הפנתר השחור ביקורת סרט

Black Panther Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הפנתר השחור":
"מארוול ממשיכים לספק את הסחורה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Black Panther
משחק אנג'לה באסט, אנדי סרקיס, לופיטה ניונגו, מייקל בי. ג'ורדן, צ'דוויק בוזמן במאי/ת ריאן קוגלר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להפנתר השחור מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אקטואלי ומבדר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הפנתר השחור" הוא סרטו השלישי במספר של ריאן קוגלר הבמאי/תסריטאי שמאחורי הסרט העצמאי המעולה “תחנת פרוטווייל” וסרט ההמשך המרגש לרוקי - "קריד", והוא לא מאכזב. קוגלר הוזמן להצטרף לעולם הקולנועי של אולפני מארוול-דיסני אחרי סרטו השני. הבמאי, יקיר פסטיבלי הקולנוע שזכה בעשרות פרסים, חלק מהם בקאן ובסאנדנס, הסכים לקחת על עצמו את המשימה הלא שגרתית ולהביא למסך הגדול את סיפורו של גיבור הקומיקס האפריקאי "הפנתר השחור". לשמחתי הרבה הוא לא מאכזב, גם כאשר הוא עובד כשכיר עבור אולפני ענק תחת לחצים תקציביים ותוכניים רבים. קוגלר הוכיח בסרטו המסחרי הגדול ביותר שגם המכונה המשומנת של דיסני-מארוול לא יכולה לעמוד מול הקסם שלו.סרטי מארוול, במיוחד שני סרטי "קפטן אמריקה" האחרונים, הם בעלי תוכן פוליטי נוקב. לא פלא שדמותו של הפנתר השחור נחשפה דווקא בסרט השלישי בסדרה, "מלחמת האזרחים". הסרט החדש מקדם מסרים של העצמה כלפי הקהילה האפריקאית ברחבי העולם ושולח עקיצות לממשל הימני והגזען בארה"ב ובעוד כמה מדינות מערביות שבחרו בממשלות גזעניות ושמרניות הפועלות נגד פליטים ממדינות אפריקה.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
הסרט ממשיך את אירועי "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים". אחרי שאביו נרצח על אדמת אוסטריה במהלך טקס באו"ם, טצ'אלה חוזר לביתו בווקאנדה ועובר את הטקסים המסורתיים שיהפכו אותו למלך. ווקאנדה היא בדיוק ההפך מהסטריאוטיפ הקיים כלפי אפריקה. מדובר במדינה העשירה בעולם עם טכנולוגיה מתקדמת, צבא של לוחמות עשויות ללא חת ומדענית ראשית צעירה ומבריקה. המדינה המיוחדת והמרשימה הצליחה להחביא את סודותיה מהעולם המערבי ובאופן זה להימנע מהתערבות במתרחש על כדור הארץ. הם גם נמנעו מלעזור לאפרו-אמריקאים שסבלו מהעבדות ויחס מפלה של הממשלות האמריקאיות לדורותיהם, מסחר העבדים באירופה ומשלל המלחמות שהתרחשו על פני כדור הארץ, למרות העובדה שהיתה להם היכולת הטכנית הקרבית לעצור אותם.באופן לא מפתיע, למרות המסרים הליברליים כלפי הקהילה האפריקאית, הרוח הפמיניסטית המדליקה של הסרט וגם תחושת האקטיביזם והשליחות התרבותית והחברתית בו, דווקא הבחירה של אותה מדינה בשלטון מלוכה שעובר בירושה דרך דו-קרב אלים שבסופו רצח או השפלה, מעורר הסתייגות וסותר לחלוטין את רוח הסרט. תחושתי שגם הרעיון השמרני הדיקטטורי הנמצא בבסיס הסרט וגם הליברליזם הפמיניסטי שלו לא יענינו כהוא זה את הקהל הרחב שמגיע לראות סרט קומיקס של מארוול, וקוגלר לא מאכזב גם בתחום הזה.
"הפנתר השחור" הוא חגיגה של סצנות פעולה מרשימות ואסופת קרבות עוצרת נשימה המבוצעים במקצוענות מעוררת הערצה. סצנת הקרב במועדון אקסקלוסיבי בסיאול וסצנת מרדף המכוניות נפלאות, הקרב המסיים את הסרט וירטואוזי והעלילה בעלת הנופך השייקספרי הטראגי תורמת אף היא. צ'דוויק בוזמן המרשים חוזר לגלם את טצ'אלה/הפנתר השחור ואילו אויבו הוא השחקן הקבוע של קוגלר, מייקל ב. ג'ורדן. מרטין פרימן חוזר לגלם את סוכן ה- CIA אוורט קיי רוס. אנדי סרקיס מושלם כיוליסס קלו. השחקנים הוותיקים פורסט וויטאקר ואנג'לה באסט גם לוקחים חלק בחגיגה.גונבות את ההצגה זוכת האוסקר הצעירה לופיטה ניונגו ("12 שנים של עבדות"), דנאי גורירה ("המתים המהלכים") ולטישיה ריייט המקסימה אותה גיליתי בסדרות הבריטיות "מלפפון" ו"בננה". שלוש השחקניות פשוט מושלמות והן הנשים שמניעות את העלילה ומספקות את הכוח לפנתר השחור, אותו כוח נשי שבלעדיו לא היה לו סיכוי לשרוד. כי מאחורי כל מלך יש אשה אמיצה ודעתנית לא פחות שבלעדיה הוא לא יכול לעשות כלום. "הפנתר השחור" הוא עוד סרט קומיקס של מארוול, אבל הוא מביא אותה בטוויסט חברתי מפתיע ולא שגרתי לצד סצנות פעולה מרשימות. כדאי לתת לו הזדמנות, 130 הדקות שלו יעברו לכם במהירות.
הפנתר השחור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אורי1988גיל: 3318/04/2022 09:15:50
3/10אייקון ציון
אחד הסרטים הכי גרועים שראיתי בחיים שלי, מבין אלה שנכנסים לקטגוריית "הפקת ענק". פשוט תוותרו, סרט שמזלזל באינטליגנציה של ילד בן 8.
שם: תומר רפאליגיל: 1606/11/2019 20:17:59
9/10אייקון ציון
סרט ממש טוב שמשלב גם מדע בדיוני וגם דרמה מגניבה השחקנים ממש טובים
שם: יוסי בגיל: 3423/09/2019 10:32:54
6/10אייקון ציון
סרט פחות טוב של מארוול ודי צפוי, יש אקשן ומתח אך העלילה דלה מאוד ודי צפויה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט