העולם החדש ביקורת סרט

The New World Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "העולם החדש":
"נוק-אאוט ויזואלי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The New World
משחק קולין פארל, כריסטופר פלאמר, קוריאנקה קילצ'ר, כריסטיאן בייל, בן צ'פלין, נוח טיילור במאי/ת טרנס מאליק  
דרמה
ביקורת סרט להעולם החדש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נוק-אאוט ויזואלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טרנס מאליק הוא אולי אחד הבמאים הייחודים ביותר שקיימים כיום. היוצר המבריק פעיל כבר משנת 1973 ומתעקש לא לביים במשך תקופות זמן ארוכות. עד היום הוא ביים רק ארבע יצירות קולנועיות ותמיד הוא מצליח להפתיע ביצירות מרהיבות עין בעלות אופי פיוטי. נכון שמאליק לא בדיוק חושב על קהל הצופים הרחב אבל מי שמוכן להתאזר בסבלנות יזכה לחוויה קולנועית אינטלקטואלית ומעוררת חושים.טרנס מאליק לא למד קולנוע. הוא היה מרצה לפילוסופיה, איש ספר שנחשב למשורר הקולנועי של שנות השבעים. הוא זכה לכינוי זה למרות שביים רק שני סרטים באותו עשור: "שבילי הזעם" משנת 1973, ו"ימים ברקיע" משנת 1978. חלפו עשרים שנה עד שחזר לעסוק בקולנוע באופן רשמי כאשר ביים את "הקו האדום הדק" בשנת 1998. בדיוק כמו בשלושת סרטיו הקודמים, גם בסרטו האחרון, "העולם החדש", הוא מציב התרחשויות קשוחות ואלימות מול תמונות חזותיות רכות ומרהיבות עין. גם בסרט זה הוא משתמש ב Voice Over כדי לתאר את עולמם הפנימי של הגיבורים. פס-קול המוסיקלי הוא חלק בלתי נפרד מהיצירה הקולנועית.
היופי של "העולם החדש" זוהר מתוך המסך ונוגע בצופים כאשר שפע של צבעים ומרקמים יוצרים עולם מרהיב שהוא גם עולם של אבדון. יופי מסוכן ומפתה, פנטסיה שתתנפץ לרסיסים. זהו גם סיפורה של נערה צעירה שהקריבה את חייה, שבטה ואמונתה כדי להיות עם האיש שאותו היא אוהבת ולבסוף מוצאת את עצמה נטושה, מתבוללת ואבודה. בשנת 1607 שלוש ספינות אנגליות חוצות את האוקיינוס האטלנטי ועוצרות סמוך לחופי וירג'יניה. המלחים מקווים למצוא אוצרות וזהב אבל במקום זאת מחכים להם שבטים אינדיאנים, בוץ ומחלות. על אחת הספינות נמצא ג'ון סמית', קצין מרדן שנידון למוות. הוא זוכה לחנינה מאחר וזקוקים לו בבניית המחנה הצבאי. הוא גם היחיד עם כישוריים צבאיים שיכול להנהיג את המתיישבים.כאשר המפקד נוטש את המחנה הוא ממונה למחליפו. האוכל אוזל ולכן הוא יוצא למשימה מסוכנת - לסחור עם מנהיג שבט אינדיאנים. הוא נחטף ומובא אל המנהיג שמעוניין להוציאו להורג. אבל אז נערה צעירה מפילה את עצמה על גופו של סמית'. המנהיג חס על חייו. זו בתו האהובה פוקהונטס וזו מאוהבת באנגלי שנשאר בשבי ובינתיים לומד את מנהגיהם של המקומיים. הוא גם מתאהב בנערה הצעירה ומבין שעזיבתו תשבור את ליבה. בדיוק כמו שסמית' בטוח שהעולם החדש שאליו הוא הגיע הוא גן עדן אלי אדמות, הנערה הצעירה חולמת על עולם חדש אחר לחלוטין מעבר לאוקיינוס הגדול.
"העולם החדש" של מאליק הוא עולם טראגי, מאחר והעולם הזה לא באמת קיים. הגיבורים מגלים שהמציאות מנפצת להם את התקווה לאידיליה שכולה מבוססת על אהבה. סמית' ימשיך במסעותיו, פוקהונטס תשלם את מחיר בגידתה בשבט ותסולק. היא תימכר לאנגלים, נכון שהם יתנהגו אליה יפה אבל בסופו של דבר היא תאלץ להמיר את דתה ולהתחתן עם גבר שאיננה אוהבת. "העולם החדש" ילביש את האינדיאנית העצמאית בבגדים מהצוואר עד כף הרגל. היא תתבולל ואת מקצת המנהגים השבטיים היא תמשיך לעשות בסתר, כאשר בעלה בוחן אותה מהצד בלי שתבחין.מאליק הסתכן וליהק נערה נטולת ניסיון אמיתי במשחק, קוריאנקה קילצ'ר. השחקנית הצעירה שהצטלמה לסרט בהיותה בת 14, נושאת על גבה את כל הסרט. המשחק שלה נקי מפגמים, נטורליסטי לחלוטין ולעיתים גובל בכישוף. הופעתה המרוסנת של השחקנית הצעירה מעוררת הערצה כי בעזרת מספר מצומצם של הבעות פנים היא מצליחה לשדר כמות עצומה של רגשות. למרות שלל האירועים הקיצוניים שפוקהונטס עוברת, קילצ'ר מתרחקת ממשחק קיטשי ודביק. עוד הישג של השחקנית הצעירה הוא התמודדות שלה עם מספר סצנות אינטימיות שעוררו רעש רב בתקשורת לפני שהסרט יצא אל המסכים. יש לציין שהסצנות אכן אינטימיות אך לא מיניות ושני השחקנים שלצידה, קולין פארל וכריסטיאן בייל, מצליחים לשכנע באהבתם כלפי פוקהונטס גם ללא סצנות מין.יש לקוות שלא נצטרך לחכות עוד מספר רב של שנים עד שמאליק יחליט לחזור ולביים סרט נוסף. הוא כבר חשב לביים סרט עלילתי על חייו של צ'ה גוורה ואחרי "הקו האדום הדק" היו שמועות שהוא רוצה לעבוד עם ג'וליה רוברטס. די ברור שמאליק, למרות שאיננו מרבה ליצור ובאמתחתו רק ארבעה סרטים באורך מלא, הוא עדיין אחד היוצרים היותר מסקרנים בתולדות הקולנוע האמריקאי.
העולם החדש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3620/12/2011 20:56:10
7/10אייקון ציון
The New World גילוי מדינת וירג'יניה במאה ה16,וסיפור היחסים שבין קפטן ג'ון סמית' לאחת מהאינדיאניות המקומיות "פוקהונטס",יחסים שהיו בעלי השלכות הרסניות על העולם הישן אליו היא שייכת...סרט מיוחד שלא כל אחד יתחבר אליו,ויזואלית מאוד יפה,משחק מעולה של השחקנית קוריאנקה קילצ'ר,הסרט ארוך מידי לטעמי.
שם: יעל קרתגיל: 1706/03/2006 21:18:32
7/10אייקון ציון
סיפור פוקהונטס חוזר אלינו שוב! שחקן ראשי, קולין פארל, מבצע כאן משחק מדהים מלא רגש. הבעיה היחידה בסרט היא שהוא לא רציף, הוא מורכב מקטעים שלא קשורים זה לזה ורגעי השיא מעטים. לעומת זאת המוזיקה והמראות הנפלאים עושים את העבודה. סרט איטי ורגיש שייתן לכם אפשרות לחקור את עצמכם לעומק!
שם: רויטל גולדשמידגיל: 3106/03/2006 16:12:45
1/10אייקון ציון
הסרט הכי גרוע שראיתי מעודי! משחק גרוע ולא משכנע, טקסטים משעממים, מוסיקה זוועתית! תחסכו מעצמכם את הסיוט הזה - כבר עדיף לכם לראות הופעה של ציפי שביט ולא לבזבז את הכסף והזמן על הסרט הזה! נראה כאילו קולין פארל היה צריך השלמת הכנסה. סרט גרוע.
קישורים
חץ העולם החדש (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט