השורד ביקורת סרט

The Survivor Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "השורד":
"בן פוסטר בתפקיד מעולה וסוחט דמעות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Survivor
משחק בן פוסטר, דני דה ויטו, ויקי קריפס, פיטר סארסגארד, דר זוזובסקי במאי/ת ברי לוינסון  
דרמה
ביקורת סרט להשורד מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"זיכרון והקרבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע45.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די45.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הרצקו (הארי) האפט, הוא מתאגרף יהודי, שהתאגרף במהלך שהותו במחנה השמדה במטרה לשרוד. בתום המלחמה, כשהוא רדוף טראומות ורגשות אשם, הוא מנסה לארגן קרבות מתוקשרים עם מתאגרפים בעלי שם עולמי כמו רוקי מרציאנו, בעודו מנסה להחיות מחדש את האהבה הגדולה שלו (אותה מגלמת השחקנית הישראלית דר זוזובסקי) ולהשאיר מאחוריו את עברו. הנרטיב בנוי משלושה צירי זמן שונים - התקופה של האפט במחנות, הרגעים שאחרי כשהוא בשיא קריירת האיגרוף שלו וההווה שלו בשנת 1963 כשהוא מגלה על גורלה של אהובתו.בן פוסטר בתפקיד הראשי, נכנס לנעליו של הארי האפט במשחק מדהים וסוחט דמעות. הוא מתמסר לכל רגע בין אם בהיבט הפיזי ובין אם זה בתהליך הנפשי שדמותו של הרצקו עוברת. דני דה ויטו (בתפקיד צ'ארלי גולדמן) מצוין בזמן היחסית קצר שלו על המסך והשחקן הקומי בדרך כלל בילי מגנוסן (שמגלם את דיטריך שניידר) נכנס בצורה מפחידה אך מעולה לנעליו של הקצין הנאצי. את הסרט מלווה פסקול מרגש ומצמרר של המלחין זוכה הפרסים, האנס זימר.
נקודת החוזקה של "השורד" היא היחס והעיסוק שלו ברגעים שאחרי השואה, בנקודות הזמן השונות. אנחנו זוכים לשמוע על הסיוטים ועל הדור שרצה להסתיר ולא לספר. אנחנו שומעים על ההשלכות ועל החיפוש העצמי, אבל לעיתים רחוקות הצלחנו לראות את זה בעוצמה כזו על המסך, עוצמה שהיא חלק ממסע שאנחנו עוברים עם הרצקו. הבנייה של הנרטיב היא כה חכמה שהיא גורמת לנו להבין לראשונה באמת את הצד שלו, לא מתוך רחמים אלא מתוך אמפתיה שלמה.מלבד האמפתיה, "השורד" מעלה שאלות על האופי שלנו כעם בסצנות קשות כמו ריב בין המתאגרף מאוושוויץ לגנרל הנאצי שלקח אותו תחת חסותו בו נטען כי אנחנו עם שמעולם לא נלחם חזרה ולכן תמיד ינסו לחסל אותנו. דווקא המעבר לזמן ההווה ולעיסוק בקשיים ה"עכשוויים" מרכך את השאלות הקשות ואת המראות המזעזעים, אבל הופך את הסרט לקל יותר לעיכול בשביל הציבור הרחב.
"השורד" הוא סרט על זיכרון והקרבה. סרט על חיים שהיו רצופים בבחירות מוסריות לכל אורכם, בחירות שמעמידות אותנו כצופים במבחן אל מול עצמנו. עם מעט אי דיוקים היסטוריים קטנים ששונו לטובת דרמה טובה יותר על המסך, סרטו החדש של הבמאי הוותיק, ברי לוינסון ("איש הגשם", "בוקר טוב וייטנאם") מצליח להעביר את הרעיון שבמרכזו בצורה חדה שנחקקת ומותירה אותנו עם הרבה מאוד שאלות לגבי מוסר, אבל גם עם הבנה ברורה שעלינו להכיר במה שיש לנו ושעבר עלינו ולחפש את מה שיגרום לנו להמשיך לצעוד.
השורד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רבקה אפריםגיל: 7218/04/2023 18:25:38
10/10אייקון ציון
סרט חזק ונוגע ללב. חובת צפייה
שם: anipoגיל: 5107/01/2023 10:00:48
8/10אייקון ציון
סיפור חזק שמוגש היטב. מושקע ועשוי פשוט במובן החיובי של המילה. אפשר גם לטעון שיש כאן מתכון שאי אפשר להיכשל בו. עלילה שמתארת יהודי ניצול של מחנה ההשמדה אושוויץ, הקריירה שלו כמתאגרף לאחר המלחמה ואהבתו הבלתי ממומשת לאישה שאותה ממשיך לחפש לאחר המלחמה, בזמן שהוא מתאהב באישה אחרת. מעניין ומרתק בכל רגע ולעיתים אף מרגש עד דמעות.
שם: עומרגיל: 4031/07/2022 00:59:45
9/10אייקון ציון
סרט מצוין, מרגש וקשה לצפייה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט