מזימות זרות ביקורת סרט

The Interpreter Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מזימות זרות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Interpreter
משחק ניקול קידמן, שון פן, קתרין קיניר, איבן אטל, דוג אגויר, ארנסט אלכסיס, מונטי אשטון לואיס במאי/ת סידני פולק  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למזימות זרות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי זוכה פרס האוסקר, סידני פולאק חוזר אלינו במותחן שגרתי עשוי במקצוענות ונטול מקוריות שיפתיע אולי אנשים שלא ראו בחיים שלהם את "שלושת ימי הקונדור" (1975) הקלאסי בבימויו. די טראגי שבמאי שהיה בעברו אחד היוצרים היותר מעניינים בהוליווד מספק מוצר שבלוני ונטול עניין קולנועי מלבד סיפוק מוצר צריכה מבדר שאפשר לזלול איתו פופקורן בשעת אחה"צ קייצית, אגב גם במוצר הבינוני והקלוקל הזה, ניקול קידמן יוצאת עם ידה על העליונה - גם כאן היא מושלמת.אז למי שעדיין לא יודע, זהו סרט הקולנוע הראשון שאושר לצלמו בבניין האומות המאוחדות במנהטן. ל"אירוע היסטורי" שכזה גויסו שניים מהשחקנים המבוקשים ביותר בהוליווד, זוכי פרס האוסקר, שון פן וניקול קדמן. למרות שהסרט לא אמור להיות סרט תדמית אלא מותחן פוליטי מצמרר שבסך הכול מתרחש בבניין האו"ם, התחושה היא שהאו"ם יוצא אחלה גבר מכל הבלגן העלילתי ההזוי בסרט. סילביה ברום, מתורגמנית דרום אפריקאית, שומעת שיחה מסתורית על תכנון רצח אחד המנהיגים שעומד לנאום בבניין. שון פן הוא טובין, סוכן במחלקה להגנת אישים, שאשתו מתה זה עתה בתאונת דרכים מחרידה. המפקד שלו ממנה את הסוכן האבל והדיכאוני לשמור על המתורגמנית הסקסית, אבל במקום להגן עליה הוא חושד בכוונותיה. כמה בנאלי, אבל השניים נמשכים אחד לשני ובדרך גם שולפים סיסמאות פוליטיות וחברתיות רדודות המתאימות לתשדיר בחירות.
סידני פולאק הספיק בצעירותו "לירות בסוסים" וכעבור שנים להביא למסך את הטלנובלה "זיכרונות מאפריקה" שזכתה אותו באוסקר. הוא מקצוען נטול אישיות קולנועית, כמו מרבית הבמאים בהוליווד. הוא לא אמן, הוא טכנאי קר שיודע ליצור מניפולציות שכל במאי אחר נטול ייחוד היה יודע לעשות. תן לרוברט זמקיס או רון האוורד לביים את התסריט הבינוני הזה ותקבל את אותה התוצאה בדיוק. אולי רק המוסיקה היתה שונה, לבטח ג'ון וויליאמס. אין תחושה של תשוקה במהלך הסרט, אין שוטים מאלפים, אין שום דבר אישי ומעניין בסרט הזה, אלף אלפי הבדלות מהמותחנים של דיוויד פינצ'ר שהיה הופך את בניין האו"ם למלכודת קלסטרופובית עמוסת מסדרונות וחדרים מסתוריים שלא נותנים מנוח, בדיוק מה שהוא עשה עם התסריט הבינוני של "החדר".עוד צרה היא התסריט השבלוני והלא באמת מעניין. הוא עשוי היטב לפי כל הקלישאות של הז'אנר ועם זאת עדיין לא מצליח לעורר עניין אמיתי. ההתייחסויות הפוליטיות השונות רחוקות מלהיות מעניינות מאחר והיוצרים לא רצו לעסוק במציאות והמציאו מדינה שהיא פיקציה פרי דמיונם. בהתאם לכך גם הדמויות נבנו בצורה שטוחה לחלוטין. עם זאת, מעטים השחקנים שיכולים לעצב דמות מעניינת מכלום וניקול קידמן למזלנו שייכת לזן הזה. קידמן ממשיכה לעשות פלאים גם בתסריטים מחורבנים ומצטרפת אליה הנוכחות החיונית של קתרין קינר. בזכות הנוכחות המרשימה של שתי השחקניות התסריט מצליח להתרומם מעל לרמת הבנאליות הכתובה לפי כל החוקים ההוליוודיים האפשריים, מה שהופך אותו לתסריט מקצועי ברדידותו.
פולאק והתסריטאים שלו לא השקיעו רבות בפיתוח דמויות, (כן תמצאו עבר אבל הוא כל כך לא אמין ולא הגיוני), כך שאם השחקן שלך בעייתי וחדגוני אתה בצרות גדולות. שון פן, שנחשב לסממן איכותי בהוליווד מאז ומתמיד, עיצב לעצמו דמות מסוימת בשנים האחרונות שהוא מרבה לחזור עליה בסרטים רבים מידי, וזו דמות הבכיין הסדרתי ("21 גרם", "מיסטיק ריבר", "קוראים לי סם") שמתחילה לעלות על העצבים. גם כאן הוא משחזר את אותם שטיקים.אז למה כדאי לראות את המותחן השגרתי להחריד "מזימות זרות"? כי הוא עשוי במקצוענות, כי יש בו את ניקול קידמן וקתרין קינר ואם אין לכם מה לעשות ומתחשק לכם בידור הוליוודי מיושן ועשוי היטב זו הזדמנות שווה בהחלט. למי שמתגעגע לז'אנר הנכחד של מותחנים לאנשים חושבים (למרות שמנת המשכל של הסרט הזה שואפת לאפס), אז אולי וגם זה תחת אזהרה, שווה להשקיע את השלושים וחמש שקל במוצר הצריכה ההוליוודי הבינוני והמאכזב הזה.
מזימות זרות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: pascal דגיל: 3030/10/2005 22:01:39
8/10אייקון ציון
סרט די צפוי אך די מהנה לצפייה רק אם גדליו צפיות וגם בגלל שני הכוכנים שון פן ובמיוחד ניקול קידמן.
שם: עומרי להביגיל: 2022/10/2005 20:03:40
8/10אייקון ציון
סרט על הכפאק. קצת צפוי אבל בכל זאת יש שם שני שחקנים מעולים כמו ניקול קידמן ושון פן. כל העניין של ניקול קידמן בסרט קצת הזוי כי כל הזמן מגלים עוד דברים, רק היה חסר שיגלו שהיא איזה חייזר בסוף... אבל בלי קשר באמת סרט אחלה עם עלילה חזקה. מומלץ לדיוידי.
שם: ע ידן יוסףגיל: 2920/05/2005 14:48:49
8/10אייקון ציון
סביר ועלילה מעניינת ודי לא צפויה.
קישורים
חץ מזימות זרות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט