צעירים לנצח ביקורת סרט

Young at Heart Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "צעירים לנצח":
"קיטש ממכר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Young at Heart
משחק הלן בוסטון, לואיס קנדי, אלין פילגמן, גו בנויט במאי/ת סטיבן ווקר  
תיעודי
ביקורת סרט לצעירים לנצח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קיטש ממכר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות23.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קחו זקנים חביבים במיוחד בעלי רוח נעורים אבל עם מחלות לב קשות או בגיל מתקדם, נגיד 80-90 פלוס, תערבבו לתוך זה נוסטלגיה לעולם תמים יותר ושירים שהפכו להמנון שכול חובב מוסיקה עכשווית יכול לזמזם ומסר צפוי שתמיד עובד על כך שמוסיקה נותנת משמעות לחיים. צרפו לסרט במאי מקצועי ונטול ייחוד שיהיה חכם וצנוע מספיק לתת לזקנים את הכבוד הראוי להם ותקבלו את אחד הסרטים המניפולטיביים של התקופה האחרונה ועם זאת גם אחד המרגשים והמצחיקים ביותר. אתם הולכים לצחוק, לבכות ולשאול את עצמכם למה הסכמתם ליפול לפח הצפוי הזה שנקרא "צעירים לנצח". התשובה היא שעל אף שמדובר בסרט תיעודי נוסחתי וצפוי, הוא עובד כמו מכונה משומנת היטב.הבכורה העולמית של "צעירים לנצח" התקיימה ביולי 2007 בפסטיבל הקולנוע הבין-לאומי בלוס אנג'לס, אחד הפסטיבל המסחריים ביותר בעולם אבל גם החשובים ביותר מבחינה מסחרית. כלומר אם הסרט זוכה לאהדת הקהל בפסטיבל זה יש לו סיכוי להצליח מסחרית בבתי הקולנוע, הרי מדובר בפסטיבל תוצרת הוליווד. ואכן הסרט התיעודי הנ"ל גלגל לכיסו רק בארה"ב 4 מיליון דולר. שלא נדבר על ההצלחה שלו בחו"ל. זה סרט שכובש את הצופה מהרגע הראשון. אפילו הציניים שבצופים יתאהבו בקשישים המזמרים על שלל הבעיות הרפואיות שלהם. הבמאי סטיבן ווקר יודע שיש לו קלף מנצח ובחוכמה רבה מעניק לקשישים המזמרים להיות גיבורי הסרט, בדיוק ההפך ממה שנהוג כיום כאשר במאים של סרטים תיעודיים הופכים להיות הכוכבים הראשיים במקום הדמויות והנושאים שעליהם הסרט.
ישנה הקשישה בת ה-92 שמתגוררת בבית אבות ומפלרטטת עם צוות הצילום הצעיר ממנה בחמישים שנה לפחות; הקשיש בן השמונים שנוהג במכונית כאילו זה עתה שדד בנק ולא ממש זוכר את מילות השירים; הקשיש שמשוויץ בביצועיו במיטה ובמתנה שקיבל מבת זוגתו החדשה; הזמר עם הכליות ההרוסות ומכשיר החמצן; הקשיש שעל ערס דווי חולם להגיע בזמן להופעה ועוד שלל טיפוסים צבעוניים שמזייפים בלי הפסקה. תמצאו גם קליפים משעשעים שנוצרו במיוחד לסרט עם הקשישים בשלל סיטואציות מבדרות ואת המנהיג והיוזם של הלהקה שכולם מעריצים וחוששים ממנו למרות שהיה יכול להיות הבן שלהם.העלילה מתחילה כאשר הלהקה צריכה להתכונן להופעה חדשה וללמוד מספר שירים חדשים. אם זה "I Feel Good" של ג'יימס בראון או אלף אלפי הבדלות "I Wanna Be Sedated" של ראמונס ומהצד השני של הסצנה המוסיקלית "Fix you" של קולדפלי שבסרט זה זוכה לעיבוד מרגש במיוחד ואולי אף יותר טוב מהמקור. במערבולת המוסיקלית אפשר למצוא את "סכיסופרניה" של סונית יות' ואת מה שהפך להמנון הבחירות של ברק הובמה "Yes we can". הסרט עוקב אחרי מסע הלמידה של השירים, החזרות המפרכות וגם הרגעים האינטימיים בבית שבו הקשישים מעלים זיכרונות. הקשישים חיים בבועה של אושר כול עוד הם נמצאים בחזרות אבל המציאות אוהבת לנקוש בדלת כשאתה קשיש וחולה.
סטיבן ווקר היה יכול ליצור סרט נצלני ומניפולטיבי הרבה יותר ממה שהוא מגיש לקהל הצופים, אבל נראה שהוא היה מספיק חכם כדי לדעת מתי לעצור לפני שהוא יהפוך את הסרט לקיטש דביק במיוחד ומסתפק בכמות קיטש דביקה אך קטנה מספיק כדי להשאיר את הסרט בגבולות הטעם הטוב. בסך הכול היצירה התיעודית שמוקרנת כרגע בסינמטק לא תילמד בבתי ספר לקולנוע אבל היא בהחלט סוחפת, מרגשת ובעיקר מבדרת. אני די בטוח שלמרות שאין בסרט הזה שפע פעלולים והומור ביבים, לא רק קהל מבוגר יאהב אותו אלא גם צעירים לא רק ברוחם אלא גם בגילם.
צעירים לנצח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מרק דנרגיל: 5125/09/2009 23:00:59
9/10אייקון ציון
סרט מקסים. שיר הלל לחיים המראה לנו שעל אף השנים החולפות עדיין אפשר להנות גם מדברים פשוטים. אני ממליץ בחום.
שם: אמנון אלביגיל: 9925/09/2009 15:26:33
6/10אייקון ציון
צעירים לנצח. יש משהו מביך בסרט מסוג זה: האם בעצם אין אנו צוחקים על חשבון הורינו ? באם באמת אנו מעריכים את האמנות אשר הם יוצרים ? אין ספק כי הדרך בה בחרו גיבורי הסרט היא הדרך הנכונה. לאלה מכם אשר חוויה זו תדבר אליהם,.
שם: סאני בן-אריגיל: 2008/09/2009 17:47:12
10/10אייקון ציון
אחד המומלצים, סרט שמעלה חיוך.
קישורים
חץ צעירים לנצח (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט