הנהג של מדלן ביקורת סרט

Driving Madeleine Movie Review

תמונת כתבתמר שרה שלומוביץ' על "הנהג של מדלן":
"סרט מלא בלב ובאנושיות עם מסר חשוב לימים אלה"
  שתף/י
פוסטר Driving Madeleine
משחק לין רנו, דני בון, אליס איסאז, ז'רמי לארט במאי/ת כריסטיאן קריון  
דרמה
ביקורת סרט להנהג של מדלן מאת תמר שרה שלומוביץ' | כתבת קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"מרגש ואנושי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
מדד פופולריות
3.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע91.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די5.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי הצרפתי כריסטיאן קריון זכור בעיקר מסרטו מ-2005 – "חג שמח", סרט דרמה על הפסקת אש קצרה בחג המולד במלחמת העולם הראשונה, שהיה מועמד לאוסקר לסרט הזר באותה שנה. מאז ביים סרטים בודדים שזכו לפחות הערכה, וכמעט נדמה שההצלחה לא תחזור על עצמה. אך ההמתנה השתלמה. כמעט שני עשורים אחרי, קריון מביא לנו הצלחה נוספת: "הנהג של מדלן" – דרמה נוגעת ללב על אישה שיוצאת לשלב האחרון בחייה, וחוזרת אל כל הזיכרונות שהשאירה מאחור.מדלן קלר בת ה-92 (לין רנו) מזמינה מונית שתקח אותה לקצה השני של פריז, שם בית האבות בו תתגורר. לנסיעה היקרה נענה שארל (דני בון), נהג בן 46 שנמצא בשלב מאתגר בחייו; שקוע בחובות, עם קשיים בנישואין ומספר עברות תנועה שמאיימות על רישיון הנהיגה שלו שבו תלויה פרנסתו. הנסיעה הארוכה נהפכת למסע בנבכי הזיכרון עבור מדלן כשהיא מכווינה את שארל למקומות משמעותיים מעברה שהיא משתוקקת לראות פעם אחרונה לפני שהיא עוזבת את חייה הקודמים.
מדלן ושארל מתבררים כהפכים גמורים. מדלן מקרינה אופטימיות ושמחה ורואה הומור בהכול, ושארל נדמה כעוד נהג עצבני טיפוסי שמקלל כל מכשול והפרעה שמופיעים בדרכו. אך למרות ההבדלים ביניהם, לאורך הנסיעה מדלן חושפת את עברה בפני שארל והוא נפתח אליה בתמורה, ובין השניים נרקמת ידידות עמוקה.אופייה החיובי של מדלן מרגיש כאנטיתזה אל מול סיפור חייה. היא חיה חיים מלאים, לטוב ולרע – וככל שאנו מתקדמים בעלילה אנו נחשפים יותר ויותר לצידם האפל, והסרט שנדמה תחילה כסיפור חביב על ידידות מקרית לוקח תפנית לא צפויה כשהוא מתחיל להציב בפנינו כמה נושאים קשים להכלה – כמו אונס, התעללות ונידוי חברתי.
עם ההבנה המטרידה על עד כמה התלאות שמדלן חוותה בצעירותה בשנות ה-50 דומות לאותם הקשיים שנשים רבות חוות כיום, הסרט מציף את הנושאים החשובים האלה ומכריח אותנו להתמודד איתם, אך הוא עושה זאת עם אמירה מעודדת. על אף הקשיים שליוו את מדלן רוב חייה, העוצמה שהיא טומנת בתוכה מתגברת עליהם, והיא עדיין מחייכת אל העולם, ונזכרת בערגה בזיכרונות הטובים הבודדים, כמו האהבה הטהורה הראשונה שלה.הסרט בנוי משילוב בין סצנות עבר להווה, שהדילוג ביניהן מרגיש טבעי ומשלב אותנו עמוק בתוך סיפורה האישי של מדלן, כפי שהיא משלבת את שארל. השירים הנוסטלגיים שמלווים את הסרט תורמים גם הם לאווירה מחממת הלב. אך הפנינה בלב הסרט היא הקשר שנוצר בין מדלן לשארל, והרבה מהקרדיט שייך לכימיה המופלאה בין לין רנו לדני בון. השניים שיתפו פעולה כבר במספר פרויקטים בעבר; זכור בחיבה מביניהם "ברוכים הבאים לצפון" מ-2008 – קומדיה נפלאה שבה רנו שיחקה את אמו של בון. כאן השניים חוזרים לתפקידים רציניים יותר, והם נושאים את כובד התפקיד ביושר."הנהג של מדלן" עומד בציפיות הז'אנר שלו. הוא לא יגיד לכם משהו שלא ידעתם קודם או יעביר חוויה קולנועית יוצאת דופן ברמת הטכניקה, והוא גם לא מתיימר לעשות זאת. זהו סרט מלא בלב ובאנושיות, שמדגיש מסר חזק שחשוב לשמוע במיוחד בימים אלה: אין לנו שליטה על העבר, אבל יש לנו שליטה על איך שאנחנו בוחרים להרגיש בהווה. מדלן בחרה לשמוח, ולא לתת לטראומות העבר להגדיר אותה. ניתן רק לקוות שנצליח לקחת ממנה דוגמה.
הנהג של מדלן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ימימהגיל: 5326/03/2024 17:21:26
10/10אייקון ציון
סרט נפלא! ממליצה בחום!
שם: דורוןגיל: 6922/02/2024 16:52:38
8/10אייקון ציון
סרט עדין ורגיש אשר מספק את הסחורה (באשר לבלוטת הדמעות) וללא כל יומרות מיוחדות.ברקע,פריז יפה ומרגשת,ומה בעצם צריך יותר בכדי ליהנות מסרט? מומלץ!
שם: א.א.גיל: 6620/02/2024 14:50:44
10/10אייקון ציון
סרט מדהים רגיש ומרגש. ממש שווה צפייהץ הלכתי יחד עם ביתי בת ה-25 והיא התרגשה ונהנתה לא פחות ממני.
קישורים
חץ הנהג של מדלן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט