מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם ביקורת סרט

The Death of Cinema and My Father Too Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם":
"דני רוזנברג מלהטט באמנות הקולנוע בסרט אישי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Death of Cinema and My Father Too
משחק מרק רוזנבאום, רוני קובן, נועה קולר, נתן רוזנברג, אינה רוזנברג, רות פרחי במאי/ת דני רוזנברג  
דרמה
ביקורת סרט למותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"יוצא דופן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עוד לפני שהפך דני רוזנברג ליוצר קולנוע, הוא תיעד את סביבתו ובעיקר את משפחתו. בסרטונים רועדים ובאיכות לא גבוהה, סרטונים אלו הם חלק מהפסיפס הוויזואלי המהווה את סרטו יוצא הדופן "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" שסוף סוף יוצא לאקרנים ושבו זוכים הצופים לעולמו האישי מאוד של הבמאי כשבניסיון כמעט נואש הוא מנסה להנציח את אביו החולה במחלה קשה.בתחילה מנסה רוזנברג ללהק את אביו לסרט אפוקליפטי שבו המשפחה של הבמאי תנסה להינצל מגורל אכזר הממשמש ובא. כשאפסו הכוחות לאביו, מבין רוזנברג כי הוא זקוק לשחקנים כדי לגלם את הנפשות הפועלות ואז עובר הסרט לאלו שמגלמים את רוזנברג ומשפחתו (למעט אמו שמככבת בתפקיד עצמה). רוזנברג עובר מהסרט על משפחתו למאחורי הקלעים ומוסיף עוד רובד לניסיון ההנצחה של אביו (דבר המזכיר במעט את סרטו של אורן גרנר "אפריקה", אלא ששם לוהקו בני משפחת הבמאי בתפקיד עצמם וללא תוספות ליהוק).
"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" הינו סרט בתוך סרט בתוך סרט שאינו מתפתח לפי נרטיב רגיל. יש כאן יוצר שמוכן לחשוף את עצמו ואת עבודתו. הקולנוע משמש כניסיון לשמר את החיים ואולי לעזור בפענוח שלהם. הקולנוע מחקה את החיים שבעצם מחקים את הקולנוע וחוזר חלילה. רוזנברג מתפקד כלוליין עגום המנסה לשמור את כל החישוקים באוויר, וכל עוד הם לא נופלים עוד יש תקווה (אולי בכל זאת אביו לא יילך לעולמו או שגילומו של האב על ידי שחקן יביא לתחייתו?).סרטו של רוזנברג מהווה אתגר לצופה. זהו סיפור לא קוהרנטי שמסתובב כסביבון ואינו מתקדם בצורה לינארית. אחד היתרונות בסרט הוא הליהוק המופלא של מי שמגלמים את בני משפחתו של הבמאי. המנחה רוני קובן בתפקיד אדיר של הבמאי שאינו בטוח בדרכו, המפיק מארק רוזנבאום נפלא כאביו הנרגן של הבמאי ונועה קולר נהדרת כרגיל כאשתו. הסרט משובץ בסצנות נהדרות כשחייתו של רוזנבאום בים עוכר שלווה או בירידה אל שולי הדרך המהירה המזכירה יותר חלום ממציאות.
נזכרתי בסרט הנהדר של שרה פולי "סיפורים שאנו מספרים" שגם בו נעשה ניסיון להנציח את בני משפחתה וגם סרטה משופע בשלל סוגים של תיעודיים קולנועיים. בעת הצפייה בסרט, אי שם בזמן הקורונה בסינמטק ירושלים, החלטתי במהלך ההקרנה להפסיק להיאבק בנרטיב הלא ברור ופשוט להיכנע לכוחו ולקסמו של הסרט.האם מותו של אביו של הבמאי מסמל גם את מותו של הקולנוע? בסופו של דבר הסרט מצליח במשימתו ומשאיר לנצח את האב בחיים על צלולואיד. הקולנוע (נכון לכרגע) הוא נצחי, הוא הוספד פעמים רבות ושרד. אנו נותרים עם השאלה האם הדמויות המאכלסות אותו נמוגות אל הישימון או שאולי גם הן הופכות לנצחיות?
מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4124/04/2024 20:04:34
1/10אייקון ציון
הרגיש כמו סרט סיום קורס של בית הספר למשחק. תסריט לא מעניין, צילום גרוע.. שמח שלא ראיתי את זה בקולנוע. הבשורה היחידה מבחינתי בסרט זה שעצרתי באמצע וחסכתי זמן.
שם: אלון נוסבאוםגיל: 4918/03/2023 13:27:34
3/10אייקון ציון
סרט באווירה עגומה,שילוב של סיפור אישי עם סרט שמגלם את הדמויות . שילוב של סצנות במצלמה ביתית לסרט. רוני קובן איש טלויזיה עתיר זכויות. שאר השחקנים עושים את המקסימום. באופן אישי לא התחברתי לרעיון של הסרט ולא נהניתי. מתאים לקהל יעד מאוד ייעודי. יש לי בעיה עם שלל הביקורות המחמיאות של מבקרי הקולנוע השונים, לסרט הזה כאילו מדובר ביצירת מופת קולנועית. האם ראינו את אותו סרט?
שם: מיכל פלץגיל: 5403/03/2023 21:37:40
1/10אייקון ציון
אכן מותו של הקולנוע
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט