האישה ביקורת סרט

The Wife Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "האישה":
"משחק מעולה של קלוז בדרמה כתובה היטב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Wife
משחק גלן קלוז, הארי לויד, כריסטיאן סלייטר, מקס איירונס במאי/ת ביורן רונגה  
דרמה
ביקורת סרט להאישה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אוסקר לקלוז"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
גלן קלוז. שמישהו כבר ייתן את פרס האוסקר לשחקנית המעולה הזאת! השחקנית הוותיקה, שחגגה במרץ האחרון את יום הולדתה ה-71, הייתה מועמדת שש פעמים לפרס האוסקר על תפקידים נפלאים בסרטים "העולם על פי גארפ", "החברים של אלכס", "הטוב מכולם", "חיזור גורלי", "יחסים מסוכנים" ו"אלברט נובס". בעבר היא זכתה בשלושה פרסי טוני, שלושה פרסי אמי, שני פרסי גלובוס הזהב ופרס אובי היוקרתי, אבל אף פעם לא בפרס האוסקר. דמותה המרשימה של ג'ואן קסטלמן בסרט "האישה" מצטרפת לאסופת הדמויות הדרמטיות אותן היא גילמה לאורך הקריירה, לצד דמויות קומיות בלתי נשכחות, ביניהן קרואלה דה ויל המרשעת ב"101 כלבים וגנבים" או אשת נשיא ארה"ב ב"הפלישה ממאדים" של טים ברטון.ואכן הסיבה המרכזית לצפייה בעיבוד הקולנועי לרומן מאת מג ווליצר היא הכוכבת שלו. קלוז מצליחה להעיר לחיים את הבימוי המיושן של ביורן רונגה ולהזריק אדרנלין לתוך הדרמה המאופקת, שעשויה כאילו מדובר בדרמת כורסה בריטית מיושנת. מספיק רק לבחון את פניה של קלוז לאורך כל הסרט כדי להיזכר איך מבט אחד אומר כל כך הרבה מילים, ואיך עווית פה צנועה אך מדויקת יכולה לחשוף כל כך הרבה רגשות קבורים. קלוז היא פשוט שחקנית מעולה, מאסטר שראויה להערכה. אז תנו לה כבר אוסקר, מגיע לה במיוחד על התפקיד הזה שתפור לתקופת ה-#metoo שבה אנחנו חיים.
"הרעיה" הוא תרגום מדויק יותר לשם הסרט באנגלית, ואכן הסרט עוסק בג'ואן, רעייתו של הסופר המוערך ג'ו קסטלמן. בתחילת הסרט נחשף שאותו קסטלמן מועמד לפרס נובל לספרות. השניים טסים לשטוקהולם לטקס החגיגי ביחד עם בנם, סופר צעיר שלא זוכה להערכת אביו. לטיסה ולטקס מזדנב לו גם סופר ביוגרפיות המתכונן לכתוב ספר על אותו סופר רב מעללים. במהלך תחקיר הוא נחשף לסיפוריה הקצרים של ג'ואן. הוא מבחין מיד בכשרון הכתיבה יוצא הדופן שלה ותוהה מדוע היא ויתרה על הקריירה שלה כדי להיות יד ימינו של בעלה. למה היא הסכימה לחיות בצלו של ג'ו כאשר היא אולי אף יותר מוכשרת ממנו?ג'ונתן פרייס הבריטי מגלם את הסופר ג'ו קסטלמן. על אף שדמותו לכאורה צריכה לעורר סלידה, הוא דווקא מצליח ליצוק לתוכה המון אנושיות, פגיעות ורבדים. אפשר לציין לטובה גם את כריסטיאן סלייטר המגלם את הסופר התככן המעוניין לחשוף את האמת על הזוג. גם מקס איירונס המגלם את הבן הפגיע עושה עבודה ראויה. יש לציין לרעה את השחקנים השבדים שנאלצו לדבר באנגלית ואמינותם שואפת לאפס. גם בתה של גלן קלוז, אנני סטארק והשחקן הבריטי הארי לויד, המגלמים את ג'ו וג'ואן הצעירים, לא ממש עוברים מסך.
לטובה ניתן לציין את הכתיבה הנבונה ורבת הרבדים של התסריטאית זוכת פרסי האמי, ג'יין אנדרסון, הזכורה לטובה כתסריטאית של המיני סדרה המעולה "אוליב קיטרידג'" (בכיכובה של פרנסס מקדרמונד) וסרט הטלוויזיה "נורמל". אנדרסון מיטיבה לכתוב דמויות נשיות ובכלל דמויות שיש להן אספקטים שונים באופי, שנעות בתחומים האפורים ולא רק טובות או רעות. הסרט הזה מוכיח שוב פעם את הטענה שתסריט טוב יכול להציל בימוי בינוני. במאי הסרט ביורן רונגה לא עושה שירות טוב לתסריט הנפלא שאנדרסון כתבה.אין ספק שזאת הופעתה הטובה ביותר של גלן קלוז מזה שנים. מדובר בטור דה-פורס של שחקנית בעלת קריירה מרשימה, המצליחה ליצור דמות עשירה ומורכבת. מצד אחד אישיות עדינה ומקסימה ומצד שני אוגרת בתוך תוכה זעם ועצב, איפוק וריסון הקוברים בתוך ליבה של ג'ואן רגשות גועשים. קלוז היא מוכיחה לנו בפעם המי יודע כמה איזו שחקנית מדהימה וחד פעמית היא. רוצו לסרט הזה רק בשבילה, זה בהחלט שווה את מחיר הכרטיס.
האישה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4704/05/2019 10:35:00
8/10אייקון ציון
מתחיל בעצלתיים ולאט לאט מגביר קצב. ג''ון קסלמן מתבשר על זכייתו בפרס נובל לספרות. הוא טס לשטוקהולם יחד עם אישתו ג''ואן ובנם.הם מתארחים בבית מלון בימים שלפני טקס הענקת הפרס וזוכים לכבוד מלכים. אבל, מסתבר ש"לא כל הנוצץ זהב". המתח בין שני בני הזוג מתגלה בפנינו תוך כדי פלאשבקים לעבר מהתקופה בה הכירו. הפיל הגדול שבחדר ,הוא כישרונה יוצא הדופן של ג''ואן בכתיבה ותרומתה להצלחת בעלה,זאת כאשר היא ויתרה על התהילה,נדחקה כל השנים לקרן זוית וסבלה מבגידותיו של ג''ון עם נשים אחרות.הטקס מביא לשיא את המתיחות בין השניים.שווה להתאזר מעט בסבלנות בהתחלה. המשחק של גלן קלוז וג''ונתן פרייס מעולה.
שם: .MOR Rגיל: 1604/05/2019 00:37:36
7/10אייקון ציון
סרט מעניין ונחמד. המשחק נהדר ומרשים, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירה, העריכה טובה והדיאלוגים מעניינים ועשויים היטב אך התסריט והעלילה לא מחדשים הרבה, בעלי קצב די איטי, לא מרשימים במיוחד וממומשים חלקית. בקיצור, לא לכל אחד. אפשרי לצפייה.
שם: Nataliגיל: 2703/05/2019 19:36:46
10/10אייקון ציון
סרט מרתק ומרגש. גלן קלוז שחקנית מרהיבה. מומלץ מאד
קישורים
חץ האישה (עמוד סרט)
גלן קלוז
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט