ברברה ביקורת סרט

Barbara Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ברברה":
"סערת רגשות מתחת לפני השטח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Barbara
משחק נינה הוס, רונלד זרפלד, זסנה פריצי באוור, מארק וושקה במאי/ת כריסטיאן פצולד  
דרמה
ביקורת סרט לברברה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שחקנית מרשימה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקהל הישראלי והבינלאומי אוהב סרטים סנטימנטליים שעוסקים במזרח גרמניה כגון "להתראות לנין" ו"חיים של אחרים". מדובר בשני סרטים נגישים לקהל רחב שמטרתם היא לספר סיפור ברור וקוהרנטי, עם דמויות אנושיות שקל מאוד לחבב ולאהוב. לעומת שני הלהיטים המסחריים ניצב לו "ברברה" סרטו החדש של הבמאי הגרמני הנחשב, כריסטיאן פצולד. זהו הסרט הראשון של פצולד המוצג באופן מסחרי בבתי הקולנוע בישראל וזאת למרות שמאחוריו עשייה קולנועית ענפה כאשר סרטיו הציגו בפסטיבלי הקולנוע החשובים בברלין וונציה ואף זכו בפרסים.העלילה מתרחשת בקיץ, 1980. ברברה, רופאה, מבקשת ויזת יציאה מגרמניה המזרחית. כעונש היא נשלחת מברלין לבית חולים קטן בעיירה נידחת. יורג, המאהב שלה מהמערב, שוקד ימים כלילות על הבריחה שלה. ברברה ממתינה, שומרת לעצמה הסוד אודות בריחתה העתידית. היא משתדלת להתרחק מהאנשים שעובדים איתה ומעניקה תשומת לב רק למטופליה. המפגש שלה עם אנדרה, הבוס החדש שלה, מייצר סדק בקור הרוח המוחלט שלה. החיבה שנוצרת ביניהם מעמידה בסכנה את תוכניות הבריחה.
החלטתי להעתיק את הסינופסיס שנשלח על ידי היח"צ מילה במילה מאחר והוא מאפשר בקלות רבה לדמיין סרט עמוס רגשות סוערים, מתח רב עוצמה, הקהל הבורגני ייזכר מיד בסרטים שהוזכרו מעלה והמפיצים החכמים יודעים היטב שהסרטים הנ"ל הצליחו מעבר לכל דמיון אצל הקהל המקומי והם מקווים שההצלחה תחזור על עצמה גם בפעם השלישית. אבל הסינופסיס לא מזהיר ש"ברברה" הוא סרט סגפני וקר מזג שסערת הרגשות בו מתרחשת מתחת לפני השטח. זהו סרט שדורש מהצופה סבלנות, ארך רוח ונכונות לצפות בקולנוע שאיננו מתחנף לקהל הרחב אלא בדיוק להפך. התגמול שבצפייה מגיע רק כאשר האורות נדלקים בסוף הקרדיטים אך ורק עם מצליחים לעכל את החוויה הקולנועית הלא פשוטה.נינה הוס השחקנית הקבועה של פצולד, מרשימה מאוד בתפקיד הראשי. פניה קפואות ונטולות הרגש אינן מסגירות כמעט דבר ממה שמתרחש בתוך ליבה הסוער והנרגש. היא אשת מקצוע המסורה לעבודתה ומבצעת אותה על הצד הטוב ביותר. היא נאמנה למטופלים בבית חולים. לצערה מדובר בעבודה שמחייבת אותה להיות בקשר עם צוות העובדים אבל מאחר והיא מסתירה סודות רבים היא מנסה להימנע מכך כמעט בכל מחיר מה שגורם לסובבים אותה לסלוד ממנה רק הרופא הצעיר אנדרה לא מוכן לוותר אבל מה הם המניעים שלו?
במזרח גרמניה כולם חושדים בכולם, כולם מדווחים על כולם למשטרה החשאית, כולם מסתירים סודות ומשקרים אחד לשני. לעומת "חיים של אחרים" שידוע לנו בדיוק מה הם הסודות של הדמויות וכיצד העלילה עומדת להתפתח, כאן הקלפים נחשפים לאט או בכלל לא. אנחנו למדים על הדמויות לפי ההתנהלות שלהם אבל אז עולות שאלות שונות לגבי המניעים שלהם. כמעט הכול נעשה בשקט בלי דיבורים מיותרים בלי לחשוף רגשות וכאשר הם נחשפות זה נעשה בעדינות בלי הדבק הסכריני שיגרום לקהל להזיל דמעה.לעומת הגישה הקולנועית הסגפנית, הקצב האיטי והדמויות המאופקות. סערת הרגשות המתרחשת בתוך ליבה של ברברה זוכה גם לביטוי קולנועי מרהיב עין בצילום האפרורי שזוכה לזריקות צבע בלתי צפויות וכמובן בטבע מרהיב העין כגון הסצנה היפיפייה בחורשת העצים, הצלב הענק עם הרוחות הסוערות סביבו, ואפילו הסצנה המרגשת בים."ברברה" מתאר את עולמה של אישה עצמאית הלכודה במדינה שהיא לא רוצה לחיות בה ושלא נותנת לה את החופש שמגיע לה ולכן היא בונה עולם שלם של סודות כדי לאפשר לעצמה להמשיך ולחיות. אבל גם העולם הפנימי הזה הוא סוג של בית כלא. הסוף המפתיע משחרר אותה ואת הצופים באופן לא צפוי והצפייה בפניה של נינה הוס באותה סצנה אחרונה ומסכמת של הסרט היא מהעדינות והיפות שנראו על מסך הקולנוע בתקופה האחרונה.
ברברה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דליה גלבועגיל: 7203/01/2013 12:10:15
9/10אייקון ציון
סרט אווירה טוב מצליח להעביר לצופה את האווירה המלחיצה של גרמניה המזרחית הקומוניסטית ואת מצוקת האנשים, לא משנה מה מקצועם, כולם משועבדים לשלטון וחסרי אמצעים ואף חופש ביטוי וחופש תנועה. הבחירה של ברברה נראתה לי משונה ולא מספיק מנומקת, נוצרית אמנם אך לא מציאותית.
שם: ירין גולדשטייןגיל: 1423/12/2012 23:51:50
8/10אייקון ציון
איטי, מלנכולי, אך יפהפה. עשוי בצורה מעולה, מרגשת, ועם מסר יפה מאוד. מעורר מחשבה. מומלץ!
שם: לאהגיל: 6322/12/2012 21:36:41
10/10אייקון ציון
סרט מעולה, משאיר אותך לחשוב עליו, חזק מאד
קישורים
חץ ברברה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט