שמו המקורי של הסרט בתרגום מדויק הוא "פרויקט יונקי הדבש", על שמן של הציפורים קטנות הגוף ומהירות הכנף המקננות באזור בו הסרט מתרחש, וגיבורי הסרט מחריבים את מקום מושבן. אך לשם האנגלי של הסרט יש משמעות כפולה מאחר וה-Hummingbird בעולם המחשבים הוא קוד קל משקל המיועד לנוע במהירות. זאת שאיפתם של צמד גיבורי הסרט בגילומם של ג'סי אייזנברג ואלכסנדר סקארסגארד - ליצור קוד קל משקל שינוע במהירות של 16 מילי-שניות ויעביר מידע בין קנזס וניו ג'רזי, פעולה שאמורה לשלשל לכיסיהם 500 מיליון דולר בשנה.שם הסרט בארץ יכול להטעות את הצופים שעלולים לחשוב שמדובר במוצר קולנועי בסגנון סרטי "האשליה", אבל למען האמת אין הונאה אמיתית בעלילת הסרט "ההונאה הגדולה". מדובר בסרט נוסף על החלום האמריקאי ושברו בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, על תאוות בצע, ועל כך ששום דבר, אפילו אוצרות טבע מרהיבים כמו הרי האפלאצ'ים ובריאותו של אדם לא יכולים לעמוד מול התשוקה העזה והכמיהה לכסף ועושר. תאוות הבצע גורמת לאנשים לפעול באמצעים בלתי כשרים וגיבורי הסרט הנ"ל בעיקר יפגעו בעצמם ובסובבים אותם רק כדי להגשים את חלומם ולקבל את המידע לפני כולם.
פרסומת
את ההפקה הקנדית/בלגית ביים וכתב קים נגוין, איש קולנוע עצמאי מקנדה שסרטיו הקודמים הוקרנו במסגרות צדדיות בפסטיבלים של קאן, ונציה וברלין. לעומת זאת סרט זה זכה לפרמיירה בפסטיבל טורונטו ולא באחד משלושת הפסטיבלים החשובים בעולם ואחרי הצפייה במוצר קל להבין מדוע. נגוין יצר דרמה על שני בני דודים מניו יורק, בנים של מהגרים רוסים. אייזנברג מגלם את וינסנט, מומחה לסחר במניות ומהמר בנפשו ואנטון (אלכסנדר סקארסגארד) גאון מחשבים, שניהם עובדים אצל אווה (סלמה הייק) בעלת חברה בעולם המסחר האלקטרוני.כדי להגשים את החלום שלהם להיות מהירים יתר מכולם במידע שהם מקבלים. הם עוזבים את החברה של אווה ומתחילים להגשים את חלום חייהם, אבל אווה לא תוותר להם ותנסה לפגוע בהם ואף להקים רשת מתחרה. התוצאה לא ממש מותחת, עוצרת נשימה, מהפנטת או ענקית ומטורפת בשום צורה. להפך, מדובר בדרמה איטית על שני אנשים אפרוריים ולא ממש מעניינים שרוצים להגשים חלום שטכנית וכלכלית כמעט ובלתי אפשרי להגשים אותו והדרך אל הגשמת החלום למרות שלל המהמורות והקשיים רחוקה מלהיות מסעירה.
את המחיר האמיתי של הסרט משלמים שלושת השחקנים הראשיים שמספקים כאן הופעות לא ראויות בלשון המעטה. איום במיוחד הוא אלכסנדר סקארסגארד בתפקיד אנטון, בן הדוד גאון המחשבים, הנמצא על הרצף האוטיסטי. עם קרחת, גב כפוף וכל מניירה אפשרית, השחקן יפה התואר משתדל יתר על המידה לגלם את מה שהוא לא. דמותו שלא ממש מתקשרת עם שאר העולם באופן שפוי גם נשואה לאישה אוהבת ואף יש לו ילדים. נראה שדמותו נשארת לא מפוענחת וברורה גם בסוף הסרט.לעומתו אווה אשת העסקים המבריקה בגילומה של סלמה הייק מכניסה לתפקיד יותר מדי פלפל חריף והופכת את הדמות הנשית הראשית לצעקנית ו-וולגרית כאילו מדובר בדמות שיצאה מטלנובלה זולה. הדבר בוטה במיוחד כאשר לא מבינים את האנגלית הבוקעת מפיה של השחקנית, לדיבור מהיר במבטא כבד יש מחיר.יש לציין לטובה את מייקל מונדו ("Orphan Black") בתפקיד משנה המגלם את הקבלן שווינסנט שוכר את שרותיו והוא הצלע השפויה בסרט ומכניס קצת איזון ושפיות. בסופו של דבר רוב הסרט נשען על הכריזמה של אייזנברג שממחזר את כל השטיקים המוכרים שלו מ"הרשת החברתית" התפקיד שזיכה אותו במועמדות לאוסקר. אייזנברג מדבר מהר מאוד כאילו שפתיו הן כנפיו של יונק דבש. הוא עושה את תפקידו טוב, אפילו טוב מאוד, אבל אין בדמותו שום עומק.
מהנה מאוד לראותו אותו מתמקח עם קבלנים, בעלי בתים, מגייס סכומי כסף שערורייתיים ומתווכח אפילו עם מנהיג של חווה השייכת לכת האמיש, שאנשיה לא מעוניינים שהכבל המהיר יעבור בשטח שלהם. המסר של הסרט הוא שתאוות הבצע והקפיטליזם דומים לסרטן. הם מתפשטים והרסניים. השאלה הגדולה היא אם לראות את אייזנברג מדבר במהירות ומתמקח בלי הפסקה זאת סיבה מספיק טובה כדי לשלם מחיר כרטיס לסרט קולנוע, במיוחד כשלא אכפת לך מהדמות שלו וממעשיה.