ריק ומורטי: ביקורת עונה חמישית

Rick and Morty Series Review

תמונת כתבמתן יניב על "ריק ומורטי: ביקורת עונה חמישית":
"עונה שמותחת יותר מדי את גבולות הביזאר של הצופים"
פוסטר Rick and Morty
משחק ג'סטין רוילנד  כריס פרנל  ספנסר גרמר  
אנימציה
ביקורת סדרה לריק ומורטי: ביקורת עונה חמישית מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"שאפתני ומאכזב"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
מדד פופולריות
5.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זה לא קל בשנת 2021 ליצור סדרת אנימציה בדו-ממד. בעוד שהילדים נטשו את התחום כמעט ולחלוטין לטובת אנימציה תלת ממדית מושקעת אך חסרת לב, גם הקהל הבוגר יותר פחות מדבר על "הסימפסונים" או "איש משפחה" והסדרות היחידות שבאמת בוחרות ליצור אנימציה דו-ממדית שלא מטעמי תקציב הן סדרות אנימה. אבל סדרה אחת מצליחה עדיין להיות תופעה משל עצמה, להשפיע על פרנצ'ייזים עתרי תקציב כמו גם על דור שלם של אוהבי קומדיות ושם הסדרה - נו, ברור ש"ריק ומורטי". קשה להאמין שהסדרה הקטנטונת של רשת 'Adult Swim' (שהסדרה המוכרת האחרת שלהם היא "רובוט צ'יקן") על צמד הפכים, שנראה באופן גלוי כמו דוק ומארטי מ-"בחזרה לעתיד", גרפה פרסי 'אמי' בדרכה לעונה חדשה, חמישית במספר, והייתה גם מהסדרות הנצפות ביותר של נטפליקס בשנה האחרונה.
אבל יש גם חיסרון בפופולריות שהסדרה צברה. מה שהתחיל בתור סדרה פרועה שלא מנסה לרצות אף אחד, הפך עם הזמן למוצר מסחרי שמנסה יותר להיות מגעיל וביזארי בכדי ליצור עוד בובות וחולצות למכירה. זה שונה מהסדרה שאני התאהבתי בה, זו שהעבירה פילוסופיה על עצם מטרת הקיום של האדם באמצעות בדיחות פיפי-קקי. צמד היוצרים ג'סטין רוילנד ודן הרמון (יוצר "קומיוניטי"), שהסדרה היא ללא ספק מפעל החיים שלהם, עדיין מתעקשים על מסר שעומד בבסיס כל פרק וגם כל העונה, אך מעדיפים לשבץ את הרגעים הגועליים וחסרי ההיגיון במידה רבה מאי פעם. כמובן שבהתאם לראשם הגאוני והחולני של רוילנד והרמון, יש היגיון מאחורי הקיצוניות של העונה הנוכחית, וכן זה שאפתני. העונה, שמדברת בעיקר על סודות שמורים ונטיות קיצוניות שלא מתקבלות כמצופה כאשר יוצאות החוצה, מפתחת באופן נפלא את הנושא שלה. כמעט כל פרק מוביל לגילוי חדש אצל אחת מהדמויות (כמו יריבות ארוכת שנים של ריק עם אקווה-מן חרמן בפרק הפתיחה או צלילה לתוך התת-מודע של בירד-פרסן בפרק המבריק של העונה) עד לטוויסט מרכזי בפרק הסיום שמשנה את כל מה שחשבנו ומספק סיום הולם.
יחד עם זאת, חלק מהסודות המבישים בהחלט היו צריכים להישמר הרחק מעין הציבור. כך גם קיבלנו פרק בו מורטי יוצר בטעות מפלצות זרע, פרק בו תרנגולי הודו מתגלים כמפלצות שפעם תקפו את אמריקה ואני אפילו לא אדבר על התינוק הענקי שנוצר מגילוי עריות ושמו 'נארוטו'. למרבה הצער, רוילנד והרמון לקחו את הטירוף שלהם טיפה יותר מדי רחוק. "ריק ומורטי" שרדה עד עתה מפני שכל פעם הצליחו היוצרים להמציא את הדמויות מחדש וגם למתוח את רמת הביזאריות של הסדרה. אם כי גם בעונה החמישית מצליחים הרמון ורוילנד לייצר מספר יהלומים וגם סיום מספק, קשה לי לראות את הסדרה ממשיכה מבלי "לקפוץ את הכריש". אם צמד הכותבים רוצה לשמור על הסדרה ככזו שהמעריצים ייזכרו בה בערגה, אני לא חושב שהם צריכים למתוח את הגרסה הנוכחית ליותר משתי עונות קצרות נוספות - במקרה הטוב.
ריק ומורטי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רותםגיל: 1527/01/2017 15:59:44
9/10אייקון ציון
סדרה שנונה מתוחכמת וקורעת שתגרום לכם להתבאס שיש רק 10 פרקים בעונה
קישורים
חץ ריק ומורטי (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אנימציה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט