המסע ליושינו ביקורת סרט

VISION Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "המסע ליושינו":
"מדיטציה בתנועה למיטיבי לכת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר VISION
משחק ז'ולייט בינוש, מסטושי נאגאסה, טקנורי איווטה במאי/ת נעמי קוואסה  
דרמה
ביקורת סרט להמסע ליושינו מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מהורהר ואניגמטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כשראיינתי את נעמי קוואסה לפני שנה בקאן על סרטה "אל האור", היא סיפרה כי למרות שהיא חיה כיום בעיר היא מוצאת את עצמה נמשכת אל מחוזות כפר הולדתה, אל היערות שבהם שיחקה כשהייתה קטנה והיא מרגישה שלווה כשהיא אי שם בטבע. ואכן סרטה החדש של קוואסה, "המסע ליושינו" מתרחש רובו ככולו באזור מיוער ומלא בצילומי טבע ואווירה, הרבה מאוד אווירה.קוואסה מציינת בראיונות כי היא מרגישה שאנחנו חיים כיום בעולם מנוכר ולכן כאמנית שחוקרת את השפעת האמנות על החברה היא מנסה בסרט לחקור את נושא מערכות היחסים בין אנשים. קוואסה לא נרתעת לשאול שאלות על הקיום האנושי ובעזרת דימויים מרהיבים שגם חוזרים על עצמם עוסקת בניסיון לפצח את סוד הקיום האנושי.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
ז'ולייט בינוש הנהדרת מגלמת את ג'ין, מדענית המבקרת ביערות יושינו בניסיון לגלות צמח נדיר בעל תכונות רפואיות מיוחדות בשם ויז'ן. שם היא פוגשת את טומו (מסטושי נאגאסה, שחקן שאיתו מרבה קוואסה לשתף פעולה), שומר היערות באזור, גבר שתקן ומצודד מראה שג'ין מתאהבת בו.קוואסה יוצרת אמנות חזותית לא לינארית ולעיתים אניגמטית. האם הסרט קופץ בין זמנים - האם מה שהצופה רואה הוא ההווה או העבר ואולי בכלל העתיד? האם העיוורת המסתורית שזיהתה את ג'ין במפתיע ניחנה ביכולת על חושית? מיהו אותו בחור צעיר ונאה שמופיע כשהעיוורת נעלמת ומה תפקיד הקטעים הסמי דוקומנטריים שבהם מספרים זקני האור את חוויותיהם?
יהיה מי שיירתע מסוג כזה של קולנוע שהוא יותר מדיטציה בתנועה ופחות קולנוע שהצופה מורגל אליו. יהיו שישתעממו או ימצאו את העלילה מגוחכת, אולם בעיני זוהי עוד הוכחה ליכולת האדירה של קוואסה לומר דבר מה על הקיום האנושי. קוואסה היא אחת הבמאיות היותר שכלתניות שפועלות בעולם כיום (ולאחרונה נבחרה לביים את הסרט שייעשה על אולימפיאדת טוקיו בעוד שנתיים), והיא ראויה למלוא המחמאות על התעוזה ועל אי ההתפשרות שלה.מי שמוכן לצלול בראש פתוח לעולמה של קוואסה, צפוי לחוויה ממדרגה ראשונה. נכון, מדובר בקולנוע למיטיבי לכת, אולם שווה לתת את הצ'אנס גם לקולנוע כזה שהוא על סף השירה ונותר חידתי בלא מעט מדקות הסרט.
המסע ליושינו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 6219/11/2018 17:18:35
6/10אייקון ציון
הציפיות הגבוהות מהבמאית נעמי קוואסה נחלו כשלון.העלילה די חוזרת על עצמה:הרבה בדידות, הסתגרות,ניתוק,היער הוא מרכז העלילה.הצופה מאבד עניין מהר מאוד.הפלשבקים גם הם מוסיפים לחוסר תזוזה של הסרט.חבל.
שם: ניליגיל: 5618/11/2018 07:55:10
8/10אייקון ציון
סרט רגיש. סרט שכולו מצלמה שעוברת על כל צליל רגש מבט ותנועה. יופי של צילומים שיוצרים את עיקר הסרט, ומצליחים להביע בתמונה יותר מאלף מילים. צילומים בזוויות מקוריות, תמונות חדות, תמונות מטושטשות, תמונות שמספרות את הסיפור.
קישורים
חץ המסע ליושינו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט