יס ביקורת סרט

yes Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "יס":
"ממש לא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר yes
משחק ג'ואן אלן, סימון אבקאריאן, סאם ניל, שירלי הנדרסון, שילה הנקוק, סמנתה בונד במאי/ת סאלי פוטר  
דרמה
ביקורת סרט ליס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ממש לא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
2.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סאלי פוטר חורזת לעצמה תסריט איום בכיכובן של שתי שחקניות הנערצות עלי במיוחד: ג'ואן אלן ושירלי הנדרסון. הנוכחות שלהן לא מצליחה להציל את היצירה ה"פיוטית" הזו מנפילה עמוקה לתהומות של עליבות וגיחוך. הבעיה המרכזית עם "יס" היא שהחרוזים העלובים מפסיקים לשעשע ומתחילים לשעמם. מילא אם הסרט היה רע עד כדי גיחוך אבל אפילו את זה הוא לא מספק בצורה ראויה. מדובר בפנטסיה פמיניסטית, שמאלנית הנוטפת מאוריינטליזם בורגני. כנראה תיאור מדויק לסאלי פוטר הלונדונית העמידה. העלילה עוקבת אחרי אשה אמריקאית ממוצא אירי וגבר לבנוני המנהלים רומן בלתי אמין ומוצאים מפלט בקובה הציורית.פוטר הרגישה צורך עז להגיב לדמוניזציה של העולם הערבי במערב ולגלי השנאה שבאו מכיוון ארה"ב. חבל שהיא הרגישה צורך כל כך עז, כי אם היא לא היתה מרגישה צורך זה, אז היה נחסך ממני הסבל שבצפייה בסרט. כדי להוכיח לנו דבר מה בלתי ברור, היא כתבה תסריט במקצב פנטאמטר יאמבי (לפי כתבי היח"צ מדובר באמצע הדרך בין שירה לפרוזה). מה שאני יודע זה שרציתי לצאת מהאולם וכמו תמיד אף פעם לא נעים לי. הייתי קרוב למצב ששקלתי לחתוך את הורידים אבל לא רציתי ללכלך הבגדים.
אמריקנית אירית נשואה לגבר שכבר לא אוהב אותה ומנהל מערכת יחסים מאחורי גבה עם חברתה הטובה ביותר. ולכן, הלבנוני שעבד בבירות כרופא ובלונדון עובד כמלצר וטבח הוא אופציה בהחלט צבעונית כדי לנהל רומן. ברגע שמערכת היחסים מתקדמת מעבר לסקס, מתחילים גם להופיע ויכוחים שעוסקים ברקע הדתי והעדתי שמהם כל אחד מגיע. הלבנוני חש כאב והשפלה בעולם המערבי שאליו הוא נמלט. הוא בטוח שהבלונדינית האמריקאית שנמצאת במשבר אמצע החיים רק מנצלת אותו בשביל סקס. היא לא מבינה שמאחר ולה יש יותר כסף וכוח הוא מרגיש מושפל.הלבנוני יחזור לבירות, לעשות חשבון נפש. בין התחבטויות נפשו הוא יספיק להגיע לחתונה שתספק לנו קטע ריקוד אוריינטלי בכיכובו. במקביל מסתבר שלגיבורה יש דודה קומוניסטית קשישה שגססה במשך תקופה ארוכה והיא אפילו לא טרחה לבדוק לשלומה. אחרי מות הדודה צץ לו זיכרון אחד שנחרט בזיכרונה של הגיבורה. הדודה תמיד ספרה לה איך החיים בקובה מושלמים. הגיבורה שלנו תנדוד לאי הדיקטטורי הצבעוני והקסום. כי לפי הסרט, קובה למי שלא יודע, זה מקום שבו אנשים חיים באושר ועושר. בסופו של דבר הלבנוני יבין שריקודים בבירות זה לא משהו ויעדיף לנדוד לקובה לזרועותיה של אהובתו הלבנבנה. שם בדיוק כמו בפרסומת לשמפו, סבון או בושם חדש, השניים יחליפו מיצים על חוף הים כאשר הגלים שוטפים את גופם.
ג'ואן אלן היא שחקנית נפלאה ולמדתי בזכות ההופעות המעולות שלה בסרטים כמו "סופת קרח", "פלזנטוויל", "ניקסון", "צייד המכשפות", "המועמדת", "הצד הטוב של הכעס" ועוד רבים וטובים. שירלי הנדרסון המגלמת את המנקה ומשמשת כמקהלה יוונית גם שחקנית מעולה. השחקניות נהדרות אבל הסרט בהחלט לא. לצידה סימון אבקאריאן, המוכר לקהל הישראלי מהופעתו בסרט "ולקחת לך אשה". האמת - הוא איום. הצילום של הסרט יפיפייה וגם הפסקול שיש בו יצירות של פיליפ גלאס, שופן, B.B.King, גוסטאבו סאנטה אוללה, גונזאלו גראו ורחמנינוב נפלא. כול אלו רק מחזקים את התחושה שהתסריט והבימוי פשוט גרועים, כל כך גרועים שאתה מצטער שהכסא שעליו אתה יושב הוא לא כסא חשמלי.
יס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אריאלה קראוסגיל: 6311/02/2006 10:54:12
2/10אייקון ציון
סרט יומרני עשוי לצופים בעלי סבלנות וחיבה לסרטים אמנותיים פילוסופים. הדיאלוגים "שכספיריים" בחרוזים.הנושאים המדוברים אנושיים. אבל הסרט עשוי גרוע ביותר .וגורם לסלידה ושעמום.
קישורים
חץ יס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
דוג מן Dogman 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט