לגעת במילים ביקורת סרט

Bee Season Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לגעת במילים":
"לחובבי קבלה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bee Season
משחק ריצ'ארד גיר, ג'ולייט בינוש, פלורה קרוס, מקס מינגלה, קיית בוסוורת' במאי/ת סקוט מק'גי, דיוויד סיגל  
דרמה
ביקורת סרט ללגעת במילים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"לחובבי קבלה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
היו לי ציפיות רבות מצמד הבמאים סקוט מקגי ודויד סיגל. סרטם הקודם, The Deep Endמשנת 2001 שלא הציג בבתי הקולנוע בארץ היה אחד המותחנים העצמאיים הטובים ביותר שנוצרו בשנים האחרונות ועקב אחרי התנהגותה של אם שמנסה למנוע את סחיטתו של בנה כאשר גופת מאהבו נמצאת על שפת האגם בחצר האחורית של ביתם. קלטות וידאו שצולמו בהם הוא מקיים יחסי מין צצות והיא מוצאת את עצמה נמשכת באופן חולני אל הגבר שסוחט אותה. הסרט ההוא הכיל הופעות מצמררות של טילדה סווינטון וגוראן ויסניץ', והיה לאחת ההפתעות של אותה שנה. הוא אפילו זכה על הצילום בסאנדנס וטילדה סווינטון היתה מועמדת לגלובוס הזהב על תפקידה."לגעת במילים" לא מצליח לשחזר אפילו רבע מהאיכות וההפתעה שהיו טמונים בסרטם השני באורך מלא של צמד הבמאים. סרטם הראשון - "Suture" - יצא ישירות לוידאו. זה היה צריך להיות גם גורלו של "לגעת במילים". מדובר בדרמה משפחתית מיופייפת ומיותרת שנכשלה בקופות וגם אצל מבקרי הקולנוע ודי קל להבין מדוע. בשנת 2001 תהיתי מדוע המפיצים לא מוציאים לבתי הקולנוע את The Deep End המעולה. השנה אותם מפיצים מעלים את השאלה מדוע דווקא את הסרט הכושל הזה בחרו להפיץ בבתי הקולנוע בארץ.
התשובה טמונה כנראה בשתי סיבות: הראשונה היא צמד הכוכבים ריצ'רד גיר וג'ולייט בינוש שפופולאריים על פלח גילאים מבוסס כלכלית בישראל שישמח להוציא 35 ₪ על סרט בכיכובם. הסיבה השנייה והמשעשעת למדי היא שצמד הגויים מגלמים הורים יהודים, ולא סתם יהודים. גיר מגלם פרופסור למיסטיקה יהודית ואילו בינוש היא מדענית קלפטומנית. אז שני הכוכבים התכנסו יחד עם השחקן המתחיל מקס מינגלה (בנו של אנתוני מינגלה הבמאי של "הפצוע האנגלי","הכשרון של מר ריפלי" ו"קולד מאונטן") והשחקנית הצעירה והפופולארית על מתבגרים בארה"ב, קייט בוסוורת', למלודרמה משפחתית יהודית כמעט כשרה למהדרין.הצרה עם המלודרמה הזו שהיא אמינה בערך כמו פוליטיקאים בתשדירי בחירות. כמו שצריך להתייחס בחשדנות כלפי במפלגה מסוימת שטוענת שיש לה קשרים בגן עדן, כך אנחנו מפקפקים כבר בתחילת הסרט ביהדותו של האב, ובמקצוע שהוא עוסק בו. עם כול הכבוד לריצ'רד גיר ולאמונתו בבודהיזם, ההרצאות שלו על מיסטיקה יהודית מעוררות גיחוך. כמו כן הוא לא נראה כמו אחד שיודע לנגן גם כשהוא תוקע קטע בכינור. גיר מאופיין בחלקלקות ושרמנטיות ולא כפרופסור מתוסבך שמגשים את עצמו דרך ילדיו ונהנה לשלוט בחייהם.
העלילה הרוחנית דלה-שמאטה של הסרט עוסקת במשפחה יהודית מתוסבכת. אליזה, ילדה בת 12, מתגלה כמחוננת מאחר והיא מאייתת מילים קשות במיוחד ומפתיעה את כל הסובבים אותה, מורים, חברים ואפילו ההורים שכול כך עסוקים בעצמם שלא שמים כלל לב לילדה המבריקה שצמחה להם בבית. האב מושפע במיוחד מהגאוניות של בתו הקטנטנה ומשקיע בה את כול מרצו. הוא מאמין שבתו מנהלת קשרים עם אלוהים וחושף לפניה את הקבלה, מלמד אותה שלל תפילות ומעשים שלא מתאימים לגילה ומתסבכים אותה עוד יותר. באופן מפתיע דווקא הרגעים הללו שבהם אליזה נכנסת לתוך העולם שמעבר הם הצבעוניים, העשירים והייחודים ביותר בסרט.ההתעניינות הפתאומית של האב בבת הקטנה מעוררת את קנאת האם המתגלה לא רק כמדענית מבריקה אלא גם כאשה בלתי שפויה שבמשך שנים פורצת לדירות וגונבת חפצים זוהרים. גם הבן המוסיקאי המיוסר והמשכיל זועם על כך שהוא כבר לא הבן המועדף ולכן הוא מצטרף להארי קרישנה. היחידה שבכוחה לאחד את המשפחה השבורה זו אליזה הקטנה. הסרט מבוסס על רב מכר מאת מיילה גולדברג, שהפך לספר חובה עבור המתעניינים בתורת הנסתר והקבלה. למרות הניסיון הכמעט נואש של היוצרים ליצור סרט עמוק, כובש ומרגש על אמונה דתית ומשמעות החיים, בסופו של דבר היומרות האינטלקטואליות שלו לא מתממשות והופכות אותו למוצר קולנוע שולי ודי מיותר שאולי נוגע במילים אבל את הקהל משאיר אדיש.
לגעת במילים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אנה רייזנקינדגיל: 2110/04/2006 19:21:30
1/10אייקון ציון
הסרט פשוט נוראי! משעמם ביותר! זה הסרט הכי משעמם מכל הסרטים שראיתי בזמן האחרון. אני לא מבינה מצה המסר של הסרט, הוא קודר ואפור והילדה בסרט מתנהגת כאילו היא איזו זקנה בת 90... משעמם!!!
שם: עידן וילנצ'יקגיל: 3210/03/2006 10:21:07
5/10אייקון ציון
סרט משונה ביותר.תמהיל מוזר ומבולבל של מסרים דתיים בתוך דרמה משפחתית תמוהה.כל העת ממתינים שמשהו בעל ערך יקרה ושום דבר הגיוני לא מתרחש. ריצ'רד גיר וג'ולייט בינוש שהם שני שחקנים סימפטיים בדרך כלל מתהלכים בסרט כהלומי קרב. פלורה קרוס בעלת העיניים העצובות היא ילדה מקסימה ותגלית אמיתית אבל הסרט בהחלט לא עומד בשום סטנדרט. הוא קודר ונוגה אך לא ברור בדיוק מדוע ולמה. מזכיר בטון שלו סרטים נוספים שקישרו את עולם האקדמיה עם מצוקה נפשית כמו "ללכת שבי אחריו" אבל עטוף במסרים ניו איג'יים מעיקים ובתובנות בגרוש. בהחלט מיותר.
שם: עידן וילנצ'יקגיל: 3210/03/2006 10:20:38
5/10אייקון ציון
סרט משונה ביותר.תמהיל מוזר ומבולבל של מסרים דתיים בתוך דרמה משפחתית תמוהה.כל העת ממתינים שמשהו בעל ערך יקרה ושום דבר הגיוני לא מתרחש. ריצ'רד גיר וג'ולייט בינוש שהם שני שחקנים סימפטיים בדרך כלל מתהלכים בסרט כהלומי קרב. פלורה קרוס בעלת העיניים העצובות היא ילדה מקסימה ותגלית אמיתית אבל הסרט בהחלט לא עומד בשום סטנדרט. הוא קודר ונוגה אך לא ברור בדיוק מדוע ולמה. מזכיר בטון שלו סרטים נוספים שקישרו את עולם האקדמיה עם מצוקה נפשית כמו "ללכת שבי אחריו" אבל עטוף במסרים ניו איג'יים מעיקים ובתובנות בגרוש. בהחלט מיותר.
קישורים
חץ לגעת במילים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט