ווסטוורלד: פרקים 3+4

Westworld Series Review

תמונת כתבמתן יניב על "ווסטוורלד: פרקים 3+4":
"אמיץ אך לא מספיק קומוניקטיבי"
פוסטר Westworld
משחק אנתוני הופקינס  אד האריס  אוון רייצ'ל ווד  ג'יימס מרסדן  ג'פרי רייט  טנדי ניוטון  
מדע בדיוני
ביקורת סדרה לווסטוורלד: פרקים 3+4 מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"איטי ומתוחכם"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
מדד פופולריות
3.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"ווסטוורלד" טיפסה בפרק הפתיחה שלה להפוך לאחת הסדרות הטריות החביבות עליי, לא מעט בגלל האהדה שלי ליוצר ג'ונתן נולאן. נכון לעכשיו "ווסטוורלד" איננה להיט, לפחות לא כפי ש-HBO ציפו, אבל זה עדיין לא עוצר בעדה מלהיות סדרה איכותית לכל דעה.העניין הוא שעד עכשיו מדובר בסדרה איטית למדי, שמציגה מדע בדיוני שאיננו מהסוג של גיבורי על וחייזרים שמנסים להשתלט על כדור הארץ. מדובר במדע בדיוני קשה לעיכול (Hard Sci-fi ), מין נביא זעם שמבקר את התנהגות בני האדם ומבשר רעות בנוגע לעתיד קשה ואפל יותר. אתם מכירים את הסוג הזה בסרטים כמו "בלייד ראנר", "2001: אודיסאה בחלל" ואפילו בסדרה "מר רובוט".
זה גם מה שמוביל אותי לבעיה שצצה בפרקים 3 ו-4: מספרים לנו את אותה הנבואה, אותה הביקורת פעם אחר פעם וכאילו לוקחים מאיתנו את היכולת ליהנות מהסדרה. אני מקבל לחלוטין את הצורך של הכותבים להימנע מסצנות מלחמה עצומות אבל צורם לי המחסור במעט הומור, צורם לי העומס בבכי ומלודרמטיות. אלו יכולים להיות מוצדקים כאשר ישנה סכנה, איום או אירוע קשה, אבל עדיין לא קרה אירוע משמעותי שמצדיק כל סוג של מלודרמטיות אפלה כמו שהיא מוצגת בסדרה.אני בטוח שאתם שואלים את עצמכם למה לא אמרתי את אותו הדבר בפרקים 1-2. אין ממש שוני לטובה או לרעה באווירה של ארבעת הפרקים. אך בפרקים 1-2 זה בנה עולם, זה היה מהנה לצפות בפיתוח דמויות מעניינות ועולם מסתורי. בפרקים 3-4, העולם כבר בנוי ואנחנו מבינים מי נגד מי. ראינו כבר ממקרה היקום הקולנועי של DC, שכאשר היוצר לוקח החלטה לבנות סרט או סדרה שלמה על אווירה מלודרמטית מתמשכת, הוא רק פוגע בחוויה של הצופה.
בפרק 3 אנחנו נחשפים למספר סודות חשוכים שפארק השעשועים החביב מנסה להסתיר אשר נוגעים במיוחד לדוקטור רוברט פורד (אנתוניו הופקינס). וויליאם (ג'ימי סימפסון) מקבל הזדמנות להתקרב לדולורס (אוון רייצ'ל ווד), שחווה טראומה חוזרת. טדי (ג'יימס מרסדן) מקבל סיפור רקע חדש.הדמות המרתקת ביותר בסדרה נכון לעכשיו היא גם הדמות המסתורית ביותר וזהו האיש בשחור אשר משוחק באופן נהדר ע"י אד האריס. הוא אורח אשר מחפש דרך להגיע למבוך מסתורי שבו מובטח, לפי דבריו, המסע הגדול ביותר בפארק. גם סיפורם של ויליאם ודולורס הוא נהדר בתור אדם אשר מתאהב באישה שהוא יודע שאיננה אמתית וכמובן לוגאן (בן בארנס), שנדחף ביניהם ולא פעם מזכיר לוויליאם שזה לא המקום לרחמים כלפי האישה/רובוט.ישנם גם דמויות וסיפורים הרבה פחות מעניינים כשבראשם דמותו האומללה של טדי שאם הייתה מסקרנת בפיילוט, בפרק השלישי נהפכה למאוסה. היוצרים מנסים לפתח אותו בכך שגורמים לו לזנוח פתאום את אהבתו לדולורס בשביל לתפוס מארח נבל ובדרך גם לבכות על מר גורלו. התוצאה היא דמות של בכיין שנכשל בליצור הזדהות וחמלה עימו.

"ווסטוורלד" היא סדרה מבריקה. היא אמיצה מאוד וכל סצנה בה מרמזת על מסר חברתי או פילוסופי. יש מבקרים שיגדירו זאת בתור בלגן, יש שיגידו שהיא מתוחכמת מדי או קשה להבנה, אני רק אומר שיש לה קושי בלדבר עם הקהל הרחב בתור סדרת הדגל הגדולה של HBO.
ווסטוורלד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות מדע בדיוני
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט