הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי בתל-אביב הכריז על הזוכים בתחרויות השונות: "הקיר", סרטה של מורן איפרגן, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית ו"פלסטיק צ'יינה" זכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר בתחרות הבינלאומית. מי זכו עוד בפרסים?
אמש (רביעי) הוכרזו הזוכים בפסטיבל דוקאביב 2017, הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי, בטקס שנערך ב"מיינדספייס תל אביב".
הפרס לסרט הישראלי הטוב ביותר על סך 70 אלף ש"ח הוענק לסרט: "הקיר" של הבמאית מורן איפרגן. הסרט עוקב אחר אישה המפרקת את נישואיה ונמלטת אל עזרת הנשים בכותל המערבי בירושלים ומתעדת משם במשך שנה את המתרחש בחייה האישיים ואת המתרחש במקום. "הסרט חוקר את המתח בין ציפיות החיים לבין מה שאנו שואפים אליו. סרט על האופן שבו ההתניות התרבותיות, המוסריות והדתיות מכתיבות את חיינו. סרט עשיר, פרובוקטיבי ואלגנטי שניצב בין האינטימי לאוניברסלי", כתבו השופטים בנימוקי הבחירה.
[*]
(בתמונה: מורן איפרגן, במאית "הקיר")
בפרס הסרט הבינ"ל הטוב ביותר זכה "פלסטיק צ'יינה" של ג'יו-ליאנג ואנג על ילדה העובדת במפעל למחזור פלסטיק בסין. "מאזן בין נושאים גלובאליים שונים לבין סיפור אישי של יחסים משפחתיים, ומייצר שפה אסתטית וקולנועית ששופכת אור על תרבות הצריכה והשפעתה על קהילות נסתרות מהעין", נכתב בנימוקי חבר השופטים.
בציון לשבח בתחרות הבינ"ל זכה המועמד לאוסקר "אני לא הכושי שלך" על מאבק השחורים בארה"ב ובציון לשבח בתחרות הישראלית זכה הסרט "מקווה שאני בפריים" על הבמאית מיכל בת אדם. בפרס הבימוי בתחרות הישראלית זכה דוד דרעי על סרטו "סאלח, פה זה ארץ ישראל".
פסטיבל דוקאביב, אשר התקיים השנה בפעם ה-19, יימשך עד ה-20.5. השנה, קהל גדול מאי פעם פקד את הפסטיבל ולרבות מההקרנות אזלו הכרטיסים. בשל הביקוש הרב נוספו הקרנות נוספות מעבר לתכנית המקורית.