הדרדסים 2 ביקורת סרט

Smurfs 2 Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "הדרדסים 2":
"הומור ונוסטלגיה הופכים את הצפייה ב"דרדסים 2" לכיף גדול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Smurfs 2
דיבוב ניל פטריק האריס, ג'יימה מייס, קייטי פרי במאי/ת ראג'ה גוסנל  
אנימציה
ביקורת סרט להדרדסים 2 מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"כיף מדורדס"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
באחת מהשיחות הזכורות מסרט הקאלט "דוני דארקו" (אתם בביקורת הנכונה, תשארו איתי), החברים הבוטים של דוני מתבדחים על חשבון ההרגלים המיניים של היצורונים מתוכנית הילדים "הדרדסים" ושל דרדסית בפרט. דוני נזעם ומסביר כי דרדסית הייתה המרגלת של גרגרמל אשר הומרה ל"דרדסות" בעקבות טוב ליבו של דרדסבא. מאיפה מגיע הסיפור הזה בתוך סרט קודר והזוי? סיפורה של דרדסית הוא כנראה קו העלילה המוכר והזכור ביותר מהסדרה המיתולוגית ומלבדו רוב הסיכויים שתזכרו רק מתנות מתפוצצות, בתים מפטריות, חתחתול ואולי, תלוי בדור, גם את ציפי שביט. לכן, לא מפתיע שהסרט השני מסרטי "דרדסים" עוסק בסיפור הגעתה לעולם של הדרדסית, ומקומה בקרב אחיה לכפר, אולי הסיפור היחיד שכולנו, אפילו דוני דארקו, זוכרים מהסדרה.העובדה שיש ב"דרדסים 2" סיפור ברור והדוק הוא היתרון המשמעותי שלו על פני סרטי האנימציה שצצים בכל קיץ אלא גם על סרט ה"דרדסים" הראשון, בו בורחים הדרדסים מהמכשף המרושע גרגמל, מגיעים לניו יורק ומבלים את שארית הסרט בלהמשיך ולברוח מגרגמל. בסרט הנוכחי, דרדסית נמצאת במשבר זהות כאשר היא נחטפת לעולמינו, הפעם לפריז, ועליה להחליט אם היא שייכת לכפר הדרסים, או שהיא באמת ה"בת" של גרגמל הרשע. כך, בעוד שהסרט הראשון מתעסק בעיקר בדמותו האבהית של דרדסבא (שבאנגלית הוא papa smurf, לא סבא בכלל!), הסיפור הפעם הוא מנקודת המבט של ה"ילדה". לכן, לילדים יהיה כנראה הרבה יותר קל להזדהות עם הדמויות, עם הסיפור ועם המסר שלו שהוא, בגדול: "הורה הוא מי שיעשה עבורך הכל".
גם הסיפור האנושי של חבריהם של הדרדסים, פטריק וגרייס (ניל פטריק האריס וג'יימה מייס מ"גלי") עוסק באבהות. ובדומה לעלילת הדרדסים, גם הפעם הדגש הוא לא על כל שפטריק הוא אב בעצמו, אלא דווקא בתפקידו כילד שאביו החורג והמעיק (ברנדן גליסון) מתעקש להיכנס לחייו ולהרפתקאותיו בכל מחיר. ניל פטריק האריס נפלא כתמיד והדינמיקה שלו עם היצורונים הכחלחלים מגניבה ולא מאולצת. הפעם מקבלת גם גרייס תפקיד גדול יותר, וטוב שכך. רק חבל שדמותה של סופיה ורגרה ("משפחה מודרנית") לא המשיכה איתנו. למזלנו, האנק עזריה המצוין ממשיך לגלם את גרגמל בדיוק והומור פרוע.מה שהופך את "דרדסים 2" לכיפי הוא בעיקר היותו סרט מצחיק. ולא רק השחקנים האנושיים אחראיים על הבדיחות, גם ההומור של הדרדסים, ובעיקר ההומור העצמי שלהם מצליח להיות משמעשע ולהימנע לרוב מוולגריות. את הומור הסלפסטיק של ביש גדא המגושם מהסרט הראשון, מחליף ההומור של האקס, ה"שטותניק" (דרדס לא כחול) שהוא גם סלפסטיקי וגם מופרע. על פי הנוהל, בדיחות רבות פונות ישירות לקהל המבוגר שלא רק בא עם ילדיו לסרט, אלא גם גדל על סדרת "דרדסים" המקורית. החלטה מוצלחת במיוחד היא לפתח לדמות את האזכור הקצר מהסרט הראשון על הדרדס ה"פאסיב-אגרסיב".
בנוסף, "דרדסים 2" מצליח גם להיות מגניב. כמות האפקטים המיוחדים גדולה הרבה יותר מהסרט הראשון והם הרבה יותר גרנדיוזיים. אפילו התלת מימד עובד לא רע, בעיקר כאשר דרדסית מגלה את הנוף של פריז ברכיבה על חסידה דרך הקשתות של הנוטרדם. המגניבות עוזרת גם להחליק את המסר על יחסי ילדים והורים ולהקל על חווית הצפייה למבוגרים שסרטי הילדים של הקיץ כבר נמאסו עליהם לגמרי, ואוגוסט אפילו עוד לא התחיל. אה ויש גם שיר של בריטני ספירס בסוף, מה עוד תבקשו?
הדרדסים 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גרוטגיל: 1012/08/2014 12:32:35
8/10אייקון ציון
הדרדסים חוזרים- הסרט היה יפה ומדורדס
שם: סערגיל: 503/12/2013 14:19:01
8/10אייקון ציון
סרט מקסים, מצחיק, משעשע. עברו למעלה מחודשיים מאז שצפינו בו בקולנוע והילד לא מפסיק לבקש לראות שוב. בינתיים קניתי לו את הספר של הסרט, ואני מחכה שישודר בטלויזיה.
שם: האלופה מספר 1גיל: 923/11/2013 13:21:18
10/10אייקון ציון
הסרט היה מאוד מהנה!יפה!ומעולה!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט