תמונה משפחתית ביקורת סרט

Wildlife Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "תמונה משפחתית":
"דרמה שקטה ורבת עוצמה על משפחה שנוגעת באש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wildlife
משחק קארי מוליגן, ג'ייק ג'ילנהול, אד אוקסנבולד במאי/ת פול דאנו  
דרמה
ביקורת סרט לתמונה משפחתית מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"בעירה שקטה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פול דנו, אחד השחקנים המוערכים בהוליווד, בנה את עצמו כשחקן אופי עוד בגיל 12 כאשר הופיע לראשונה בברודוויי לצד השחקן האגדי ג'ורג' סי סקוט. במהלך 18 שנות קריירה הוא הופיע בשלל תפקידים בלתי נשכחים כאשר המצוטט ביותר הוא הכומר הפנאטי איליי סאנדיי בסרטו המופתי של פול תומאס אנדרסון "זה יגמר בדם". הוא זכה לשבחים כאשר גילם את בריאן וילסון הצעיר ב"אהבה וחסד", כמשגיח אכזרי בסרט זוכה פרס האוסקר "12 שנים של עבדות" או צעיר מעורער בנפשו בדרמת המתח המצמררת, "אסירים"."תמונה משפחתית" הוא סרט הביכורים כבמאי של השחקן האיכותי. את התסריט הוא כתב יחד עם בת זוגתו השחקנית זואי קאזאן, ומדובר בדרמה קודרת המבוססת על הרומן של ריצ'רד פורד. העלילה מסופרת מנקודת מבטו של ג'ו (אד אוקסנבולד), נער בשנות ה-60. אביו ג'רי (ג'ייק ג'ילנהול) מיואש מהחיים, מחפש משמעות ותכלית ויוצא להילחם ללא ניסיון ובשכר נמוך, באש שמשתוללת בהרים שמחוץ לעיירה מונטנה בה הם גרים. השריפה מפחידה אותו פחות מאי הוודאות המאיימת שבזוגיות. אש אחרת משתוללת בעורף, כשאשתו ג'נט (קארי מאליגן) מרגישה מבולבלת מחסרונו ומתחילה להתפרק.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
הליהוק החכם של הסרט מתבטא בבחירת שני השחקנים הראשיים המציגים דמויות מורכבות ועגולות. במיוחד מאליגן, המגלמת באופן עוצמתי ואותנטי דמות נטושה ומלאת חרדות שאינה יודעת כיצד למלא את תפקיד האם או הרעייה. בנה האומלל יכול רק לצפות בה, להיות לה לאוזן קשבת ולנסות כמיטב יכולתו להתבגר מהר. זה אמנם הסיפור שלו, אבל זה ללא ספק הסרט שלה. אוקסנבולד, עם הבעות פניו המדויקות, מצליח להעביר את תחושת הבלבול וחוסר האונים באופן משכנע. הצופים חווים יחד איתו את הרגשתו של נער מיוסר שחייו מתרסקים כשהוא צופה באמו נשברת רגשית.המתבגר המבוהל בן ה-14 נראה מבוגר מעבר לשנותיו, עם דאגות מהסוג שבדרך כלל קשורות בחיים בוגרים. הדמויות הסמכותיות שאחראיות עליו, כביכול, עוברות תהליך של גילוי עצמי ומנסות, ללא הצלחה רבה, לסדר את חייהן המתפרקים. למרות הפעולות שהוא נוקט, הוא והצופים יודעים שהוא נותר בגדר צופה ללא השפעה אמיתית. כפי שאמרה לג'ו נערה בתחילת הסרט, "אם האש עם הכוח ההרסני שלה תתקרב מספיק, זה כבר יהיה מאוחר מדי בשביל לעשות משהו בקשר לזה". את האזהרה הזו הנער מייחס גם ליחסים הבוערים בין הוריו. הקשר השטחי של ג'ו עם הנערה הוא נקודה חלשה בסיפור שלא ממש תורמת או מתפתחת ולכן כדאי היה לוותר עליה.
התרחישים לאורך העלילה לא מרגישים מאולצים ומתפתחים בטבעיות. המפגשים החוזרים של בני הזוג ללא ניגון כינורות ברקע הם מהלך מבריק, תחושת אי הוודאות משאירה אותנו נרגשים לדעת מה יהיה. השתיקות המביכות שחוזרות מספר פעמים יוצרות אפקט צורם, הצופים מעריכים אותן ושומרים יחד איתן על דממת אלחוט. מערכת היחסים של ההורים היא מחקר אינטימי מרתק. עד מהרה מתברר כי להורים יש השקפות שונות מאוד על איך הנער צריך לחיות את חייו. דמותו של ג'ילנהול היא אידיאליסטית ושל מוליגן היא ריאליסטית. ג'רי וג'נט שונים כמו להבה ומים, הוא כבאי טירון והיא – מדריכת שחייה.ג'נט חוצה את גבולות המותר בין הורה לילד, כאשר שהיא דנה בתסכולה המיני מול בנה וגם מפלרטטת מולו בגלוי באופן מגושם ומהפנט להפליא. הביקור של האם ובנה בביתו של איש עסקים (ביל קמפ) הוא כנראה הדייט המוזר ביותר שיוקרן על המסך השנה. במקום להסתיר מבנה את הרומן המתהווה, היא גוררת אותו איתה אל קצה התהום כאילו כדי שיהיה שם לעצור בעדה, אך בו בעת הופכת אותו בניגוד לרצונו לעד למעשיה.הבחירה בעיירה השקטה מתאימה לסיפור שמצולם ללא רבב, הנוף עוצר נשימה וכולל נוף ציורי של העיירה ושל השריפה בהרים. דרמה שקטה ורבת עוצמה זו היא דרך מצוינת עבור דנו להתחיל את קריירת הבימוי שלו. ברור שיש לו את היכולת להעברת רגשות גם ללא שימוש בדיאלוג כלשהו. לכל אורך העלילה, ישנה תחושה מאיימת שמשהו נורא עומד לקרות. זה אמנם לא סרט מעודד וגם אין בו הרבה תהפוכות. כוחו של הסרט הוא דווקא באיפוק שיוצר אפקט רגשי חזק ומשמעותי.
תמונה משפחתית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5009/07/2022 09:31:50
7/10אייקון ציון
עשוי נהדר. אין כאן סיפור יוצא דופן אבל האריזה יפה. משפחה שנקלעת לקשיים כלכליים ,מה שגורם לערעור הלכידות בה, כשבתווך בין שני ההורים נמצא נער עדין ושקט. המשחק, הדיאלוגים, הצילום והנופים ממקסמים עד תום את מה שאפשר להפיק מהמוצר. גם לשירים הנפלאים משנות ה-60 יש תרומה. ציון 7.5.
שם: ליאורהגיל: 6227/01/2019 02:10:59
9/10אייקון ציון
סרט טוב, שחקנים טובים, ועחילה מרתקת.ג'ק ג'ילנהול מעולה בכל סרט שהוא מופיע בו...מומלץ!
שם: פרומהגיל: 6720/01/2019 14:19:17
6/10אייקון ציון
סרט איטי ורציני רק לבעלי סבלנות
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט