "מיסטיק ריבר". "21 גרם" המדובר שבו הוא מככב, זוכה לשבחים רבים וגם עליו רבים מהמרים כאחד שמסוגל לספק מועמדות לשחקן השערורייתי. בתקשורת הוא הספיק לעשות הרבה רעש כשיצא בגלוי נגד המלחמה בעירק. כמו כן, חוסר הנכונות שלו לשתף פעולה עם היחצ"נים של סרטיו לא תורמת לו. בינתיים הביקורות מתלהבות וכולם רוצים לעבוד איתו, עכשיו צריך לחכות ולראות כיצד האקדמיה תגיב.

5) סקרלט גוהנסון
רק בת 19 והיא כבר זוכה במועמדות כפולה בגלובוס הזהב, גם כשחקנית הקומית הטובה ביותר על דמותה ב"אבודים בטוקיו" וגם על תפקידה הדרמטי בסרט "הנערה עם עגילי הפנינה". השחקנית הצעירה ואנינת טעם השתתפה לפני שנה בעוד שני פרויקטים מרשימים "האיש שלא היה שם" ו"העולם שבפנים". השנה היא כבר מובילה בתפקידים ראשיים והעתיד של הגברת הצעירה ורוד, י
6) סופיה קופולה
למרות שאבא עוזר בהפקה, היא כבר לא הבת של. מי שהתחילה כשחקנית כושלת הפכה לבמאית עצמאית עם חזון. "אבודים בטוקיו" הפך לאירוע קולנועי בארה"ב שכולם אוהבים לדבר עליו ובעיקר להחמיא לו. כנראה בגלל שמדובר בסרט כל כך לא אמריקאי שנוצר על ידי אמריקאית. סרט אווירתי צנוע המתרחש ברובו בתוככי בית מלון בטוקיו ומתאר סיפור אהבה בלי מגע אבל עם המון תשוקה. קופולה הבת כבר מועמדת לפרס גלובוס הזהב כבמאית ואם הסרט יצבור תאוצה, מי יודע, אולי היא גם תהיה הבמאית הראשונה שתזכה להיות מועמדת לאוסקר.

7) ג'וני דפ
אחד השחקנים המוזרים ביותר בהוליווד כיכב בשני סרטים שהגיעו למקום הראשון ברשימת שוברי הקופות. עוד יותר מפתיע שבשני הסרטים הוא שחקן משנה ובשני הסרטים הוא גונב את ההצגה מהשחקנים הראשיים. הראשון הוא "שודדי הקאריביים" והשני "היו זמנים במכסיקו". בשנה הבאה נראה אותו בתפקיד ג'יימס בארי, הסופר שכתב את פיטר פן. חוץ מהפרויקט הזה, הוא משתתף בעוד שש הפקות ביניהם סרט צרפתי עם שרלוט גינזבורג, המשך לשודדי הקאריביים והפרויקט החדש והמדובר של טים ברטון "צ'רלי ומפעל השוקולד". עוד ברשימה סרט אימה, מותחן אפל, וסרט הרפתקאות עם ניק נולטה.

8) ביל מוריי
הקומיקאי הותיק והאיכותי מנסה את מזלו בשנים האחרונות בשרשרת צנועה של תפקידים קטנים בסרטים איכותיים כגון: "RUSHMORE" ו"CRADLE WILL ROCK" עליהם היה מועמד לפרסים רבים. השתתפותו בסרט "אבודים בטוקיו" יוצרת רעש רב, הביקורות מחבקות והמועמדות לגלובוס ניתנה לו אחר כבוד. בכל מקרה בקיץ נשמע אותו מדבב את "גארפילד" בסרט הקולנוע המדובר. בימים אלו הוא מצטלם לתפקיד הראשי בסרט החדש ורב הכוכבים של הבמאי האיכותי ווס הנדרסון שאחראי על הקומדיות המוזרות, "משפחת טננבאום" ו"המרוץ לצמרת של דודי פישר".

9) אומה ת'ורמן

ב-"להרוג את ביל" כתב טרנטינו את התפקיד הראשי במיוחד בשבילה. חודשים של לימודי אומנות לחימה, עיכוב ההפקה בשל הריון והתמודדות לא נעימה לעיני התקשורת עם הבעל הסורר, איתן הוק. בינתיים מדובר בקאמבק די מוצלח לשחקנית שהלכה קצת לאיבוד בשנים האחרונות. לגלובוס היא כבר מועמדת. בינתיים היא מככבת בסרט הפעולה החדש של ג'ון וו "PAYCHECK" ומתכוננת למסע יחסי ציבור של "להרוג את ביל-פרק 2" שיוצא בפברואר. בימים אלו היא מצטלמת לקומדיה חדשה עם ברנדון פרייזר ובהמשך השנה תצטלם לסרט ההמשך ל"תפוס את שורטי" עם ג'ון טרבולטה, דני דה-ויטו והרוק.

10) קוונטין טרנטינו
הבמאי האלים חזר אלינו אחרי שש שנות מנוחה וחשיפה מינימלית. "להרוג את ביל" סאגה אלימה ומדממת זכתה לביקורות שנויות במחלוקת אבל עם זאת אי אפשר להתעלם מהכשרון המתפרץ של הבמאי המבריק הזה. במאי שאוהב קולנוע ואוהב לעשות מחוות מדממות. הוא הצליח לרגש את אוהבי הז'אנרים האלימים כמו סרטי הסמוראים, סרטי הפשע השחורים, המערבונים, סרטי המאפיה של שנות השבעים ועוד. "להרוג את ביל" הוא חגיגה של הומור שחור, איברים הניתזים לכל כיוון ובעיקר נהרות של דם. סרט
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ניקול קידמן
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט