חדשות קולנוע וסרטים

הוכרזו הסרטים הישראליים שיתחרו בפסטיבל הקולנוע בחיפה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שבעה סרטים ישראליים יתחרו בתחרות הקולנוע הישראלי העלילתי של פסטיבל חיפה, שייערך בחול המועד סוכות, ו-7 נוספים נבחרו לתחרות הדוקומנטרית. אלו סרטים נבחרו ומהם הסרטים שיוקרנו באירועים מיוחדים מחוץ למסגרות הרשמיות?
פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-34 בחיפה, שייערך גם השנה בחול המועד סוכות בין התאריכים ה-22 בספטמבר עד ה-1 באוקטובר, הכריז היום על הסרטים הישראליים המתחרים בתחרות הקולנוע הישראלי העלילתי והתיעודי. שבעה סרטים חדשים יתחרו השנה בתחרות הקולנוע הישראלי העלילתי:

1. "בוקר טוב ילד" של שרון בר זיו ובכיכובו. הסרט מספר על עומרי, לוחם צנחנים שנפצע במהלך מבצע צבאי. משפחתו האוהבת וחבריו הנאמנים נלחמים כדי להשיבו לחיים. הרגעים המרגשים, המצחיקים והאופטימיים למרגלות המיטה מחברים את כולם אל עומרי וגם זה אל זה.

2. "בלי דם" של יוסף אל-דרור. בני האליטה הישנה רובצים בשוליים ועוסקים בקטנות, כשאחד מהם, מורה לכתיבה עם עבר חסוי, מוזמן לפגישה שמערערת אותו ומשגרת אותו למסלול חוצה גבולות, כשהוא מושך אחריו חוט שפורם את סביבתו הקרובה וחושף בלא ידיעתו ספקולציה אודות שתי המפלצות הישראליות הגדולות - "בטחון המדינה" ו"הטלוויזיה".

3. "טרילוגיה על אהבה: עירום" של ירון שני. חזיונות אונס מערערים את שלוותה של אליס תורג'מן, כוכבת עולה בשמי הספרות הישראלית. מצבה הנפשי מדרדר במהירות. היא ננעלת בדירתה ומנתקת מגע עם העולם החיצון. מתחתית הבור היא משחררת קריאה נואשת לעזרה בפני האדם הכי לא צפוי. מעבר לכביש גר זיו צוקרמן, תלמיד תיכון ומוסיקאי מחונן. דרישות ההתבגרות מטלטלות את חייו. בכדי לעמוד בהן עליו להפוך לאדם אחר לחלוטין. המפגש בין שתי הדמויות ימחיש כיצד משברים הם מנוע להרס וגם לצמיחה, לאלימות וגם לחסד.

[*]

(תמונה מתוך "טרילוגיה על אהבה: עירום". צילום: שי סקיף, ניצן לוטם)

4. "עכו חלומות" של דניאל וקסמן. עזאם סלאמה, במאי תאטרון פלסטיני, מביים בעכו הצגה אוטוביוגרפית המתרחשת בשנת 1947, סוף תקופת המנדט הבריטי. ההצגה מגוללת את סיפור אהבתם של סבתו, הזמרת הפלסטינית לילה, וד"ר אלפסי, הרופא והתושב היהודי האחרון שנותר בעיר בתקופת המלחמה. ההצגה נתקלת בהתנגדות מצד גורמים יהודים וערבים ולא זוכה לעלות על במת התיאטרון. הסרט "עכו חלומות", שעקב ותיעד את העבודה על המחזה השנוי במחלוקת, הוא העדות היחידה להצגת חייו של עזאם.

5. "עץ תאנה" של עלמוורק דוידיאן. הסרט מתרחש ב-1989, כאשר מלחמת האזרחים באתיופיה בעיצומה. מינה חיה עם סבתה ואחיה פצוע המלחמה בפאתי העיר אדיס אבבה. רגעים של שקט היא מוצאת ליד עץ התאנה המבודד, שם היא מבלה את זמנה עם חבר ילדותה אלי, המסתתר מפני משאיות צבאיות החוטפות נערים וגברים צעירים מרחובות העיר. בעוד המלחמה הולכת וסוגרת על האזרחים, משפחתה היהודית של מינה טווה תכנית להגר הרחק מהמלחמה אל ארץ ישראל, אך מינה שלא מוכנה לעזוב את אלי מאחור, טווה תכניות משלה כדי להבטיח את הצטרפותו למסע.

[*]

(תמונה מתוך "עץ תאנה". צילום: דניאל מילר) 6. "פרא אציל" של מרקו כרמל. אלי, נער עם הפרעות אכילה, מתגורר בשכונת הארגזים עם סימה אמו ויפת בעלה, זוג נרקומנים בגמילה. אלי נקרע בין דאגתו לאמו ובין רצונו לגור עם אביו יום-טוב, אמן תמהוני מעט ומהורהר, חריג בנוף המקומי של השכונה. באווירה המתפקעת מיצרים ואלימות של דרום תל אביב, דבר אינו נשאר בממדיו הטבעיים ולמרות ניסיונותיו הנוגעים ללב של אלי להיות המבוגר האחראי, סכסוך משפחתי קטן מתפתח לטרגדיה שעיוורון ותאוות נקם משחקים בה תפקיד מרכזי.

7. "תל אביב על האש" של סאמח זועבי. סלאם הוא עוזר הפקה בצילומי אופרת סבון ברמאללה. שקר קטן שסלאם מספר לאסי, קצין בצה"ל, מוביל לקידומו הפתאומי לתפקיד תסריטאי מן השורה. אבל יש לו רק בעיה אחת - הוא לא יודע לכתוב. כדי שלא יפטרו אותו סאלם כורת ברית חשאית עם אסי, שעוזר לו לכתוב את הסצנות. בתמורה סלאם מביא לאסי חומוס פלסטיני משובח וגם מבטיח לסיים את הסדרה בחתונה, כמו שאסי דורש. אלא שסלאם מתקשה לקיים את ההבטחה.

[*]

(מתוך הסרט "תל אביב על האש". צילום: פטרישיה איבנייז)

מחוץ לתחרות ישתתף הסרט "קריאה לחלומות" של רן סלוין וכמו כן יוקרן באירוע מיוחד הסרט "אחד משלנו" של אורי ברבש במלאות 30 שנה לצאתו. לזכרה של ערה לפיד, עורכת הסרטים המוערכת, שהלכה לעולמה השנה יוקרנו בפסטיבל הסרטים הבאים: "גן ילדים", "עד סוף הלילה", "מקודשת", "מחסומים", ו"הגננת".

כמו כן יוקרנו 7 סרטים חדשים בתחרות הקולנוע הישראלי התיעודי: "אבן נייר ומספריים" של לילך מרקמן, "אור חוזר" של מרדכי ורדי, "ארמי אוף לאברז בארץ הקודש" של אסף גלאי, "חוקרת" של ענת יוטה צוריה, "מוייסרים" של דלית קימור, "המראה של השמש" של נטע אריאל, "סוחר הקרקעות" של טל מיכאל, דוד אופק. במסגרת מיזם "העברים", מיזם החייאה והיכרות מחודשת של שימור ותיעוד הספרות העברית הקלאסית, יחשפו שלושה סרטים בהקרנות בכורה עולמיות, אודות שלושה יוצרים ישראלים: מרים ילן-שטקליס, משוררת הילדים כלת פרס ישראל, בבימויו של ראובן ברודסקי; רבי שלום שבזי, הפייטן התימני הידוע, בבימויה של ישראלה שעאר מעודד, דויד פוגל, הסופר והמשורר הנסתר, בבימויה של איילת עופרים.
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט