לאקי האנק: ביקורת סדרה''

Lucky Hank Series Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "לאקי האנק: ביקורת סדרה''":
"דרמה קומית חכמה על היכולת לבחור מסלול בחיים שנתקעו בשגרה"
פוסטר Lucky Hank
משחק בוב אודנקירק  מיריי אינוס  דיטריך באדר  סדריק ירברו  סוזן קרייר  
דרמה
ביקורת סדרה ללאקי האנק: ביקורת סדרה'' מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"השלמה עם המציאות"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
מדד פופולריות
3.2/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"המזל של האנק" (Lucky Hank) היא דרמה קומית על חיים בקולג' אמריקני נידח, אבל בליבה יש שאלות קיומיות הנוגעות לרבים מאיתנו. היא מתמקדת במשבר אמצע החיים, ובאפשרויות לשינוי ולצמיחה אישית. האם אנחנו מסוגלים להשתנות? האם יש בכוחנו לבחור באמת את מסלול חיינו? מתי אנחנו שוקעים לשגרה שהופכת את חיינו לחסרי משמעות? במרכז הסדרה ראש חוג לספרות אנגלית בקולג' קטן ולא יוקרתי בפנסילבניה, האנק דברו, שאותו מגלם בכישרון רב בוב אודנקירק, שקנה את עולמו בתפקיד הראשי כעורך הדין הנכלולי בסדרות "סמוך על סול" ו"שובר שורות". האנק מתמודד עם שדי העבר שלו ועם ההווה הלא מבטיח באקלים שבו מדעי הרוח עומדים מול קיצוצים חוזרים ונשנים, ומעמדם המעורער ממילא חוטף עוד ועוד חבטות. בפרק הראשון משתלח האנק בסטודנטים שלו ומטיח בהם, ובעצמו, את האשמה בחטא הלא יסולח של בינוניות. הוא פסימי ודכאוני, ומכסה בסרקזם על חוסר יכולתו להחליט על שום דבר, קטן כגדול. אשתו, לילי (מיריי אינוס, "ההריגה"), לעומתו, מלאת אופטימיות, מקסימה את כל הסובבים אותה ומנסה להניע את בעלה לצאת מאזור הנוחות שלו. לזוג בת צעירה (אוליביה וולש, "רחוב הפחד"), הנשואה ללוזר צעיר עם רעיונות גדולים שהוא לא מצליח להגשים (דניאל דוהני, "החבילה"). זוג ההורים המעורב מדי בחייה של בתם, אינו מצליח לגרום לה להשתחרר מהם, אף שהיא כבר אישה נשואה האמורה לנהל את חייה בעצמה.
היופי של הסדרה הוא בדרך בה היא מתארת את המשבר הקיומי של האנק ומציגה שורה של דמויות המשקפות את הדילמות שאיתן הוא מתמודד. כך למשל, גרייסי (סוזאן קראייר, "עמק הסיליקון") מרצה לשירה ומשוררת מתוסכלת בחוג, מגלה ברגע של כנות לסטודנטים שלה על מערכת היחסים בינה לבין אביה התובעני והמרוחק. אחת הסטודנטיות מגיבה בתדהמה לסיפור ומובילה את גרייסי להארה בנוגע ליחסים המעוותים שלה עם אב מרוחק ומתעלל. הסיפור הזה הוא שיקוף של יחסיו של האנק עם אביו, פרופסור מצליח לספרות, שנטש את בנו בהיותו נער (טום באואר, "אל קמינו"). במהלך הסדרה מתגלה עד כמה עמוקה הטראומה וכיצד היא פוגעת ביחסיו של האנק עם עצמו ועם הסובבים אותו. האנק רדוף על ידי חוסר הצלחתו לכתוב עוד רומן, דבר המשתקף כבר בפתיח היפה של הסדרה בו רואים את דמותו המצוירת של האנק מנסה להימלט ממקשים ענקיים של מכונת כתיבה. הסדרה עושה שימוש מתוחכם באביזרים, חפצים ורהיטים שהדמויות משמרות מעברן, כסמל לאי היכולת להשתחרר ממנו. רק כאשר ישכילו להיפטר מטראומת הילדות שרודפת אותם, מהרדיפה אחרי הצלחה או מהצורך הנואש בקבלה, אולי תתגלה להם דרך חדשה.
"המזל של האנק" היא שילוב מעניין בין דרמה עם רגעים שוברי לב ממש, המתארת בגילוי לב אכזרי יחסים בין בני משפחה ובני זוג, לבין קומדיה פיזית, כמעט סלפסטיק. סצנה בה האנק מתאגרף עם אווז היא הדוגמה הבולטת, המופיעה גם בתמונת הנושא של הסדרה. הרגע הקומי הזה הוא גם הרגע בו האנק בוחר לקחת אחריות ולהשתתף במאבק של המרצים בחוג שלו נגד הפיטורים העתידיים שלהם. זהו רגע בו האנק הפסיבי הופך לאקטיבי, גם אם מגוחך. יש עוד כמה וכמה רגעים כאלה בסדרה הכוללים בקבוק שנזרק לתוך קיר ברגע של תסכול וקצה של מחברת שננעץ בלחי. הדמויות בסדרה מרוכזות בעצמן ומגוחכות רוב הזמן, אך יש להן גם רגעים של חסד. כמו האנק, גם דמויות אחרות בסדרה עוברות מסע ומשתנות. בסופו של דבר, הן יגלו גם את הכוח של שיתוף פעולה לעשות שינוי בעולם. הסוף, כמו בחיים, אינו "סוף טוב" הוליוודי, אלא השלמה עם המציאות, על הטוב והרע שבה. כל השחקנים מספקים הופעות מצוינות ומדויקות, המדגימות את הקו הדק בין המגוחך לאנושי, בין הכאב לשמחה, בין האומללות הקיומית לאושר כמעט ילדי. למרות שהיא עוסקת בזמן ובמקום מובחנים מאוד, ובקהילה קטנה של אנשים המרוכזים מאוד בעצמם, זו גם סדרה אוניברסלית. הרי כל אחד מאיתנו, בשלב מסוים, אולי מרגיש כמו האנק, ש"חי ליד החיים שלו", מחפש משמעות, ורוצה להרגיש שוב חי, גם אם משמעות הדבר היא להתאגרף עם אווז.
המזל של האנק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ המזל של האנק (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט