דם אמיתי - עונה חמישית

True Blood Season 5 Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "דם אמיתי - עונה חמישית":
"זה היה בלתי נמנע - אכזבה צפויה"
פוסטר True Blood Season 5
משחק אנה פאקווין  סטפן מוייר  ראיין קוונטן  
דרמה
ביקורת סדרה לדם אמיתי - עונה חמישית מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"אכזבה צפויה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.4/10
?
מדד פופולריות
3.6/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זהירות ספויילרים!

מעטים אלה מאיתנו שהגיעו לעונה החמישית של 'דם אמיתי' עם ציפיות גבוהות. כשמנסים להבין מה קרה ל'דם אמיתי' צריך לחזור לסוף העונה השנייה. ביל קומפטון, הערפד החביב (דאז) ביקש את ידה של סוקי לנישואין. היא, הטיפשה, הלכה לה 'לפדר את אפה' בשירותים ושם החליטה ללכת על זה אך כשהיא חזרה, ביל כבר נעלם. מאז, ולאורך שלושת העונות הבאות, הקו העלילתי הראשוני של הסדרה- אהבתם של מלצרית טלפתית וערפד שרמנטי, ירדה לחלוטין מהפסים. זה לא רק ההצפה הפתאומית של אינסוף סוגי יצורים מוזרים שמקיפים את סוקי (ערפדים, פיות, רוחות, מכשפות, מכשפים, משני צורה, אנשי זאב, אנשי פנתר וג'ייסון), זאת בעיקר התחושה שהסדרה איבדה את ה'מקור' שלה, את הסיבה לכך שהיא ממשיכה להתגלגל, את נוזל החיים שלה.אולי בגלל זה, העונה החמישית מתעסקת קודם כל ב'מקור'. החוק של כל סרט-המשך שאיבד את המומנטום הוא לחזור להתחלה ולגלות שם משהו חדש והעונה נראה שכל דמות מצאה את עצמה מתמודדת עם מקור שלה. למעשה, החידוש הגדול ביותר בעונה החמישית היה ההתעסקות עם המקור של כל הערפדים כולם- אלוהים. ה'רשות', הגוף הממשטר של עולם הערפדים, הפך במהלך העונה מארגון פציפיסטי שנלחם נגד תאוות הדם של עצמו כדי לחיות בשלום עם בני האדם, לארגון דת קיצוני. והנבואה על פי 'הרשות'- בראשית ברא אלוהים את לילית, הערפדית, בצלמו, ולאחר מכן את בני האדם, בכדי שתיזון מהם. כשלילית שבה ומופיעה, הדרך למלחמה קצרה.
לא רק הערפדים מתמודדים עם המקור שלהם. אלסיד איש הזאב נלחם כדי להציל את להקת הזאבים של ילדותו ואת אביו, טרי בורח מהקללה ששינתה את חייו כחייל צעיר באירעק, טארה מוצאת לעצמה בית חדש ומנתקת קשר עם אימה, הויט וג'סיקה מוחקים את זכרון חייהם המשותפים, אריק מתאחד עם אחותו, לטוב ולרע, וסוקי מגלה את האמת מאחורי המוות של ההורים שלה. בעצם, כדי להחזיר לצופים את העניין, כמעט כל תעלומה שריחפה מעל ראשינו בעונות הקודמות צפה ונפתרת. כמעט כל התעלומות האלו, כמ שבטח שמתם לב, קשורות למוסד המשפחה. כך, הפכה התוכנית הרומנטית-סקסית שתפסה אותנו עם המכנסיים למטה ב - 2008, למלודרמה משפחתית שהדבר הכי מיני בה הוא יחסי עריות, שזה אף פעם לא קול.אז הנה אנחנו, אחרי עוד עונה של "דם אמיתי", שוב תוהים מה הסקנו מכל זה. נפסיק ללכת סחור סחור - זאת לא הייתה עונה טובה. מלבד מעט רגעי חסד כמו היחסים של פאם עם אריק ועם טארה ו(אני באמת מנסה לחשוב על עוד משהו) כמה סצנות ערום (באמת שניסיתי), כמעט אף מהלך העונה לא היה אנושי או מרגש. קו העלילה הכללי של העונה אמנם היה יותר איתן מהעונה הקודמת (זוכרים את מארני המכשפה מ'בומבמלה'?) אבל הדמויות, שכבר הלכנו איתם כברת דרך, פשוט השתנו לנו מול העיניים בצורה לא מנומקת.
כאן אני לא מתייחס רק להפיכתו של ביל לרוצח סוציופטי, מהלך שלפחות קיבל בסוף פרק האחרון סוג-של הצדקה מתסכול עמוק ואובדן. גם שתי הדמויות היותר אהובות בסדרה- ג'סיקה ולאפייט, עברו מיני אירועים אליהם הם הגיבו בצורות די מוזרות ולא עקביות. העלילה של לאפייט (כמו שד העשן הסתמי של טרי) נעלמת באמצע העונה בלי שום סגירה משמעותית והמעברים של ג'סיקה מנסיכה מלכותית דרך מלכת-סאדו לילדה טובה ירושלים הם לא פחות מהזויים. שלא נתחיל לדבר על החברות-הכי-טובות סוקי וטארה שלא שורדות את מבחן הפיכתה של טארה לערפדית, ונראה שהן דווקא די בסדר עם זה.אפשר לטעון שהבעיה היא הכמות הבלתי נסבלת של דמויות ואירועים שמנסים בכוח להישזר זה לזה. כראייה - האם יש משהו מוזר יותר מהמפגש של ביל וסאם בפרק האחרון? השניים מסתכלים אחד אל השני כאומרים 'אוי נכון! גם אתה בסדרה הזאת! מה ניש?!'. כבר שלוש עונות אנחנו משתוקקים למינון קצת שונה בין דרמות 'מי-שוכב-עם-מי-בבון-טומפס' למעללי העולם העל-טבעי והתרכזות בדמויות המרכזיות. אבל כנראה שגם זה לא יועיל כרגע. קודם כל כי בעולם של אחרי "משחקי הכס", הרבה קווי עלילה הם כבר לא תירוץ לבניית דמויות לא מוצלחת ועקבית. ודבר שני- אתם באמת מסוגלים לראות עוד מהפנים המרגיזות של אנה פאקווין (סוקי), המבט המיוסר של סטפן מוייר (ביל) ועיני 'אני ילד רע עם לב טוב' של אלכסנדר שם-שוודי (אריק. וזה סקארסגרד. אני חושב)?העונה החמישית נגמרת בסימן כשלון- כשלון סופי (אולי) ביחסים של ביל וסוקי, של אנדי והולי, של ג'סיקה וג'ייסון, של דו קיום אנושי-ערפדי ובעיקר - כשלון לגרום לצופים לרצות עוד. כי מה מחכה לנו בעונה הבאה? עוד ערפד רוצה את סוקי? באמת? ועם זאת, עם כל קולות המירמור מהעונה האחרונה, עם כל האכזבה הצפויה מראש, אנשים ממשיכים לראות, כי כמכורי 'וי' מאזוכיסטים, אנחנו צריכים עוד. וגם את העונה הבאה נראה, ונתאכזב.
דם אמיתי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מבקר בוגרגיל: 4004/07/2012 16:21:45
10/10אייקון ציון
דם אמיתי סידרה מדהימה שמספרת סיפורם של ערפדים בארצות הברית. סדרת מתח, בשילוב דרמה ומדע בדיוני. עשוייה ברמה הגבוהה ביותר, עם דמויות עמוקות ומעניינות המתפתחות מפרק לפרק ומעונה לעונה. תענוג לאוהבי הזאנר. לא מומלץ לילדים מתחת לגיל 16.
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט