געגועים מתוקים ביקורת סרט

Love Sarah Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "געגועים מתוקים":
"עוד סרט קולינרי סתמי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Love Sarah
משחק סיליה אמרי, שאנון טרבט, שלי קון במאי/ת אליזה שרודר  
דרמה
ביקורת סרט לגעגועים מתוקים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"דל קלוריות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
השנים האחרונות הרגילו אותנו לאין ספור סרטי האוכל ותכניות ריאליטי על אוכל. הקולנוע עסק מתחילת דרכו באכילה ובקולינריה, אולם משנות השמונים של המאה הקודמת זכינו בפרץ של סרטים קולינריים, חלקם נפלאים כ"החגיגה של באבט" ו"טמפופו" וחלקם הרבה פחות מצטיינים בהעברת האוכל והשתייה מן המסך הגדול אלינו הצופים ."געגועים מתוקים" הוא דוגמה מצערת לסרט עם פוטנציאל (ועם מתוקים שרקח השף הישראלי המהולל יותם אוטולנגי) שמתבזבז כמעט כולו בניסיון מגושם לייצר מעין "נוטינג היל" קולינרי ,אוורירי וקליל.רגע לפני שהיא פותחת קונדיטוריה חדשה בלב נוטינג היל, שתמיד מצטלמת נפלא, נהרגת שרה בתאונה וכעת צריכות גיבורות הסרט – בתה ואמה הזעפנית (השחקנית הוותיקה סילה אמרי בעוד תפקיד טרחני) להרים בכוחות עצמן את הפרויקט של האם המנוחה. ביחד עם חברה טובה של האם ועוד שף צעיר וחתיך, החלום של שרה (הסרט נקרא במקור "באהבה שרה") יקרום עור וגידים תוך קשיים צפויים ומייגעים עד לקתרזיס הכה צפוי.
כל הסיטואציה שבה נמצאות הגיבורות לא שכנעה אותי לרגע. נדמה שהבמאית אליזה שרודר מייצרת פנטזיה של לונדון שבה כולם מדוושים בהנאה באופניהם וחיים בדירות מעוצבות להפליא. בכלל, לעיתים היה נדמה לי שאני צופה בסרט טלוויזיה ואולי המסך הגדול פחות מתאים לסיפור הדי מינורי והזניח של "געגועים מתוקים".אם בתחילה נדמה הסרט כאמירה על כוח נשי ועל העצמה נשית, בהציגו שלוש נשים אמיצות המנסות להקים עסק מן הקרקע, הרי הגעתו של השף החתיך טורפת גם את הקלפים הנשיים האלו. לא הבנתי לרגע איך ויתר השף על עבודה במסעדה 'מישלן' לטובת הקונדיטוריה הצנועה בסרט.
התמה היחידה המעניינת בסרט היא הדגשת הרב תרבותיות של לונדון. יצירת המאפים דרך העדפותיהם של תושבי השכונה, המגיעים ממקומות שונים בעולם, היא משב רוח מרענן ביצירה שמרגישה שנאפתה יותר מדי ואולי אף העלתה עובש.לא מעט סרטים עשו נפלאות בנושא האוכל והמתוקים - "שוקולד" הנהדר עם ז'ולייט בינוש הנפלאה, "אהבה ושוקולד" הצרפתי וגם "צ'רלי בממלכת השוקולד" עם ג'ין ווילדר ועם המסרים ההומניים של רואלד דאל. "געגועים מתוקים" אינו מצליח לייצר ארוחה קולנועית ראויה, אפילו לא קינוח ראוי.
געגועים מתוקים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רינהגיל: 7222/02/2022 14:51:03
10/10אייקון ציון
סרט אנגלי מתוק וטוב אופטימי רומנטי ,עדין, עם ניחוח של פעם
שם: שלומיגיל: 7208/02/2022 20:38:09
8/10אייקון ציון
סרט נחמד על מערכת קשרים בין מספר דמויות המתאחדות, כדי להקים מחדש קונדיטוריה. סרט שבו העלילה זורמת ונין להינות, משחק טוב של הדמויות וכל זה על רקע העיר לונדון.
שם: מאיר דקלגיל: 6907/01/2022 21:17:54
7/10אייקון ציון
בשורה התחתונה סרט חביב ואנושי על חידוש הקשרים בין האמא/סבתא הקשוחה לבין נכדתה, לאחר שבתה נפטרה. ברקע הקמת בית מאפה לאניני טעם וכן סיפור רומנטי. ברצוני לציין שמבקר הסרטים הבכיר רון פוגל הינו בעל טעם משונה בלשון המעטה - המלצותיו במרבית הסרטים הינה הפוכה מזו של הצופים. אני כבר ממש לא מייחס חשיבות לביקורות שלו...
קישורים
חץ געגועים מתוקים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט