דרמת המתח החדשה של כאן 11 "האמת", רשמה הצלחה משמעותית ולא מובנת מאליה, עוד טרם שידורה בישראל, וזאת לאחר שנמכרה לתאגיד AMC האמריקאי. את הסדרה ביימה דפנה לוין ("בטיפול", "אופוריה"), שגם כתבה את התסריט יחד עם אורית זמיר, ומדובר בקופרודוקציה ישראלית-צרפתית. הסדרה בכיכובם של מור דמרי, גולן אזולאי, יוסי מרשק, רועי ניק ועוד, הייתה אמורה לעלות כבר בסוף שנת 2023 אך נדחתה עקב המלחמה וכעת עולה בבכורה בתאגיד השידור הישראלי כאן 11.
בפרק הבכורה צללנו לעולם שבו רצח של נערה, שהתרחש לפני עשור, מערער מדינה שלמה כאשר רצח זהה לחלוטין מתרחש בעת משפטו החוזר של הרוצח המורשע. הסיפור תופס אותנו מהרגע הראשון. מדובר בפרמיס חזק אשר קושר במידה רבה את הסיפור הבדיוני לפרשת רצח הנערה תאיר ראדה ז״ל וזיכויו של רומן זדורוב. אותו מסתורין הוא זה שמשאיר אותנו דבוקים למסך, ומותיר אותנו עם שאלות רבות - שייענו בהמשך בין אם מדובר באמיתות אפלות מעברן של הגיבורים, או בדמויות מסתוריות וקריפיות אחרות.
פרסומת
בתפקידה הראשון כדמות ראשית, מור דמרי - כוכבת עולה ונהדרת, רושמת הישגים מרשימים במהלך פרק הפתיחה. דמותה כחוקרת נוער כתובה מצוין ולא מדובר בעוד שוטרת קלישאתית, אם כי בבלשית נבונה ומורכבת. התפקיד יושב עליה במדויק, ודמרי מצליחה להביא אל המסך דמות שטרם ראינו בז'אנר בארץ. היא קשוחה ומחוספסת, אך גם מתוחכמת ולבבית. כבר בפרק הראשון נראה כי דמותה כשוטרת לא נופלת לקלישאות - מדובר בחוקרת בעלת סטטוס גבוה, אישה חזקה שאינה עסוקה בלהוכיח את עצמה בעולם גברי. האופן שבו דמותה אינה נופלת לקלישאות מסוג זה, ככל הנראה קשור לעובדה כי הסדרה נכתבה על ידי שתי נשים מוכשרות.
הצילום הוא גם נקודת חוזק משמעותית מאוד שיש לסדרה להציע. השפה הוויזואלית עשירה ומרשימה מאוד, ומשרתת את הסיפור והנרטיב בהתאם. פרק הבכורה מאוד מושך לצפייה ומותיר טעם של עוד. למרות שקיים בה הרבה טוב, הסדרה לא חפה מבעיות. כבר בפתיחה הוצפנו בדמויות רבות ועלילות גדושות בזמן קצר וקשה מאוד לעקוב ולזהות באיזו כדאי להתרכז. זמן המסך של דמרי קצר מאוד בפרק הראשון, ועל אף שהיא מופיעה על הפוסטר כדמות הראשית היה קשה לחוש בכך. ציפינו לעקוב אחרי הסיפור שלה בנתח יותר משמעותי, כפי שמצופה מדמות ראשית. עומס העלילות הרגיש מעט כאוטי ויכול ליצור בלבול, בהתחשב בעובדה שמדובר בפרק הראשון.
כמו כן, יש תחושה כי במספר סצנות הדיאלוג היה שטחי לעיתים וחסר סאבטקסט, דבר שפוגע בקאסט הבאמת נהדר של הסדרה. אין ספק כי מכאן הדרך עוד מפותלת, אבל חשוב להדגיש כי ״האמת״ היא יצירה ישראלית חשובה. מדובר במראה לחיינו בתקופה מורכבת שכזאת, סדרה שעשויה בטוב טעם, חכמה ומדויקת. סביר להניח כי היא תצליח בקרב הקהל הישראלי, ובתקווה שגם מעבר לים.