סוס מנצח ביקורת סרט

Dream Horse Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "סוס מנצח":
"סיפור אמיתי שהופך לדרמה צפויה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dream Horse
משחק טוני קולט, דמיאן לואיס במאי/ת יורוס לין  
דרמה
ביקורת סרט לסוס מנצח מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרגש לעיתים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני תחילת הביקורת על הסרט "סוס מנצח", בואו נקדיש כמה מילים לכוכבת שלו - טוני קולט. השחקנית ילידת אוסטרליה שהתגלתה אי שם לפני 26 שנים בסרט "חתונתה של מיוריאל" הפכה מאז לשחקנית מוערכת בקולנוע, בתיאטרון ואף בטלוויזיה. רובנו זוכרים אותה כאמו של הילד ב"חוש השישי". את יכולותיה ניתן לראות כבלשית משטרה קשוחה בסדרה המעולה "בלתי יאמן" מלפני שנתיים ובסרט האימה המצוין "תורשתי". ב"סוס מנצח" קולט מגלמת את גיבורת הסרט והיא מצליחה להפוך אותו מסרט זניח למדי ליצירה קולנועית שמצליחה לעיתים לרגש.יש משהו לא זוהר בעליל בקולט הגבוהה וחוסר הגלאם בדמותה מתאים ב"סוס מנצח" לדמות הראשית שאותה היא מגלמת, המבוססת על דמות אמיתית. ג'ן (קולט) היא אישה וולשית שבבוקר עובדת כקופאית ובערב ממלצרת בפאב המקומי. בין לבין היא מטפלת בהוריה הקשישים ובבעלה המעצבן. החיים הכי לא זוהרים שאפשר לדמיין. נקודת האור היחידה בחייה של ג'ן היא אהבתה לחיות. בצעירותיה היא הייתה אלופה בגידול יונים וגם היום היא מחזיקה בביתה גן חיות שלם.
ג'ן שומעת שיחה בבר על רואה חשבון אחד שהחזיק סוס מרוץ עד שהתרושש וזה מעלה בה רעיון. היא משכנעת את החברה מהפאב ועוד כמה בעיירה הקטנה שהיא גרה בה להקים סינדיקט רכיבה - כלומר להיות בעליו של סוס מרוץ. לצורך זה היא וחבריה קונים סוסה ותיקה ומזווגים אותה עם סוס מצטיין וכולם מתפללים שהסייח שייוולד יצליח להביא הצלחה ואולי גם כסף לכל החבורה העליזה.כבר בסצנה הראשונה כשהצופה נתקל בג'ן בדרכה לעבודה נקרים בדרכה כמה סוסים שמשוטטים בעיירה בשלווה . ואכן הסוס שנצפה במערכה הראשונה, ידהר גם במערכה השלישית (וגם בשנייה). הסייח צומח וגדל והעלילה הופכת לעוד סיפור של הגשמה וגאולה דרך הספורט וההוכחה שגם קופאית מעיירה נידחת יכולה כנגד כל הסיכויים להצליח כבעליו של סוס מרוץ.
במאי הסרט יורוס לין שמצליח מאד בטלוויזיה עם יצירות כמו "מראה שחורה" "ו"דוקטור הו" הולך קצת לאיבוד במדיום הקולנועי, במיוחד כשהוא נאלץ לספר סיפור שאינו ציני ואינו אבסורדי ולכן הסרט לא מתרומם לגבהים מרשימים או מפתיע למרות שהוא כן מצליח לרגש. ייתכן והסיפור האמיתי פשוט לא היה כל כך גדול מהחיים מלכתחילה.סוסים הן אחת החיות הפופולריות על המסך הגדול עוד מימי המערבון הראשון "שוד הרכבת הגדול" דרך מערבונים רבים, סצנת המרכבות ב"בן חור" ועד לאחרונה בסרט האוסטרלי "לרכב לניצחון". מדובר בחיה גדולה ואצילית שמצטלמת היטב במיוחד בקטעים דינמיים כמרדפים או תחרויות מרוצים למיניהם. "סוס מנצח" מצליח להנפיק כמה רגעי חסד, במיוחד כשהלוקיישן הוא מסלול המרוצים.והערה לסיום: בשנים האחרונות לאחר שבוטלו מופעי החיות בקרקסים, נושא מרוצי הסוסים נמצא גם הוא על הכוונת של ארגונים לזכויות בעלי חיים. אם כל נושא גידול סוסים לשם השבחת הגזע ויצירת חיה מובחרת שהיא בעצם מכונה לעשיית כסף לא מפריע לכם, אז תוכלו ליהנות מ"סוס מנצח"
סוס מנצח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5001/10/2022 10:46:32
7/10אייקון ציון
פשוט במובן החיובי של המילה.עלילה לינארית ולא מתחכמת. קל לעקוב ולהתחבר. חם ואנושי.מצד שני אי אפשר להתעלם מהקיטש. יש משהו יפה בסרטים הבריטיים שמצולמים באיזורים הכפריים ומציגים את חיי הקהילה. תמיד נמצא שם את הדמויות המיוחדות והצבעוניות. מעבר לנופים היפים יש גם מוסיקה טובה שמתנגנת לה פה ושם. היה מקום לקצר מעט. למרות שלא מדובר בסרט גדול הוא מספיק טוב.
שם: איתיגיל: 5205/12/2021 19:09:44
8/10אייקון ציון
דרמה אנושית מוצלחת, המשלבת הומור והווי חיים וולשי רגוע. טוני קולט, כרגיל, מפגינה משחק משובח
שם: נועה קביליוגיל: 2113/10/2021 19:42:52
10/10אייקון ציון
סרט מקסים ומרגש ממש ומשחק מעולה של כל השחקנים והשחקן הכי בולט שהוא הסוס המתוק, בימוי מעולה ופסקול מדהים! אהבתי מאוד בסיפור האמיתי שהם נתנו תנאים טובים לסוס ולא העמיסו עליו יותר מידי ועזרו לו כשצריך ואפילו נתנו לו לפרוש מוקדם ממש אהבתי את היחס האנושי והמקסים! לכו לראות את הסרט אני ממליצה עליו בחום אתם תיהנו מכל רגע ורגע!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט