אסיה ביקורת סרט

Asia Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "אסיה":
"דרמה סבירה הכוללת הופעות משחק מוצלחות, ותו לא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Asia
משחק אלונה איב, שירה האס, תמיר מולא, גרא סנדלר, עדן חלילי במאי/ת רותי פרי-בר  
דרמה
ביקורת סרט לאסיה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"לא מותיר חותם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אסיה", סרט הביכורים של הבמאית רותי פרי בר, הגיע לבתי הקולנוע נישא על זכייה מפוארת בטקס פרסי אופיר ב-9 פסלונים מתוך 13 להם היה מועמד, כולל לסרט הטוב ביותר, השחקנית הראשית (שירה האס) ושחקנית המשנה (אלונה איב) ובפרס סרט הביכורים בפסטיבל ירושלים. הזכיות האלו מעידה יותר על חולשתה של השנה הקולנועית הישראלית החולפת מאשר על איכויותיו של הסרט. אם מורידים את נטל הציפיות מ"אסיה", נותרים עם דרמה סבירה הכוללת הופעות משחק מוצלחות, ותו לא.סרטים רבים עסקו בהתמודדות עם מחלה שמדרדרת אדם צעיר בשיא פריחתו ומאלצת אותו להתמודד עם המוגבלות החדשה ועם הקרבה המתמידה למוות. רבים מהסרטים נגררו למלכודת של סנטימנטליות וקיטש כמו "מתים על החיים" או "סיפור אהבה", מעטים הצליחו להתעלות לגדולה קולנועית אמיתית כמו "הים שבפנים" הספרדי ו"הפרפר ופעמון הצלילה" הצרפתי. "אסיה" לא נמצא כאן ולא כאן, הוא אמנם נמנע ממלכודות של שמאלץ, אך גם לא מצליח לעורר מספיק עניין, לרגש או להיות בעל איכויות קולנועיות (למרות הצילום המוצלח של דניאלה נוביץ) שיצדיקו צפייה על מסך גדול.
עלילת הסרט עוקבת אחר ויקה (שירה האס), נערה בת 17 הסובלת ממחלת ניוון שרירים. תחילה היא עוד מצליחה לחיות חיים רגילים של נערה שיוצאת עם בנים, משתכרת עם חברים ומבלה בחופשות עם אמה אסיה (אלונה איב), עולה מברית המועצות ואם יחידנית שהביאה את בתה בגיל 18 בלבד. האם עובדת שעות רבות כאחות בבית חולים, מנסה לצאת לבלות ולחיות חיים של אישה צעירה, אך אט אט נשאבת יותר ויותר לטיפול בבתה שמצבה הולך ומידרדר ונזקקת אף לטיפול של מטפל צמוד (תמיר מולא).פער הגילאים הקטן בין האם לבת מדגיש את תחושת ההחמצה בחייה של ויקה. היא חולמת לאבד את בתוליה, אך מצבה אינו מאפשר לה להכיר אנשים חדשים, בניגוד לאמה. מאידך גם האם מפספסת את שנותיה הצעירות לטובת עבודה סיזיפית לפרנסת בתה וטיפול מתמשך בה בעת שהיא הולכת ומידרדרת, תוך ניסיון להשלים עם הסוף הבלתי נמנע.
עלילת הסרט שאורכו 85 דקות בלבד, מתקדמת במהירות ובאיטיות בו זמנית. כלומר, מצד אחד ההידרדרות המהירה של ויקה והזמן שעובר מרגישים נמהרים מדי ולא מאפשרים לצופה להיקשר רגשית לדמותה של ויקה. מצד שני לא קורה הרבה בעלילה והסרט לא מצליח להותיר את הצופה מרותק גם לאורך זמנו הקצוב. נדמה גם כי הטיפול בקשר בין האם לבת שנבנה בצל המחלה אינו מעמיק מספיק ופרטים רבים בסרט נותרים עמומים.על התסריט הדל למדי, מפצה המשחק המצוין של שתי השחקניות. על שירה האס אין צורך להרחיב. היא הצטלמה לסרט עוד לפני שהפכה לכוכבת בינלאומית שמועמדת לאמי ולגלובוס הזהב בזכות תפקידה בסדרה "המורדת", ומוכיחה פעם נוספת בפניה העדינות והשבריריות את יכולתה להציג סבל אנושי באופן ייחודי על המסך. השחקנית האלמונית אלונה איב בתפקיד אמה מצליחה להתעלות עליה ולהתגבר על מכשלות התסריט בהצגת דמות מורכבת שמעוררת הזדהות. הופעות אלו לא מספיקות להפוך את "אסיה" ליותר מדרמה רגישה וקטנה שאינה מעליבה את האינטליגנציה של הצופה, אך גם לא מותירה חותם עמוק.
אסיה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתןגיל: 6819/07/2021 15:35:16
9/10אייקון ציון
סרט לא קל אבל משובח. משחק מדהים דווקא של אלונה איב כאימה של שירה הס.
שם: gal_ohגיל: 3003/07/2021 23:19:06
10/10אייקון ציון
קולנוע איכותי ומצטיין, שכנס לנימי הנפש, שעתיים של התנתקות ומחשבה על החיים דרך עיניהן של אסיה והבת שלה ויקה. מאוד מומלץ ומתגמל.
שם: ברברה טביבגיל: 6729/06/2021 00:10:57
10/10אייקון ציון
הסרט "אסיה" הוא אחת מ הטובים שראיתי אי פעם. סרט מאוד מרגש עם תוכן עמוק. עדין ועצוב בו זמנית. לא לשמוע לביקורת נגטיבי ותלכו לצפות בו. שירה האס במיטבה.
קישורים
חץ אסיה (עמוד סרט)
שירה האס
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט