קינסניירה - סיפורה של בת 15 ביקורת סרט

Quinceanera Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קינסניירה - סיפורה של בת 15":
"פנינה משובחת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Quinceanera
משחק אמלי ריוס, חסוס קאסטאנוס, ארכלי גוזמן ריקו, גי.אר קרוז, ליסטט אווילה, אליסיה סיקטוס, ג'סי גרסיה במאי/ת ריצ'רד גלאצר, ווש ווסטמורלנד  
דרמה
ביקורת סרט לקינסניירה - סיפורה של בת 15 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פנינה משובחת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"קינסיניירה" הוא סיפורם של שלושה אאוטסיידרים החיים יחד כי החברה פשוט אינה מקבלת אותם. תומאס בן ה-85 מתגורר בצריף בחצר ביתם של זוג הומואים בורגני שעבר לגור בשכונת אקו פארק ההיספאנית. הוא מארח בביתו הצנוע את שני אחייניו: מגדלנה בת החמש עשרה שנכנסה להריון באופן מפתיע ואת בן דודה קרלוס שאביו תפס אותו מסתובב באתרי פורנו של גייז.קצת קשה להאמין שדווקא צמד הבמאים ריצ'רד גלצר ובן זוגו לחיים ווש וסטמורלנד אחראים לדרמה הנוגעת ללב הזו. השניים ביימו את הסרט הנועז The Fluffer המתאר את עולם הפורנו באכזריות ובין היתר והתעסקו גם בסדרת הריאליטי "טופ מודל". הם גם ביימו סרטי פורנו כדי לממן את העשייה הקולנועית שלהם. אין ספק שהצמד הצליח לגעת בסוגיות חברתיות בעדינות ראויה לציון. הם מצליחים להבין את ההיבטים הרגשיים של הדמויות ושל העולם שבו הן מתקיימות ומתרחקים כמו מאש מהוולגריות שמאפיינת סרטים מצליחים באותו הסגנון כמו 'החתונה היוונית שלי'.
השניים גם מפגינים מידה רבה של ביקורת עצמית מאחר במציאות הצמד מתגורר באקו פארק, השכונה שבה הסרט מתרחש וצולם. הם לא היססו להציב כדמויות משנה מרכזיות זוג הומואים יאפים, לבנים, הקשורים לתעשיית הבידור הרדודה. השניים עסוקים בלפתות את קרלוס, בן הדוד הצעיר וכאשר זה מסבך את מערכת היחסים שלהם השניים לא מהססים ודורשים מהדוד הקשיש תומאס להתפנות אל הרחוב ולקחת עמו את צמד האחיינים המסכן.העלילה אולי נשמעת כמו סרט קולנוע עצמאי שגרתי אבל אין ספק ש"קינסניירה" רחוק מלהיות שגרתי. הדמויות זוכות לטיפול עדין של צמד הבמאים המוכשר, העלילה מתקדמת בדיוק רב ומצליחה להיות חכמה ואנושית לכול אורכה. לא סתם הצמד קטף את שלושת הפרסים המשמעותיים ביותר בפסטיבל סאנדנס לקולנוע עצמאי.
שם הסרט, "קינסניירה" הוא בעצם חגיגת יום ההולדת של הבת. מדובר בתאריך משמעותי בשביל המוני נערות היספאניות. ביום הולדתן ה-15הנערות חוגגות את הפיכתם לנשים בעזרת טקס משפחתי מושקע. הן לובשות שמאלות מפוארות, כתר, לימוזינה אוספת אותן מהבית אל האולם בו מתרחשת החגיגה. זהו מנהג שבעזרתו משמרות משפחות המהגרים את זהותן האתנית ומנסות למנוע את התבוללותן של הצעירות בחברה האמריקאית.הסרט מתאר את רצונם של הצעירים להשתייך לחברה המערבית. הוא גם מתאר כיצד החברה ההיספאנית יכולה להיות קשוחה ולא סובלנית כלפי אותם צעירים ועם זאת אין זה סרט ריאליסטי נוקב העוסק במהגרים קשי יום. "קינסניירה" דווקא מתעקש להיות יצירה אופטימית, המעדיפה את החיים על פני המוות. מלבד צמד הבמאים המוכשר ניתן למצוא שני שחקנים צעירים מעולים שבהחלט שווה לשים אליהם לב, אולי בעתיד הם עוד יופיעו בשוברי קופות. את מגדלנה מגלמת אמילי ריוס הנפלאה ואילו את קרלוס מגלם ג'סי גרסיה האסרטיבי."קינסניירה" הוא דרמה אנושית קטנה ומרגשת, מהסוג שדי קל לפספס בבתי הקולנוע ועם זאת בהחלט לא כדאי לוותר עליו ושווה לעשות את המאמץ ולראותו על המסך הגדול. אני ממליץ ללכת ולראות את הסרט הזה ממש מהר, לפני שהוא ירד.
קינסניירה - סיפורה של בת 15 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט