אימה אמריקאית: עונה 6, פרק 2

American Horror Story 6 Series Review

תמונת כתבמתן יניב על "אימה אמריקאית: עונה 6, פרק 2":
"בימוי נהדר שהופך את הפרק לכיף, אך לא מתגבר על תסריט מעצבן"
פוסטר American Horror Story 6
משחק קובה גודינג ג'וניור  שרה פולסון  אנג'לה בייסט  
אימה
ביקורת סדרה לאימה אמריקאית: עונה 6, פרק 2 מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"בימוי נהדר, תסריט נעדר"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
מדד פופולריות
3.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שבימויו של ברדלי בוקר בפרק הפיילוט לא צלח בלשון המעטה, פנתה הסדרה לכיוונו של מיכאל גואי. מי שלא הכיר, מדובר בבמאי סרט הפשע הנהדר "מייגן נעדרת" אך גם בצלם הכמעט-קבוע של כל פרקי אימה אמריקאית מסוף עונתה הראשונה עד עונתה החמישית.מתוקף ניסיונו בסדרה, הוא מרשה לעצמו להשתמש בכל הטריקים והקלישאות שעבדו בעבר. זה עובד, גואי מרמה את התסריט ומצליח להחזיר למספר סצנות את הריגוש שלא הרגשתי לפחות מאמצע עונתה החמישית של הסדרה. הבימוי הוויזואלי משתמש בנקודת מבטו כצלם בכדי להביא לנו סצנות מותחות שרק צלם מקצוען יכול לביים. בנוסף לצד הוויזואלי המרשים, הוא מצליח להוציא מהשחקנים יכולות שהם אמנם לא המיטב אבל בהחלט לא מביכות כמו בפרק הראשון.
אבל עדיין כמו בפרק הראשון גם כאן התסריט הורס. שוב אני מרגיש מנותק מהדמויות, שוב הדיאלוגים לא עושים כלום חוץ מלהסביר דברים שכבר ראינו ושוב המוקומנטרי רחוק מלהשתפר. צמד הכותבים כבר הוכיח את עצמו הן בדמויות והן בדיאלוגים בעונות הקודמות ובסדרות אחרות, אז מה קורה כאן? עצלנות. נראה כאילו ריאן מרפי ובראד פלצ'וק בקושי עבדו על התסריט לעונה הנוכחית ורק כאשר ראו שתאריך השידור קרב ובא, מיהרו להוציא את התסריט. אולי אנשים יסתכלו על המסר החברתי החשוב ומבקרים קשוחים כמוני לא יאזינו לשרה פולסון מסבירה כל דבר שהיא עומדת לעשות כאילו הצופה עיוור.
בסופו של יום, נכנסה פלורה, הדמות הראשונה בעונה שהרגשתי משהו כלפיה. פלורה היא ביתה של לי מנישואים ראשונים אשר באה לביקור אחרי משמורת מלאה אצל האב. איזה יופי, ביקור משפחתי חמוד בבית שדייריו מפחדים מהצל של עצמם וישנו חשד לשכנים פסיכופתיים וגזענים. למרות שאימה מיותרת ומעצבנת, פלורה היא ילדת הפולטרגייסט האולטימטיבית והתמימות והדמיון שלה לעומת המבוגרים מנוצלת עד הקצה. זה אולי לא מקורי אבל זה עובד, הילדה הזו והסצנות אתה הם שיא הפרק.בפרק הזה, גם מגלים הזוג פולסון ג׳וניור את הסיפור שמאחורי הבית. למרות שהיגיון לא ממש עניינו את צמד הכותבים כשהם כתבו את הסיפור, עדיין סיפורו של הבית הינו קריפי ומגניב וגם הדרך שבה הוא מועבר נהדרת. בסובלנות, ללא סדר לינארי, בעזרת צילום נהדר והחשוב ביותר - במסתורין. באחת מהסצנות, ניתן לראות איך באמת עושים מוקומנטרי. בלי איפור הוליוודי, בלי יותר ממצלמה ביתית חובבנית וגסה ועם הרבה יצירתיות. סצנה שלחלוטין ריתקה אותי לכיסא. נראה שהסדרה מצאה מעט כיוון בפרק שאני מגדיר בתור פרק הפתיחה הרשמי של העונה. אני מאוד מקווה שמרפי ופלצ'וק יצליחו לצאת מהשנת צהריים שלהם אבל אני עדיין מאוד אופטימי כלפי הפרק הבא ואף מצפה לו בקוצר רוח. לא רק בגלל שיש מצב שהכול עוד יכול להשתפר אלא בעיקר בגלל שהפעם הבמאית תהיה לא פחות מג׳ניפר צ׳מבלרס לינץ׳, ביתו של הבמאי האגדי דיוויד לינץ׳ ובו זמנית במאית אינדי אמיצה (אם כי לא מצליחה) בשם עצמה.
אימה אמריקאית 6 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ר.גיל: 2205/10/2023 15:49:20
9/10אייקון ציון
ברור לי שהעונה הספציפית הזו חטפה ביקורת קשה מהמבקרים והקהל כאחד. מדובר בעונה היחידה שכל דבר אודותיה נשמר בחדרי חדרים ובסודיות מוחלטת. כגודל הציפייה, כגודל האכזבה של הצופים. עם זאת, ארצה לציין את העובדה שאני באופן אישי נהניתי לצפות בכל פרק ופרק. מצאתי את עצמי יום אחד יושב וצופה בכל העונה ברציפות, בלי הפסקות. העלילה סוחפת ולא משעממת ובכל רגע קורה דבר המותיר את הצופה במצב שהוא מעוניין לצפות בעוד ועוד. הסצנה האחרונה בה פלורה עוזבת את הבית כשהיא צופה באמא שלה, בהחלט זכורה לטובה. הצילומים היו נהדרים.
קישורים
חץ אימה אמריקאית 6 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אימה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט