שקית של גולות ביקורת סרט

Bag of Marbels Movie Review

תמונת כתבניצן המבורג על "שקית של גולות":
"תיאור מצוין של תקופת המלחמה מנקודת מבט של ילד "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bag of Marbels
משחק דוריאן לה קלש, בטיסט פלריאל פלמיירי, פטריק ברואל, אלזה זילברשטיין במאי/ת כריסטיאן דוגואיי  
דרמה
ביקורת סרט לשקית של גולות מאת ניצן המבורג | כתב
ציון המבקר
"אמין ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין עוררין על כך שתקופת מלחמת העולם השנייה היא השראה בלתי נגמרת לסרטי קולנוע, ואי אפשר למאוס בה. בסוף, היא חלק מכולנו. סרט הדרמה "שקית של גולות" של הבמאי כריסטיאן דוגואיי, שפתח את המהדורה ה-14 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי שמצוין בימים אלו בישראל, הוא עיבוד לרומן האוטוביוגרפי של המחבר היהודי ג'וזף ז'ופו. הסרט מגיע לאקרנים לאחר מעל ל-40 שנה מצאתו לאקרנים של עיבודו הקודם של הבמאי ז'אק דויון לספר.העלילה מגוללת את סיפורם האמיתי של ג'וזף ואחיו. שני אחים ממשפחה יהודית בצרפת בתחילת שנות הארבעים, שנוכח האירועים באירופה בתקופת המלחמה נשלחים מבית הוריהם על מנת לשרוד ומוצאים עצמם נלחמים על חייהם. צמד האחים יוצאים למסע הרפתקאות בין הרים ושדות, ובדרך פוגש מספר דמויות מפתח שמצילות את חייהם, בלי שום תמורה, אף בסיכון חייהם עצמם. המסע מתחיל כחופשה מבית הספר הרחק מעיני ההורים, ואט אט הגעגוע לתא המשפחתי גובר.
הסרט מציג את האנטישמיות שהתפשטה והגיעה מגרמניה גם אל צרפת. בני המשפחה שהיו גאים ביהדותם, אך לא הצהירו עליה – גילו כי יום לאחר שהוטל עליהם לתפור את הטלאי הצהוב, פתאום גם חבריהם הקרובים מתנהגים אליהם כלא שייכים יותר לחברה, כאשר במשך כל הסרט בני המשפחה מסתירים את זהותם הדתית. דוגמא לכך היא כאשר אביו של ז'ו סוטר לו כדי לסגל אותו לספוג מכות ולא להתוודות ביהדותו, כאשר יישאל על כך בפני הנאצים ומשתפי הפעולה ששירתו בכוחות צרפת של וישי, שיפגשו בדרך הוא ואחיו במהלך מסעם. "עדיף לחטוף מאשר להיהרג בגלל שפחדת לחטוף", כך אומר האב.העלילה המלודרמטית ממחישה את התפשטות האימה כאשר בכל מקום אליו ברחו צמד האחים וחשו בחוף מבטחים שאפשר בו לנשום לרווחה, רגע לאחר מכן – התנוסס לראווה דגל אדום עם צלב קרס כסמל שמספר שאי אפשר לברוח מהגורל. בכל שלב בו נראה כי הסכנה חלפה – מישהו בא ובבת אחת הורס את החגיגה.
"שקית של גולות" מתאר בצורה טובה ביותר את תקופת המלחמה מנקודת מבטם של צמד אחים יהודיים בצרפת. בצד החיובי, סרטו של דוגואיי בהחלט יכול להתגאות בהופעה משובחת של שני השחקנים הראשיים– דוריאן לה קלש בתפקיד ז'ו ובטיסט פלריאל פלמיירי בתפקיד מוריס. ראוי לשבח את השניים שבסך-הכול בגילאי 12 ו-17 מציגים משחק מצוין של צמד האחים, בסרט כל-כך קשה מנטלית.עם זאת, סרטו של דוגואיי דבק בנוסחה הסטנדרטית של סרטים מסוג זה עם קאסט של דמויות מוכרות וקלישאתיות – הקצין הגרמני האכזר, לוחם ההתנגדות האמיץ והמשת"פ הצרפתי הנתעב. לפעמים נדמה שיש דמיון לזוכה האוסקר "להתראות ילדים" (1987) של לואי מאל, על תיאור היחס ליהודים מנקודת המבט של ילד, אך ללא זיקתו האותנטית של מאל לתקופה.
שקית של גולות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5013/05/2022 17:42:20
7/10אייקון ציון
ראוי אבל לא מספיק קולח. טוב לפרקים. לצד רגעים מעניינים יש לא מעט פטפטת מיותרת שלא מקדמת את העלילה.למרות שמבוסס על סיפור אמיתי, היו חסרות לי עוצמות.אין ספק שהיה אפשר להוציא מוצר איכותי יותר. משחק טוב במיוחד של האח הצעיר. ציון 7.5.
שם: ronitגיל: 5927/05/2017 14:11:12
9/10אייקון ציון
סרט מצויין בכל היבט. אהבתי, נהניתי, התרגשתי ורותקתי למסך. מומלץ
שם: א.בגיל: 2810/05/2017 23:32:11
8/10אייקון ציון
סרט עשוי טוב. מרגש.
קישורים
חץ שקית של גולות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט