הון אנושי ביקורת סרט

Human Capital Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "הון אנושי":
"הרבה דרמה, לא מספיק מתח ומשחק נפלא של ולריה ברוני טדסקי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Human Capital
משחק פבריציו בנטיווליו, מטילדה ג'ולי במאי/ת פאולו וירסי  
דרמה
ביקורת סרט להון אנושי מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"פושר ובינוני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע87.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין ספק כי אחד הנושאים היותר רגישים כיום בעולם ורלוונטיים לקהל הישראלי הוא פערי המעמדות. ספרו של סטיבן אמידון, "הון אנושי", עסק ב-2 משפחות המונעות מתאוות בצע והשלכות מעשיהן. הבמאי האיטלקי פאולו וירזי העתיק את עלילת "הון אנושי" מארה"ב לצפון איטליה, אזור בו פער המעמדות בולט במיוחד. "הון אנושי" הוא סרט שעוסק בעושר שבא בקלות והולך בקלות. הוא עוסק בערכים שהולכים ונזרקים לפח למען הכסף, גם אם מדובר בערכי המשפחה.העלילה מתחילה מתאונת דרכים בה היו מעורבים ילדיהם של שתי המשפחות העומדות במרכז הסרט - משפחת אוסולה ומשפחת ברנאסקי. התאונה מובילה לפציעתו הקשה של מלצר, כמה רגעים לאחר שסיים לעבוד בטקס בו נכחו שתי המשפחות. משם הסרט מתפצל ל 4 פרקים המציגים, בדומה לסרט "8 צדדים לאמת", את העלילה מ-3 זוויות שונות. הזווית הראשונה היא של סוכן הנדל"ן, דינו אוסולה (פבריציו בנטיווליו). יום בהיר אחד, כאשר הוא מסיע את ביתו לחבר שלה, הוא מגלה שבן זוגה הוא בנו של ג'ובאני ברנאסקי (פאבריציו ג'יבולו) בעל קרן גידור מצליחה. די מהר הוא מחליט לנצל את הקשר של ביתו על מנת להשקיע בקרן הגידור של ברנאסקי.
הזווית השנייה היא של קרלה ברנאסקי, (ולריה ברוני טדסקי - אחותה הגדולה של קרלה ברוני). קרלה היא אשתו המתוסכלת והמוזנחת של ג'ובאני. קרלה משכנעת את בעלה לקנות לה תיאטרון מתפורר ולהחיות אותו רגע לפני שיזמי נדל"ן הופכים אותו למגדל דירות. הזווית השלישית היא של סרנה (מטילד ג'יולי) ביתו של דינו אוסולה שמנסה לחלץ את החבר שלה, מסימיליאנו (בנם של הזוג ברנאסקי) מהחשד שהוא היה מעורב בתאונת פגע וברח ברוכב אופניים. הפרק האחרון מחבר בין הקצוות וחושף את ההשלכות.עד לסוף הסרט הקהל לא יודע מי באמת גרם לפציעתו של רוכב האופניים. והאמת היא שזה גם לא ממש מעניין. המתח הוא די דל. התאונה היא בסך הכל נרטיב צדדי שמשקלו קיים אך לא ממש מורגש רוב הזמן. העלילה לא מספקת סיפור בלשי מותח אלא דרמה לא רעה שלרגע היה אפילו נדמה שהיא תתפתח לסרט עוקץ. וכשזה לא קורה, ישנה תחושת פספוס.
כאמור, המשקל הגדול יותר הוא לא של התאונה עצמה, אלא של תאוות הבצע של 2 המשפחות. התאונה היא רק תירוץ. המסרים של סרט די ברורים: עושר שבא בקלות ולא על ידי עבודה קשה, תמיד יגבה מחיר כבד וידרוס את הערכים. הבימוי והצילום מעולים. גם המשחק מצוין ובמיוחד הדמות של קרלה שמגלמת ולריה ברוני טדסקי, שמעוררת חמלה רבה. יחד עם זאת לא מדובר בתסריט מסעיר או מותח במיוחד. כבר נעשו סרטים הרבה יותר חזקים שביקרו את הקפיטליזם, אובדן ערכי המשפחה ותאוות הבצע בצורה הרבה יותר טובה ממנו.מצד אחד הסרט לא מטיף יותר מידי מוסר. מצד שני הוא גם לא ממש מעורר מחשבה. "הון אנושי" הוא סרט בינוני. לאחר סיום ההקרנה לא הייתי יכול להימנע מהמחשבה שאם האחים כהן היו בוחרים לעבד את ספרו של אמידון לקולנוע, הם היו מצליחים לעשות זאת הרבה יותר טוב מוירזי. העובדה כי בסוף הסרט לועסים ומאכילים את הצופה במושג "הון אנושי" היא כמו זריקת קיסם למדורה בתקווה שהוא יצית אש גדולה. מאוחר מדי וחסר תועלת.
הון אנושי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רגיל: 4226/07/2015 18:18:33
8/10אייקון ציון
הסרט יפה ומעניין אבל בהחלט לפי התגובות שפורסמו פה ציפיתי ליותר
שם: talia yakovגיל: 3020/07/2015 12:40:34
10/10אייקון ציון
איזה סרט יפה. מדהים!
שם: אלעדגיל: 3011/07/2015 16:12:35
5/10אייקון ציון
באתי עם הרבה צפיות. זר. איטלקי. אבל התאכזבתי- כי כבר עשו סרטים שאותה סצינה מסופרת מכמה נקודות מבט. לא היה מקורי. כי הסרט איטי. המשפט בסוף שמסביר מהו הון אנושי מעלה נקודה בדירוג הכללי. אבל בעיני זה סרט ממוצע ותו לא
קישורים
חץ הון אנושי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט