השעה ה –25 ביקורת סרט

The 25 Hour Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "השעה ה –25"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The 25 Hour
משחק אדוארד נורתון,פיליפ סימור הופמן,בארי פפר,רוסריו דוסון,אנה פקווין במאי/ת ספייק לי  
דרמה
ביקורת סרט להשעה ה –25 מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע11.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די55.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו הקודם של ספייק לי, "הקיץ של סאם", יצר אצלי הרגשה שספייק לי איבד את המגע. הוא היה מבולבל, סתמי, פרובוקטיבי-בכאילו, ונעדר כל עניין של ממש. על טעות זו, למזלנו, לא חזר ספייק לי בסרטו החדש, "השעה ה- 25", שהנו סרט מעניין, אם כי לא חף מבעיות כשלעצמו.הציר הראשי של הסרט הנו מונטי (אדוארד נורטון), בחור לבן, אינטליגנט, נראה טוב, מצויד בחברה יפהפייה ושמה נטוראל (רוזריו דוסון), ו... סוחר סמים שנתפס על חם ועומד לרצות 7 שנים בכלא. בעשרים וארבע השעות האחרונות שלו כאדם חופשי, לא נותר למונטי הרבה לעשות, והוא עסוק בעריכת חשבון נפש עם עצמו, בעריכת פרידה מחבריו הקרובים (פיליפ סימור הופמן ובארי פפר) ובהשלמה עם אביו (ברייאן קוקס).
סרטו הנוכחי של ספייק לי מצליח להצטיין בכמה אספקטים. ראשית, זהו הסרט הראשון שראיתי שמדבר וממחיש ממש את השפעת הטראומה של אירועי ה- 11 בספטמבר על ניו יורק, העיר האהובה על ספייק לי. בסצינה טובה מאד משוחחים שני חבריו הקרובים של מונטי, ברוקר ניו יורקי מצליח (בארי פפר) ומורה בתיכון (פיליפ סימור הופמן) ומשקיפים תוך כדי השיחה מחלון ביתו של הברוקר, הניצב מעל הריסות בנייני התאומים, אל עבר הפועלים העומלים על שיקום האתר. גם בתחילת הסרט וגם במהלכו שוזר ספייק לי הפניות לאירוע שהותיר צלקת בלב ניו יורק, ועושה זאת בדרך נהדרת ואינטליגנטית, ללא שמץ של פופוליזם זול.שנית, ספייק לי מצליח ליצור מספר צירי עלילה משניים, מעניינים כשלעצמם, סביב דמותו של מונטי (נורטון). התסריטאי דיוויד בניאוף עשה עבודה מצוינת בפיתוח הסיפור הראשי וסיפורי המשנה, וספייק לי השלים את המלאכה בקאסט מצוין, המנוהל היטב תחת ידו האמונה. אציין לטובה את בארי פפר, שחקן נהדר (ששיחק היטב את דמותו של הצלף הקתולי ב"להציל את טוראי רייאן") שעושה תפקיד נהדר גם כן בסרט זה בתור חברו הברוקר של מונטי. אציין לטובה גם את פיליפ סימור הופמן, העושה עבודה מצוינת כהרגלו, אם כי בתפקיד דומה לאלו שעשה בעבר, בתור המורה הביישן והמופנם, החושק בתלמידתו הסקסית והמוחצנת (אנה פקווין). ספייק לי מצליח להפיק גם משאר השחקנים ביצוע אמין ומדויק, אם כי נראה שאדוארד נורטון קצת מתחיל לחזור על עצמו (ונראה לי כי משחקו הפך חד ממדי בסרטיו האחרונים).
עם זאת, הבימוי של ספייק לי עמוס בסמלים לפרקים, ונוטה לפעמים להפשטת יתר. סצינה מעניינת, אם כי בולטת בחריגותה ובחוסר התאמתה לתסריט האינטימי של הסרט, הנה הסצינה בה מונטי עומד מול מראה בחדר שירותים ומתחיל להתנגח, במונולוג עצבני ומשתלח, בכל היפה והמכוער בניו יורק. בנקודה זו ובאחרות נראה כאילו ספייק לי יוצא לעיתים מפוקוס, והתחושה מתחדדת במיוחד בסוף הסרט, שהטיפול בו על ידי הבמאי רחוק מלהיות משביע רצון.למרות אשר אמרתי לעיל, ולמרות שברור שגם סרטו הנוכחי של ספייק לי אינו חף מפגמים, מדובר בסרט מעניין מאד, אינטימי מאד ואורבני מאד באחת. זהו סרט אישי מאד המסופר היטב, באופן קולח, ומגובה בצוות שחקנים מעולה היודע את מלאכתו, המזמין את הצופה להציץ אל תוך עולמן של דמויות ונפשות החיות בניו יורק, העיר שלעולם אינה ישנה. סיכום: תסריט ומשחק מצוינים; אישי ויפה. 8 בסולם יגאל.
השעה ה –25 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nicname nickגיל: 1908/11/2003 19:31:44
10/10אייקון ציון
סרט מושלם אדוארד נורטון מדהים אולי השחקן המשכנע ביותר בהוליווד סרט חזק חכם מעולה יפה אמיתי סוף שמתפרש לשני כיוונים סרט יפה רוצו לראות
שם: barak regevגיל: 3007/10/2003 17:42:31
8/10אייקון ציון
סרט נחמד קצת איטי בהתחלה אך שווה לראות . אדוארד נורטון במשחק טוב
שם: אסף סעתגיל: 3206/10/2003 19:51:58
8/10אייקון ציון
סרט אווירה,עמוק,שמשאיר את הצופה עם מועקה. הצילומים ברמה גבוהה מוסיפים רבות לאווירה המיוחדת,ולעצבות העמוקה שלדעתי אופפת את הסרט. המשפט "אתה לא יודע להעריך משהו עד שאין לך אותו תפור על הרעיון של הסרט"
קישורים
חץ השעה ה –25 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט