דם אמיתי 6

True blood 6 Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "דם אמיתי 6":
"אחדות עלילה, זמן ומקום יחד עם חזרה לסטטוס קוו הובילו לשיפור משמעותי"
פוסטר True blood 6
משחק אנה פאקווין  סטפן מוייר  ראיין קוונטן  
אימה
ביקורת סדרה לדם אמיתי 6 מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"הפתעה לטובה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.4/10
?
מדד פופולריות
3.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בבואי לכתוב ביקו0רת על העונה השישית של "דם אמיתי" הצצתי על הביקורת שניסחתי לעונה החמישית, אשר נגמרה במילים: "עם כל האכזבה הצפויה מראש, אנשים ממשיכים לראות, כי כמכורי 'וי' מאזוכיסטים, אנחנו צריכים עוד. וגם את העונה הבאה נראה, ונתאכזב". והנה אני עומד כאן לפניכם, כשנה מאוחר יותר, ומכה על חטא. אולי זה סוד הצפייה ב"דם אמיתי"- תבואו בלי ציפיות, לא, תבואו עם ציפייה לאכזבה ותופתעו לטובה. כי הביקורת שלי לעונה השישית של דם אמיתי היא פשוט זו - הפתעה לטובה.כפי שכבר אמרתי, החל מהעונה השלישית חלה התדרדרות הדרגתית שהגיעה לשפל מדרגה בעונה החמישית. למה? "דם אמיתי" החלה את דרכה כסדרת פנטזיה חדשנית המתארת עולם בו ערפדים "יצאו מארון הקבורה" וכעת ניזונים מדם סינטתי וחיים לצד בני האדם. העלילה סבה סביב ערפד חביב בשם ביל קומפטון שמתאהב במלצרית תמימה אך בעלת כוח מסתורי בשם סוקי סטקהאוס. סקס, סמים, ערפדים ומבטא דרומי הפכו את הסדרה לשם דבר. אך מאז, התערבבה הסדרה עם אינסוף יצורים מיסטיים, פוליטיקות פנימיות, מתומני אהבה מעיקים ובעיקר, המון המון דמויות משנה ועלילות משנה מיותרות. העונה החמישית כבר הייתה כמעט בלתי ניתנת לצפייה.
והנה מגיעה העונה השישית ומי ששרד עד כה (שזה לא הרבה) כבר עייף ומיואש. אך מיד בפרקים הראשונים הסתמנה חזרה לסטטוס קוו כאשר כל הדמויות שבו לעיירה הדרומית בון - טומפס וחדלו להתעסק באצילות ערפדי העולם. ביל וג'סיקה חוזרים לביתם, אריק מחזירה לסוקי את הבית שלה, טרה ופאם חוזרות לפנטזיה, ג'ייסון חוזר לשפיותו ואפילו סוקי חזרה קצת למלצר. יותר מכך, במהלך העונה הלכו העלילות ותאחדו. בולט במיוחד היה חיבור התמוה בין ביל ואנדי כאשר בנותיו הפיות הפכו למצרך ערפדי נדיר. במקביל, עלילות צדדיות שונות כמו חייו הפרטיים של סאם, מעלליו של לפאייט, הלהקה של אלסיד ומשפחתם של טרי וארלין הלכו והצטמצו כך שנותרו מהן רק החלקים המעניינים והמרגשים באמת.אז כנראה שכותבי הסדרה (כעת כשאלן בול, היוצר המקורי, פרש מזמן) הבינו שהם מאבדים צופים יותר מהר משלקח לסוקי לאבד את בתוליה והחליטו לעשות מעשה. ומה הוא המעשה? היה זה אריסטו שדיבר על אחדות זמן, עלילה ומקום כיסוד בסיסי של סיפור. ובכן, כל עלילת העונה השישית מתרכזת במשך שבועיים בלבד ומבחינת העלילה - העונה השישית נסובה סביב רשע אחד ספציפי חצי-ערפד-חצי-פיה. יותר מכך, הופעת הרשע החדש, וורלו, מאחדת את העלילה של כל הסדרה בדיעבד כאשר מתברר שזו מעולם לא הייתה סדרה על "סתם" רומן בין ערפד ובת אנוש, אלא שסוקי שלנו תמיד הייתה מיוחדת במינה. לגבי המיקום, כבר בחזיונותיו המיסטיים הראשונים של ביל התווודענו ללוקיישן ספציפי אשר עמד במרכז העונה - מעין מכון לחקר ערפדים אשר מאחד בתוכו את רוב דמויות הסדרה.
סוף משולש האהבה בין סוקי ביל ואריק וחזרתה של סוקי אל עולם בני האדם עזרו מאוד לחווית הצפייה ולקרקע הסדרה. בנוסף, סגירת העלילה הזאת אפשרה לשחקנים, אנה פאקווין, סטיבן מוייאר ואלכסנדר סקרסגארד, להפוך ליותר נגישים ואפילו מפתיעים. אך פרס שחקנית העונה שלי מגיעה דווקא לקארי פרסטון (ארלין). ארלין עברה מהלכים לא רבים העונה, אך אלו היו משמעותיים ביותר עם המוות המפתיע של טרי וגילוי האמת לגבי נסיבות המאורע. בפרק הלוויה בלטה פרסטון כאשר הפכה מה שהיה יכול להיות סדרת מרגיזה של פלאשבקים לחיננית ומרגשת.אבל עם כל המחמאות, חייבים להזכיר שעדיין מדובר בסדרה שימיה היפים ביותר מאחוריה. אין ספק שהרבה מההנאה בעונה הזאת קשור לחסד הנעורים שמשך אותנו לחזור לסדרה מלכתחילה. וכן, גם העונה הזאת לקטה בחוסר אמינות, תזזיתיות באפיון הדמויות ובשימוש לא מתוחכם בכלים תסריטאים כמו פלאשבקים וקפיצות בזמן כדי לסחוט רגשות במקום שהיו אמורים לנבוע בטבעיות. הדוגמה הבולטת במיוחד הוא אינוס הפלאשבק הארוך של המפגש הראשון בין אריק ונורה (שאותה מעולם באמת לא אהבנו).העונה הנוכחית נגמרה כאשר הרוב המוחלט של העלילות נסגרו בצורה חיובית יחסית. לכן, השוט האחרון, המרמז על המאבק המרכזי בעונה הבאה, היה מאכזב למדי, בייחוד כאשר הסדרה הייתה כה קרובה לנוח על משכבה בשלום ובכבוד. האם יש אמת בשמועות שהעונה הבאה תהיה האחרונה? האם יש עלינו לצפות להיעדרותו המוחלטת של אריק? והשאלה הגדולה ביותר - האם העונה הבאה תיקח את אותה "הפתעה לטובה" צעד נוסף קדימה, או שתחזיר אותנו שני צעדים אחורה?
דם אמיתי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מבקר בוגרגיל: 4004/07/2012 16:21:45
10/10אייקון ציון
דם אמיתי סידרה מדהימה שמספרת סיפורם של ערפדים בארצות הברית. סדרת מתח, בשילוב דרמה ומדע בדיוני. עשוייה ברמה הגבוהה ביותר, עם דמויות עמוקות ומעניינות המתפתחות מפרק לפרק ומעונה לעונה. תענוג לאוהבי הזאנר. לא מומלץ לילדים מתחת לגיל 16.
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות אימה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט