פריז, הרובע ה-13 ביקורת סרט

Paris, 13th District Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "פריז, הרובע ה-13":
"סרט מתוחכם על סיפורי אהבה קטנים בעיר הגדולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Paris, 13th District
משחק לוסי ז'אנג, נעמי מרלן, מקיטה סמבה במאי/ת ז'אק אודיאר  
דרמה
ביקורת סרט לפריז, הרובע ה-13 מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"רומנטיקה מודרנית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די36.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי הצרפתי ז'אק אודיאר כבר בן 70. כשמאחוריו קריירה ענפה וסרטים מצוינים כ"ליבי החסיר פעימה" ו"חלודה ועצם" הוא אינו עוצר וסרטו החדש "פריז, הרובע ה-13" מבוים בתנופה רבה ובדיוק המאפיין את יצירתו. הסרט, העוסק במילניאלס המחפשים את עצמם בעיר האורות, אינו בין סרטיו החשובים ביותר אולם הוא מספק חוויית צפייה מהנה ונבונה, גם בזכות העובדה שאודיאר נעזר בין היתר ביוצרת סלין שיאמה ("דיוקן של נערה עולה באש") כתסריטאית שותפה.הסרט משלב בין שני סיפורים רומנטיים המצטלבים ביניהם. אמלי (לוסי ז'אנג) מקבלת את קאמיל (מקיטה סמבה) כשותף בדירתה והאהבה פורחת ביניהם. נורה (נעמי מרלן הנפלאה שגם כיכבה ב"דיוקן של נערה עולה באש") מפתחת אובססיה לאמבר סוויט (ג'ני בת המדהימה) שעובדת בתעשיית המין. במהלך הסרט ייפגשו שלוש מארבע הדמויות הראשיות. יחסים יעלו על שרטון וכרגיל אצל אודיאר העלילה תזגזג בין רכות לאגרסיביות וכל הדמויות יאבדו את עצמן לדעת לפני שיתחילו במסען לגאולה.
אודיאר מצלם את סרטו בשחור-לבן וממקם את הסיפור ברובע ה-13 של פריז הכולל את צ'יינה-טאון המקומי. הרובע הוא ממש שחקן בסרט ואופיו החמקמק משרה על הסרט אווירת חלום מצד אחד וגם טוען את העלילה בסוריאליזם מצד שני. בראיונות עימו מבכה אודיאר על כך שפריז משנה את פניה והופכת ליותר ויותר מסחרית וחסרת ייחוד. הוא כמה לפריז של פעם. אין זה מקרי ששניים מגיבורי הסרט עוסקים בנדל"ן ודרכם מראה לנו אודיאר את השינוי שעוברת העיר- בשיפוצים, בבתים חדשים ואף בגיוון של האוכלוסייה המתגוררת בה (לא בכדי שניים מהגיבורים הם בחורה ממוצא אסייתי ובחור שחור).הדבר המעניין ביותר בסרט לטעמי הוא הדיון שמקיים אודיאר בדרכי ההתקשרות בין אנשים בימינו. גיבוריו מתקשרים בעיקר דרך מסכים - בין אם מדובר בטלפון החכם שלהם או במחשב. אמלי מכירה גברים דרך אפליקציית טינדר וחיפושה אחרי אהבה הופך לרצון במין מזדמן. נורה מוצאת את עצמה נמשכת לאשה המוכרת את גופה, הופכת ללקוחה של אותה אישה ואז רוצה לקחת את מערכת היחסים הזו צעד אחד קדימה.
אודיאר מציג אנשים שהפכו לקהי חושים מאחר והגירויים הטכנולוגים שסביבם כל כך זמינים. הם כמעט ולא מסוגלים לחוש אהבה ולנהוג ברומנטיות ואודיאר הוא רומנטיקן שכואב בסרטו את השינוי שעובר על המין האנושי במאה ה-21, שינוי שמעקר את הרגש ומחליף מציאות במציאות וירטואלית. סיפור הקשר בין נורה המהוססת לבין אמבר סוויט הוא גולת הכותרת של הסרט ומצדי הייתי מסתפק רק בו.כהרגלו מציג אודיאר את גיבוריו במערומיהם (תרתי משמע) ועם זאת לא מדובר בסרט נועז במיוחד או בוטה. לי הסרט הזכיר את הקומדיות הרומנטיות של וודי אלן בשיאו וגם לעיתים את גיבוריו של אריק רוהמר המלהגים את עצמם למוות. המוזיקה של המוזיקאי rone עוטפת את הצופה ונעה בין מצב רוח מהורהר לתקיפת כל החושים. השילוב בין פס הקול לשחור-לבן המונוכרומטי של הסרט לבין נופי הרובע ה-13 ובעיקר למשחקן הנפלא של הנשים, הופך את "פריז, הרובע ה-13" לחוויית צפייה מספקת ואף למעלה מכך. אודיאר ביים סרטים הרבה יותר חשובים, אך בהיותו יוצר קולנוע מרתק גם סרטו האחרון ראוי בהחלט.
פריז, הרובע ה-13 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4007/01/2023 17:45:10
2/10אייקון ציון
למרות התקציר המסקרן בציפיה לסיפור אהבה, בפועל מה שראיתי זה סרט פורנו בשחור לבן.
שם: יוסיגיל: 5706/03/2022 21:58:33
2/10אייקון ציון
סרט גרוע מאד שטחי ומלא פורנוגרפיה בלי שום קשר ותוכן מעניין התאכזבתי מאד לא ממליץ ללכת - ממש גרוע
שם: רחלי זיגלרגיל: 7026/02/2022 16:10:56
9/10אייקון ציון
עוד ניצחון לקולנוע הצרפתי בסרט נפלא ויוצא דופן בחשיפה שלו.לא סתם סיפורי אהבה,אלא הרבה רגש והתלבטויות.היותו שחור-לבן אינו גורע מאיכותו.הספוילר היחיד- יש בו סצינות מין רבות שרק משבחות את הסרט.סרט צרפתי,כבר אמרתי?למבוגרים ולמבוגרים בנפשם
קישורים
חץ פריז, הרובע ה-13 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט