פתיחת עונת הצייד ביקורת סרט

Ende der Schonzeit Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "פתיחת עונת הצייד":
"היה יכול לעבוד טוב יותר כסרט קצר או מחזה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ende der Schonzeit
משחק בריגיט הובמאייר, האנס-יוכן ואגנר, רמי הויברגר, מיכאלה עשת במאי/ת פרנציסקה שלוטרר  
דרמה
ביקורת סרט לפתיחת עונת הצייד מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"כבד ומריר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע45.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות36.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
2014 היא שנה שיחסית לא מעט סרטי שואה הציפו את בתי הקולנוע בישראל, (חלקם הופקו בשנים הקודמות ורק עכשיו הגיעו לישראל). למעשה זה לא יהיה מדויק לכנות אותם סרטי שואה. הקולנוענים כבר פחות עוסקים בסיפורי מחנות הריכוז וההשמדה ומתמקדים יותר בנרטיבים שמתנהלים בצל השואה ולא במרכזה, כמו למשל "פרז הצעיר", "הרופא הגרמני" ואחרים. "פתיחת עונת הצייד", (קופרודוקציה ישראלית גרמנית), סרטה הראשון באורך מלא של פרנציסקה שלוטרר, גם הוא מתנהל בצל השואה, או ליתר דיוק בצל עצי היער השחור בגרמניה.בעת צייד לא חוקי, פריץ (האנס יוכן ואגנר) נתקל באלברט (כריסטיאן פרידל) פליט יהודי שמנסה לברוח לשוויץ. לאחר שהוא נוקע את רגלו ואלברט עוזר לו, פריץ מציע לו להתארח במשק שלו, אותו הוא מנהל ביחד עם אשתו אמה (בריגיט הובמאייר). בשלב מאוחר יותר, פריץ מצפה לקבל טובה בחזרה: מכיוון שהם לא מצליחים להביא ילד לעולם שירש את המשק, הוא דורש מאלברט שישכב עם אמה ויכניס אותה להריון. אמה, שמראש חוששת להסתיר פליט יהודי בביתה (גם לאור העובדה שחבר טוב שלהם הוא חייל נאצי שמבקר אותם לעיתים קרובות) נרתעת מהמצב אליו בעלה מכניס אותה. ככל שהסרט הולך ומתקדם בעלה מתגלה כאיש יותר ויותר פרימיטיבי.
לאחר שאלברט ואמה שוכבים כמה פעמים, המצב מתהפך: פריץ משתגע מקנאה ומתחיל לשנוא את אלברט ואילו רעייתו מתחילה לפתח רגשות כלפי הפליט היהודי ומצליחה להבין עד כמה מערכת היחסים בינה ולבין בעלה כושלת. הדימויים המלווים את הסרט ממחישים בצורה שבלונית את מערכת היחסים הכושלת. הפרה שכבר לא מייצרת חלב ופריץ דוחה כל הזמן את הרגע לקחת אותה לשוחט. עץ תפוחים, עליו הוא ממהר לוותר ולא מבין שיש צורך לקצץ את ענפיו על מנת שיצמיח שוב פירות.עלילת המשולש הזה, מסופרת דרך נקודת מבטו של אלברט הבוגר (רמי הוייברגר) כשלושים שנה לאחר ההתרחשויות. הוא מספר את מה שקרה כאב ביולוגי לבן שהגיע לבקרו בפעם הראשונה בישראל. הסרט היה יכול להיות הרבה יותר מעניין אם היו בוחרים לשלב קצת יותר קטעים בין אלברט הבוגר לבנו לאורך כל הסרט, לבנות סוג של מערכת יחסים ביניהם ולא רק כסצנות פתיחה ונעילה.
"פתיחת עונת הצייד" הוא סרט כבד, מריר ואיטי. אין בו שום דבר שמפצה על האיטיות כמו למשל שפה קולנועית בולטת, פסקול בלתי נשכח או משחק יוצא דופן. לפעמים נדמה שהסיפור לא מספיק מורכב ומעניין כדי להחזיק סרט שלם ולכן כמה סצנות מרגישות ארוכות מדי. רוב הסרט מלווה בתחושה שהעלילה היתה מתאימה יותר לפורמט של סרט קצר או מחזה. רק בשליש האחרון שלו, הסרט מצליח בצורה חלקית להיות קצת יותר קצבי. מומלץ לצופים סבלניים במיוחד שהאוהבים סרטים אירופיים צנועים, שקטים ומעמיקים.
פתיחת עונת הצייד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אדרלולגיל: 2805/11/2014 22:05:37
10/10אייקון ציון
סרט מצוין עם תסריט מקורי ומפתיע ושחקנים מצוינים. הדמויות עמוקות ומרובדות, הבימוי מדויק והעלילה מרתקת. פשוט תענוג.
שם: רותיגיל: 6910/10/2014 20:16:05
10/10אייקון ציון
אני לא צופה סבלנית במיוחד, איני אוהבת ''סרטים אירופאים צנועים ושקטים'' ! לולא אהבתי את הסרט בצפייה בו בפעם הראשונה לא הייתי הולכת לצפות בו אתמול בפעם השנייה: נהניתי מכל רגע: תסריט מצוין, בימוי רגיש ונפלא, צילומים מרהיבים במקומות אותנטיים , שחקנים מעולים. מרגש. אל תפספסו!
שם: אביביתגיל: 3709/10/2014 23:48:13
10/10אייקון ציון
תסריט אמיץ אמין ומרתק, המבוצע באופן מרשים ע"י השחקנים, סצנות מלאות בעדינות של תעצומות נפש ואצילות אנושית מפעימה, רטט צרוף של סרט משובח ביותר, אחד הטובים שראיתי לאחרונה {אחרי הסרט היפני סיפור משפחתי} סרט מעולה , ממליצה בחום, אביבית,
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט