שש פעמים ביקורת סרט

Six Acts Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "שש פעמים":
"יצירה קולנועית ריאליסטית עד כאב שמטלטלת את הצופה.אסור להחמיץ!"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Six Acts
משחק סיון לוי, אביתר מור, רועי ניק, ניב זילברברג במאי/ת יונתן גורפינקל  
ישראלי
ביקורת סרט לשש פעמים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מלא עוצמה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע15.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די72.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני כמעט עשרים שנה יצר לארי קלארק - היוצר האמריקאי השנוי במחלוקת - את הסרט "קידס" שטלטל את החברה האמריקאית השמרנית.בסרט הוצג יום בחיי בני נוער בניו יורק ששגרת חייהם כוללת ניבולי פה, אלימות, סמים וגם הרבה מאד סקס.נדמה שקלארק הצליח לזקק לתוך סרטו את כל כאב הנעורים ואת כל פחדיהם של המבוגרים ממה שעושים ילדיהם בדלתיים סגורות.סרט הביכורים של יונתן גורפינקל אומנם אינו נועז כסרטו של קלארק אבל הריאליזם שלו, המינימליזם שבו מוצג סיפור העלילה והדמויות ובעיקר הליהוק הפנטסטי בראשות סיון לוי – כל אלה הפכים את "שש פעמים" ללא פחות מיצירת מופת שאחריה סרטי המתבגרים בישראל (ולא שנעשו הרבה כאלה) ייראו אחרת לחלוטין.
גילי אותה מגלמת סיון לוי היא נערה בת 17 שעברה לאחרונה להרצליה ומנסה להשתלב בחברת המקובלים - הנערים העשירים בעלי הג'יפים הגרים בוילות נוצצות. סיפורה של גילי נפרש בעיני הצופה בשש אפיזודות (ומכאן שמו של הסרט) שבהן היא מנסה לקדם את מעמדה החברתי באמצעות גופה. מאפיזודה לאפיזודה מנצלת (או שמה מנוצלת?) גילי את גופה החטוב כדי להנות ממנעמי עולם המקובלים והלב יוצא למראה הנערה המשמשת ככלי משחק בידם של אדוני הציניות שהם בסך הכול בני 17 כמוה.הבימוי הריאליסטי של גורפינקל יזעזע כל צופה ויעורר בו מחשבות על עולם הנעורים שב"שש פעמים" מוצג במלוא כיעורו. גורפינקל אינו בוחר בדרך הקלה ואינו מטיף מוסר לאיש מגיבוריו והצופה אינו יודע אם לחבב או לשנוא את חבורת הנערים הסוחפים את גילי אחריהם. גם הצילום המנוכר והלא תזזיתי אינו מאפשר לצופה לנשום ומאפיזודה לאפיזודה חשתי כי האוויר לאט לאט אוזל בריאותיי (במיוחד הסצינה מקפיאת הדם ממש במועדון). "שש פעמים" הוא מסוג הסרטים שהצופה מייחל לאיזו שהיא מנוחה או אתנחתא קומית וזו אינה מגיעה.
מעבר לאביתר מור ,רועי ניק ורועי זילברברג המרשימים בכנותם על המסך הסרט הוא טור דה פורס של סיון לוי בתפקיד גילי. לוי הולכת ומתפחת לאחת השחקניות המסקרנות בקולנוע הישראלי. היא הרשימה ב"ג'ו ובל" ב"מוקי בוערה" ואף באפיזודה קצרה ב "פאקינג דיפרנט תל אביב" אבל נדמה כי ב"שש פעמים" היא מגיעה לשיאים שלא נראו הרבה כמותם בקולנוע הישראלי. בעיניה העצובות בגופה הכפוף משהו, במיניות שהיא משדרת, סיון לוי היא גילי האולטימטיבית ובצדק הוענק לה פרס אופיר לשנה זו לשחקנית הטובה ביותר.כמו בז'אנר סרטי האימה גם בסרטי נעורים רבים ההורים הם נוכחים נפקדים ומנותקים לחלוטין מילדיהם. גורפינקל כמעט ואינו מערב מבוגרים בסרטו ובעצם מתייחס לגיבוריו כאל מבוגרים צעירים שאין כמעט דבר שהם אינם עושים - לטוב ובעיקר לרע. גם סופו של הסרט שבו מעורב אביו של אחד הנערים יכול להתפרש לכאן ולכאן ואצל גורפינקל אין כפרה ואין מחילה והעתיד אינו צבוע אצלו כלל וכלל בורוד - נהפוך הוא.הסרט "שש פעמים" ממשיך מגמה מבורכת של עשייה נושכת ולא מתנצלת המאפיינת את הקולנוע הישראלי בימינו. הצפייה בסרט היא תובענית ולעיתים מתישה אך זוהי צפייה מתגמלת ואף חשובה. גילי זועקת בדממה את זעקת המדוכאים באשר הם, האם מישהו ישמע אותה? סרט חובה!
שש פעמים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסריאן_1גיל: 011/07/2015 01:34:01
4/10אייקון ציון
מישהו יודע משהו על הדמויות? מה הביא אותן למצב המוצג? ומה מוצג? ניצול אחרי ניצול של מישהי (שרוצה מקובלות חברתית כפי שכתבתם?) אפילו זה רק בפרביו) על ידי תיכוניסטים חרמנים. יאיר רווה שמעיד על עצמו כמי שלא מבין את פשעים ועברות קלות, זליג וימי הרדיו, מתלהב. ממה? אפילו מי הן הדמויות אין לי מושג. אז מה נשאר? סרט לשיעורי חברה בתיכון אולי.
שם: ערןגיל: 4704/04/2015 22:53:40
7/10אייקון ציון
סרט ישראלי ישיר ובוטה המתאר מציאות של בני נוער המנצלים את חולשתה של נערה הלומדת איתם למטרות מין. סרט קשה לצפיה , משחק טוב מאוד של שחקנים צעירים ולא מוכרים. להורים הצופים בסרט מדובר בחווית צפיה לא קלה על נוער חסר גבולות , חסר בושה , חסר כבוד שסמים , מין ואלכוהול מעניינים אותו הרבה יותר מכל דבר אחר. כו בסרטים ישראלים רבים - הסרט המצוין מסתים בסוף לא ברור ובכך לדעתי יש פספוס עצום
שם: דניגיל: 1723/04/2014 17:21:21
6/10אייקון ציון
סרט טוב, מבנה העלילה בעייתי. ציפיתי בסך הכל ליותר והתאכזבתי. מומלץ להורים למתבגרים .
קישורים
חץ שש פעמים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט