קפה טרנזיט ביקורת סרט

Cafe Transit Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קפה טרנזיט":
"בסדר פלוס"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Cafe Transit
משחק פרשטה סאדרה אוראפיי, פרביז פראסטוי, ניקולאס פדפופולוס, סבייטה מיכלישינה, איסמעיל סולטניאן, ג'אפר ואחבפור במאי/ת קמבוזיה פרטובי  
זר
ביקורת סרט לקפה טרנזיט מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בסדר פלוס"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו של קמבוזיה פרטובי לא מחדש דבר על הקולנוע האיראני, על מעמד האישה באיראן או על היחס השוביניסטי והאלים שלו הן זוכות. "קפה טרנזיט" הוא כן דרמה שמצליחה לרגש לעיתים אך היא לא באמת מצליחה להסעיר. הצפייה בסרט "קפה טרנזיט" עוברת בעיקר בנעימים. יש מוסיקה טובה, שחקנית ראשית מרשימה ושפע של מאכלים ומטעמים שעוררו אצלי תאבון. סרט בורגני, קצת צפוי ולא מפתיע שמיועד לאנשים שלא רוצים להתמודד עם דיכאונות מופתיים תוצרת אירן כמו "צבים יכולים לעוף".פרשטה סאדרה אוראפיי בעלת העיניים העמוקות והמבט הקשוח מגלמת את רייהאן, אלמנה איראנית ואמא לשתי בנות, פותחת מחדש את פונדק הדרכים שבעלה המנוח ניהל בעוד שניהול עסק הינו טאבו בכפר המיושן שבו היא מתגוררת. נאסר גיסה מעוניין להתחתן איתה, לשכן אותה בביתו ולהפוך אותה לאשתו השנייה. הוא מקווה שיוכל להפוך אותה לתלותית אך רייהאן עקשנית והתנגדותה איננה משתמעת לשתי פנים. לא רק זאת, היא מתעקשת לפתוח מחדש את הפונדק של בעלה.
נאסר הוא מנהל המסעדה המצליח ביותר באזור, הוא בטוח שהפונדק ייכשל והיא תגיע להתנחם תחת חסותו אבל העסק מצליח ופוגע קשות במסעדתו. מה שמתחיל כהתנגדות בגלל מסורת הופך למאבק כוחות כלכלי שגורם לנאסר להקצין את התנגדותו לשגרת חייה החדשה של רייהאן. כאשר נהג משאית יווני בשם זקאריה מגיע לפונדק מופיע שריד של תקווה בחייה רייהאן. אבל הזר יגרור תגובות קשות מצד נאסר ובני משפחתו שישפיעו על עתידה של רייהאן.כפי שניתן להבין מהעלילה, "קפה טרנזיט" הוא מסוג הסרטים שנעים לצפות בהם וזאת למרות שהנושא שלו כלל לא נעים. עושה רושם שאם הבמאי קמבוזיה פרטובי היה מנקה את הסרט מסנטימנטאליות דביקה, מעלים את הרומן המגוחך משהו עם נהג המשאית היווני ומתמקד בדמותה של רייהאן, בתהליכים שהיא עוברת ובאידיאולוגיה האמיצה שהיא חיה לפיה - הסרט היה הרבה יותר מרשים ואמין. בקיצור קצת פחות "קפה בגדד" והרבה יותר "באראן".
בסך הכול "קפה טרנזיט" הוא מוצר קולנועי בלתי מזיק למי שמעוניין לצפות בסרט איראני שהוא יותר מבידור עממי עם קצת מסר פמיניסטי. מי שמחפש את הקולנוע האיראני האיכותי, הפיוטי והמעיק שהפך את איראן למעצמה קולנועית בעיקר בפסטיבלי קולנוע ברחבי העולם לא ימצא את זה כאן. כרגע הדבר היחיד שבאמת הרשים אותי בסרט זו השחקנית, פרשטה סאדרה אוראפיי. הגברת באמת מדהימה.
קפה טרנזיט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אריאלה קראוסגיל: 6427/08/2007 20:41:52
9/10אייקון ציון
נעים ומהנה.משופע בצלילים. וטעמים.לא מסוג הסרטים האירניים שראיתי בעבר.אינו כבד ופיוטי. מומלץ לצפיה בעיקר לאוהב סרטים זרים
קישורים
חץ קפה טרנזיט (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט