מיסטר רובוט

Mr. Robot Series Review

תמונת כתבישראל גת על "מיסטר רובוט":
"עונת פתיחה מצוינת וסוחפת"
פוסטר Mr. Robot
משחק רמי מאלק  קארלי צ'ייקין  פורשיה דאבלדיי  מרטין וולסטורם  כריסטיאן סלייטר  סוניטה מאני  
מתח
ביקורת סדרה למיסטר רובוט מאת ישראל גת | מבקר טלוויזיה
ציון המבקר
"חתרני ומרתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
מדד פופולריות
3.8/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מעטות הסדרות שראיתי, גם הגדולות והחשובות, בהן פרק הפיילוט ממש שמט לי את הלסת. "מיסטר רובוט" עשתה לי את זה, ובגדול. התחושות של "מה זה היה הדבר הזה?" ו"תנו לי עוד מזה, מהר!" היו כנראה לא ייחודיות רק לי. עובדה, הסדרה נקנתה לעונה שנייה עוד בטרם שידור הפיילוט בערוץ USA. אני אקדים ואומר שאחרי הפתיחה המפוצצת הזו, היו ל"מיסטר רובוט" לאורך העונה הראשונה שלה (10 פרקים) גם ירידות ועליות, אבל בסופו של דבר מדובר בעונת פתיחה מצוינת. אם עוד לא שמעתם על "מיסטר רובוט" (ואתם לא לבד, היא לא שודרה ולא ידוע לי על תכנית לשדר אותה בטלוויזיה בישראל) העלילה עוסקת באליוט מהנדס אבטחת מידע, שסובל גם מחרדה חברתית קשה. יש לו מעט מאוד חברים, הוא בקושי מישיר מבט אל האנשים שהוא מדבר אליהם, הוא מטופל אצל פסיכיאטרית, טיפול שכנראה הוא לא מרצונו החופשי, נקודה שעדיין לא הובררה עם סיום העונה. אבל אליוט הוא גם האקר, האקר מבריק. הוא לא משאיר אף אחד בסביבתו לא "פרוץ". הוא יידע עליך הכל, את הסודות הכי כמוסים והרגעים הכי מביכים שאתה שומר במעמקי ההארד דיסק, כי הוא פשוט טוב במה שהוא עושה. אה, כן, אליוט גם משתמש כבד בסמים מכל סוג שלא מצריך הזרקה.
בפרק הפיילוט פונה אל אליוט זר מסתורי שקורא לעצמו "מיסטר רובוט". הוא מציע לאליוט הצעה שלכל האקר בדורנו כנראה היה קשה לסרב לה: להפיל את התאגיד הכלכלי הגדול בעולם, איוול-קורפ, למחוק את כל תיעוד החובות של כל אזרחי העולם, ולהתחיל מחדש, עם הזדמנות חדשה ודף חדש לחלוקת העושר העולמי. אגב, אם הרעיון הזה נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים, הסדרה קיבלה השראה ומצטטת מלא מעט מקורות תרבות של שני העשורים האחרונים, בין היתר גם מ"מועדון קרב". אבל אכן מדובר בהשראה ולא בהעתקה חלילה. אליוט נשבה בקסם התכנית הזו, יש לו חשבון אישי, ישן וכואב, עם איוול קורפ, אנחנו עוד נברר אותו בהמשך העונה. גם לאנג'לה, חברתו הטובה והכמעט יחידה של אליוט ועמיתתו לעבודה, יש חשבון לא סגור עם איוול קורפ. גם היא תיכנס איתם למסלול התנגשות, אבל תצטרכו לראות את הסדרה כדי לקבל יותר פרטים. התכנית של מיסטר רובוט וליתר דיוק, צורת ההצגה וההצדקה שבה מיסטר רובוט (כריסטיאן סלייטר המעולה, אחד השחקנים האהובים עלי והפחות מוערכים ומועסקים בהוליווד ב-20 השנים האחרונות), מציג לאליוט את התכנית, היוותה את אחד הגורמים לכך שהשתגעתי על הסדרה הזו מההתחלה.
הרעיון עצמו והנימוקים שעומדים מאחוריו, הוא כל כך חתרני ו"אנטי אמריקאי" שלרגעים באמת התקשיתי להאמין שרשת טלוויזיה אמריקאית משדרת אותו. יחד עם זאת, ואולי אני טועה, מצאתי סימנים שככל שהעונה התקדמה, יוצר הסדרה, סם איסמעיל, קצת נבהל מהרעיון של עצמו, ודאג קצת למתן את המסר האנטי ממסדי. לצורך כך הוא השתמש בכמה תרגילים עלילתיים וכמה "כתמים" שהוא הדביק לגיבורים ההאקרים שלו שיגרמו להם להיראות קצת פחות גיבורים ואהודים בעיני הצופים. הסדרה מסופרת כולה מנקודת המבט של אליוט (רמי מאליק בהופעה לא פחות ממהפנטת). הוא המספר, הוא גם כל הזמן שובר את הקיר הרביעי, ומתייחס אלינו, הצופים, כאילו אנחנו נוכחים בתוך הראש שלו, אולי אנחנו בכלל רק יצירי דמיונו. העונה הראשונה למעשה מתנהלת בשני קווים, הראשון הוא המעקב אחרי התכנית להפלת איוול קורפ, האם היא תתגשם ומה היא תגרור בעקבותיה. הקו השני הוא בעצם בירור זהותו של אליוט, מה הביא אותו למקום בו הוא נמצא? מי האנשים שסובבים אותו? מה בעצם אמיתי במה שאנחנו רואים ומה מתרחש רק בדמיונו הקודח (והוא אכן קודח) של המספר הלא מהימן בעליל שלנו. נוסף על רמי מאליק וכריסטיאן סלייטר, הסדרה משופעת בהופעות משחק ודמויות מרתקות, דמויות נשים חזקות ומעניינות (פורשייה דאבלדיי בתפקיד אנג'לה וקארלי צ'ייקין בתפקיד דארלין הן רק שתי דוגמאות נפלאות, אבל יש עוד), סיפור מעניין וסוחף ואפילו הצד הטכני הוא מעניין ונראה על פניו אמין הרבה יותר מכל סרט האקרים ממוצע שראינו עד היום בקולנוע או בטלוויזיה. אז אם אתם מחפשים סדרה חדשה, חתרנית ומרתקת – "מיסטר רובוט" היא פיתרון מושלם.
מיסטר רובוט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ מיסטר רובוט (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט