מינארי ביקורת סרט

Minari Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "מינארי":
"מאבק קורע לב ומרגש בקשיי הגירה ובאדמה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Minari
משחק סטיבן יאון, ירי האן, יו-י'ונג יון במאי/ת לי אייזק צ'אנג  
דרמה
ביקורת סרט למינארי מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"צנוע והומני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יחסי האדם עם האדמה שימשו כנושא בשלל סרטים, במיוחד אלו שתיארו את מאבקם הסיזיפי של חקלאים בניסיון לגדל יבולים שונים על אדמתם. יש משהו קשה ולא ידידותי באדמה שמייצג את התמודדותו של האדם עם הטבע. טבע שמסרב להיכנע ודורש מהאדם הקרבה ומאבק מתמיד, אחרת כל המאמצים להניב משהו מאותה אדמה יעלו בתוהו.בסרט "האדמה הטובה" משנת 1937 בכיכובו של פול מוני ניסו חקלאים סיניים לשרוד על אדמתם. ב"ז'אן דה פלורט" ניסה הגיבור הגיבן להכניע את האדמה ללא הצלחה. בסרט המופתי "האי העירום" מנסה זוג להפריח שממה על אי נידח ולאחרונה בסרט "בשם האדמה" ניסה חקלאי צרפתי לגדל אפרוחים וגידולים שונים, דבר שהוביל לתוצאות עגומות לו ולמשפחתו.
אם למישהו היה נדמה שהדומיננטיות הדרום קוריאנית (שקיבלה חותמת מהדהדת בטקס האוסקר של 2020 עם זכיית הסרט "פרזיטים") תיעלם, הגיע משום מקום הסרט הצנוע וההומני "מינארי" וזכה באוסקר לשחקנית המשנה -השחקנית הדרום קוראנית האגדית יו יונג-יון. הוסיפו לכך שהבמאי לי אייזק צ'אנג הוא ממוצא קוראני והשחקן הראשי סטיבן יואן גם הוא ממוצא קוראני ומתברר שגם ב-2021 הצליחה קוריאה לתקוע עוד יתד על מפת האוסקרים (שלא לדבר על ההצלחה הבינלאומית כעת של הסדרה "משחק הדיונון").הסרט "מינארי" (המבוסס חלקית על ילדותו של הבמאי) מציג משפחה הנמצאת בפני אתגר כפול - ראשית הם מהגרים שהגיעו לפני מספר שנים מדרום קוריאה לארצות הברית והם סובלים מקשיי קליטה ושנית חלומו של האב להפוך לחקלאי מצליח נתקל בקשיים. הוא רוכש חווה באמצע הישימון בארקנסו ומנסה נואשות לגדל בה מכל הבא ליד.
לאחר זמן מה, אמה של האם (יו יונג יון) מצטרפת למשפחה מדרום קוריאה ומוסיפה רובד נוסף לסרט. על פניו היא מייצגת שמרנות וקפיאה על השמרים, אבל נדמה שדווקא היא יודעת להעריך את המצב לאשורו בעוד האב רודף באופן כמעט עיוור אחרי חלומותיו. יונג יון היא מבכירות שחקניות קוריאה ורק בשבילה שווה לראות את הפנינה הקולנועית הזו.הבמאי משלב בתחכום ובעדינות בסרט סצנות שובות לב - המשפחה הולכת לכנסייה ונפגשת עם המקומיים שמסתכלים על המהגרים מדרום קוריאה כחוצנים אך לבסוף תומכים בהם, השכן המוזר שסוחב צלב גדול על גבו הופך לעובד שעוזר לאב בשדה ודמותו מוסיפה עד פן של אנושיות לסרט (השחקן ויל פטון מגלם את השכן בכישרון רב), ובתווך המשפחה מנסה לעבור עוד יום באמצע שום מקום ופשוט לשרוד.מעל כולם ניצבים הסבתא החייכנית והנכד השובב. הם נגררים שלא ברצונם במאבק ההישרדות המשפחתי, סובלים, מחייכים וכמו צמח המינארי הקוריאני שמסוגל לגדול בכל מקום, מנסים להסתדר בכל מצב. "מינארי" הוא סרט רגיש ומרגש שנעשה מדם ליבו של הבמאי והוא מצטרף לשורה ארוכה של סרטים העוסקים בסבל האנושי מול איתני הטבע ומול האדמה. לרוץ ולראות.
מינארי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5020/08/2022 09:06:41
7/10אייקון ציון
אין כאן שוס אבל יפה ונוגע. בעל איזונים נכונים. מצד אחד מתאר מצב של סערה ריגשית ומצד שני שומר על איפוק יחסי ותחושת אותנטיות וזה פלוס גדול.הקצב מסונכרן היטב עם מה שהצופה אמור להרגיש. לא סרט שמשאיר חותם, אבל בסיכומו של דבר מדובר בחוויה טובה ומחממת לב. ציון 7.5.
שם: סנדוגיל: 6025/10/2021 23:45:33
7/10אייקון ציון
סרט נחמד אבל לא מחזיק שעתיים העניין יורד עם הקצב המונוטוני והניסיון להיות מיוחד מביא את הצופה להתנתק וחבל הופתעתי לראות שבראד פיט הגדול הינו המפיק זה מגלידיאטור ומכלבי אשמורת יודע לשמור היטב על קשר ועיניין עם הצופה שבסוף קנה כרטיס …
שם: עדיוסגיל: 5020/10/2021 12:48:22
8/10אייקון ציון
סרט יפה לא גדול אבל איכותי אנושי וטבעי, מקיים את ההבטחות שלו. מומלץ בחום. לא סתם הסבתא שם זכתה באוסקר באמת תפקיד גדול.
קישורים
חץ מינארי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט