מסע בין כוכבים: דיסקברי''

Star Trek: Discovery Series Review

תמונת כתב על "מסע בין כוכבים: דיסקברי''":
"מלא פוטנציאל אך מלא פגמים"
פוסטר Star Trek: Discovery
משחק סוניקה מרטין גרין  דאג ג'ונס  שזד לטיף  אנתוני ראפ  
מדע בדיוני
ביקורת סדרה למסע בין כוכבים: דיסקברי'' מאת
ציון המבקר
"מעניין ופגום"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
מדד פופולריות
3.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כאשר הוכרזה "סטארטרק דיסקברי", הבטיחו לנו חזון שונה ממה שהכרנו עד כה, "מסע בין כוכבים" המותאם ל"דור הבא", סדרה שתתאים לטלוויזיה של היום, בעלת מבנה עלילה מרכזי ולא סיפור של 45 דקות כפי שלמדנו להכיר עד כה. בחלק מהסדרות הדמויות התפתחו והשתנו, באחרות כמעט וכלל לא, אך הסיפור כמעט תמיד הסתיים תוך פרק אחד. ההבטחות כמובן הביאו איתן כעס רב מצד מעריצי הסדרה, איך ייתכן שייקחו וישנו להם את ה"יקום" שנבנה לאורך כל כך הרבה שנים? הקלינגונים השתנו, הוסיפו המצאות, גזעים ומדע וספינה שאף אחד מעולם לא שמע עליה. האם הכעס מוצדק? זה כבר עניין של דעה. האם כאשר יוצרים סיפור ליקום קיים מחויבים להתאמה מוחלטת למה שהיה עד כה? או שאפשר לתת פרספקטיבה חדשה, רעיונות חדשניים ודרך שעדיין לא נראתה ביצירות המבוססות על אותו יקום? יצירה כזו עומדת בפני קושי רב מכיוון שהיוצר צריך לשאול את עצמו עבור מי זה מיועד. שינויים יכעיסו את המעריצים הוותיקים ולא בטוח שאנשים חדשים יסכימו להיכנס לתוך סיפורים של "יקום" שכבר נושא עימו עשרות שנים של תוכן. חברת די.סי קומיקס למשל, עומדת בפני האתגר הזה כבר זמן רב. מצד אחד הם מעוניינים ליצור סרטי גיבורי על שיתחרו במארוול ויקנו את ליבם של המעריצים הוותיקים, מצד שני הם רוצים ליצור תוכן שישאב לתוכו קהל חדש. השילוב של השניים בינתיים מוכיח עצמו ככישלון אצלם... ומה בדבר יוצרי "דיסקברי"?
ל"דיסקברי" היו 15 פרקים להוכיח את עצמם. כמו כל סדרות העבר, היו עליות ומורדות, פרקים מדהימים ופרקים חלשים מאוד. הם בנו דמויות מעניינות, אך אנחנו לומדים להכיר רק מעט מהן. אחד ההבדלים העיקריים בין הצגתן פה לבין הדמויות בסדרות קודמות, הוא שאם בסדרות העבר למדנו קודם להכיר את האישיות של דמות מסוימת וכבר לדעת מראש איזה פעולה תבחר, כעת הפעולות הן אלו שמגדירות את הדמויות של "דיסקברי", ודרכן אנחנו לומדים להכירן. דרך כתיבה זו מובילה אותנו להכיר צוות מסתורי, בעל סודות ומעניין שהאינטראקציה בינם לבין עצמם יכולה ליצור הפתעה גם לצופה המנוסה. אך במקביל לא ברור למי מיועדת הסדרה, האם היוצרים הביאו את השינויים הנרחבים כדי למשוך קהל חדש? אם כן, מדוע הם מסתמכים על אלמנטים עלילתיים שרק צופה "מסע בין כוכבים" ותיק יכיר? התוצאה הסופית מבולגנת וההתעקשות על היות הסדרה קאנונית והמשכית לעולם "סטארטרק" יוצרת תסכול בקרב מעריצים ותיקים.
בתחילת הסדרה שני הפרקים הראשונים הם פרולוג שמטרתו להכין את הצופה לסיפור החדש. הסדרה מתרחשת כרונולוגית מספר שנים לפני הסדרה המקורית ומהווה המשך ישיר לסדרה "אנטרפרייז", שהיא בעצמה הייתה פריקוול לכל הסדרות האחרות. אנו מוצאים את עצמנו על ספינה מיושנת בשם השנז'ו השייכת לצי הכוכבים, שהוא הזרוע המדעית\צבאית\דיפלומטית של הפדרציה הצעירה ושוחרת השלום. הפדרציה ממשיכה בהתרחבותה עד היתקלותה מחדש בגזע הקלינגוני הלוחם. לגזע זה היסטוריה של היתקלויות אלימות עם הפדרציה. על אף שהפדרציה לרוב בלמה את הקלינגונים, שהיו מחולקים לבתים שנאבקו זה בזה, הפעם עולה מנהיג קלינגוני חדש שמטרתו לאחד את הבתים תחת מעטה של מאבק בפדרציה. ההתקלותו עם השנז'ו היא הניצוץ שמביא לפרוץ מלחמת הפדרציה-קלינגונים שהשפעתה נראתה כמעט בכל סיפורי סטארטרק מאז ומעולם. בסופו של דבר הבעיה המרכזית לדעתי היא הסיפור עצמו, לא מכיוון שהוא אינו טוב או אינו מעניין, אלא מכיוון שהוא עמוס מדי. נתקלנו במלחמה, בסיפור על טכנולוגיה חדשנית, ביקומים מקבילים, בבגידות, בהפיכות, בדמויות שנהרגות וחוזרות לחיים ובטוויסטים עלילתיים עמוקים בעונה זו בלבד! כאשר הכל התרחש במהירות כזו, זה מאבד מהאלמנטים של הדרמה והמתח.האם שווה לצפות ב"דיסקברי"? בהחלט. על כל חסרונותיה היא עדיין סדרת מדע בדיוני איכותית שמביאה הרבה לשולחן. ידוע על סדרות "מסע בין כוכבים" אשר הצליחו ברמה מסחררת והתחלתן הייתה צולעת, זה לא המקרה. זו פתיחה טובה, אך לא מושלמת ומומלצת לכל צופה, בין אם Trekkie ותיק או מישהו שזו סדרת ה"סטארטרק" הראשונה שלו.
מסע בין כוכבים: דיסקברי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות מדע בדיוני
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט