אחרי העונה הראשונה של סדרת הלהיט של נטפליקס "ברידג'רטון" שהתמקדה בדפני והדוכס מהייסטינגס, העונה השנייה שגוללה את עלילת ה"מאויבים-לאוהבים" של אנת'וני וקייט, וכן סדרת בת שעסקה בסיפור המקור הנוגע ללב של המלכה שרלוט, הגיעה אלינו העונה השלישית. אך האם היא הייתה שווה את ההמתנה הארוכה?
"ברידג'רטון" נכנסה לחיינו בסערה בשנת הקורונה של 2020, כשהעולם היה צמא מתמיד לקצת אסקפיזם קליל. הסדרה, המבוססת על סדרת רומנים מאת ג'וליה קווין, סיפקה לצופיה מנה עסיסית במיוחד של אסקפיזם ורומנים לוהטים. כל אחד מהרומנים עוסק באחד מילדי משפחת ברידג'רטון ובסיפור האהבה שלו, ובהתאם התכנון של מפיקי הסדרה מבית נטפליקס הוא להפיק שמונה עונות שלה, לא בהכרח לפי סדר ההתרחשויות.גם בעונה זו, הסדרה התקופתית צבעונית מאוד וכיפית לצפייה. בין התלבושות הססגוניות, העיבודים המוזיקליים לשירי הפופ האהובים, ושאר המאפיינים הייחודיים שהמעריצים התאהבו בהם, קל להיכנס לעולם אפוף הרכילות של "ברידג'רטון" ולהרגיש כמו תושבי הבון-טון שמחכים לעוד עלון של ליידי ויסלדאון. הסיפור של קולין (לוק ניוטון, "האכסנייה"), האח המשעמם לבית ברידג'רטון, ושל פנלופי פת'רינגטון (ניקולה קוכלן, "נערות דרי"), פרח הקיר וכתבת הרכילות במסווה, נבנה מתחילתה של הסדרה. וכעת, סוף סוף איפשרו לפנלופי לצאת מאזור הדמדומים של הפרנדזון ולזכות בסיפור אהבה עם קולין, השכן שבו היא מאוהבת כבר שנים.
פרסומת
ניקולה קוכלן עושה תפקיד נהדר בתור פנלופי ומביאה למסך דמות בעלת עומק שממשיכה להתפתח מאז העונה הראשונה. כעת היא עוברת מייקאובר, הן מבחינת הבגדים והן בעיצוב השיער והאיפור. קוכלן אף סיפרה בראיונות שהיא שינתה את הקול של הדמות בין העונות כדי להדגיש את התפתחותה של פנלופי מנערה צעירה ומבוישת לאישה בוגרת ובעלת ביטחון. נדיר עדיין בימינו לראות אישה מלאה (גם אם יפהפייה כמו ניקולה) בתפקיד ראשי רומנטי, ולא בתפקיד צדדי או קומי, וכיף לראות אותה פורחת על המסך.
למרבה הצער, למרות ההבטחה הגלומה בעונה זו, היא מרגישה כמו משחק מקדים ללא פואנטה. במקום להעלות את הרמה ולהלהיב את הצופים, היא רק נותנת לנו עוד מאותו הדבר. מה גם שנטפליקס בחרה לפצל את העלילה לשני חלקים (כי לחכות שנתיים לעונה זה כנראה לא מספיק) ושללה מאיתנו את הזכות לבינג' איכותי.
העונה הייתה רווית בעיות, אך הגדולה מבין כולן היא כנראה הדמות של קולין, שלא ניחנה בפיתוח או התבגרות או למעשה באופי כלשהו. בתחילת העונה הוא חוזר ממסעותיו המסעירים ברחבי אירופה, בהם לא ניכר שעשה משהו חוץ מלבלות בבתי בושת ולהיות עצוב שלא קיבל יותר מכתבים מהבית. למרות זאת, הוא חוזר כמו טווס שזוף, בדיוק בזמן להפוך לרווק המבוקש של העונה. זה נראה מעט תמוה, שכן הוא לא מספיק כריזמטי כדי להיות במרכז העניינים, וההשוואה בינו לבין הגברים המובילים של העונות הקודמות מעוררת גיחוך קל.
מעבר לחוסר הנוכחות שלו, הסיפור של קולין משעמם ושטוח, במיוחד לעומת זה של פנלופי. הוא ניהל יומן מסע וכעת רוצה לפרסם אותו כספר, מה שהוא חופשי לגמרי לעשות בהיותו גבר מהחברה הגבוהה בלי עבודה או אחריות. כמו כן, הוא מתאהב בחברתו הטובה שכבר מאוהבת בו, והארנק שלו כבד מדי מרוב כסף, כך שאם יש מישהו שחייו יותר מתאימים להגדרה "צרות של עשירים", טרם נתקלנו בו. אין לו מאבק של ממש, ולכן הדבר היחיד העומד בין הזוג הוא הסוד של פנלופי המבעבע מתחת לפני השטח. גם סיפור האהבה בין השניים מגיע לשיאו מהר מדי באופן לא ריאליסטי (אפילו עבור הסדרה). הדבר שחסר ביותר בסיפור של קולין ופנלופי הוא מה ש"ברידג'רטון" בדרך כלל עושה הכי טוב: המרדף. אין מספיק מתח ותסכול נעורים בין הדמויות, והכימיה ביניהם מפוקפקת. גם סצנת הכרכרה שיצרה באזז ברחבי העולם לא באמת מספקת את הסחורה בהשוואה לעונות הקודמות.
הקשר של אלואיז (קלודיה ג'סי) ופנלופי, לעומת זאת, מעניין יותר. לאחר שהשתיים רבו בעונה הקודמת על הגילוי שפנלופי היא ליידי ויסלדאון (והדברים שכתבה לגבי אלואיז), בעונה הזו אלואיז חוברת לקרסידה קאופר (ג'סיקה מדסן). קרסידה, שעד כה הייתה הבחורה המרשעת בשכונה, מקבלת סיפור רקע שמציג אותה כדמות מורכבת שאף ניתן להתחבר אליה.
מלבדן, הסדרה נותנת גם זמן מסך רב לסיפורים של דמויות נוספות, חלקם מעניינים יותר וחלקם פחות. אנת'וני וקייט מתבוססים באושר הנישואים שלהם, בנדיקט מגלה דברים אודות המיניות שלו והאם לבית ברידג'רטון זוכה גם היא לג'נטלמן שיחזר אחריה. העונה ממשיכה גם את סיפורם של הזוג מונדריץ', אם כי עדיין לא ברור מה אמור להיות מעניין בו. לצערנו, דווקא המלכה לא קיבלה מספיק נוכחות כאן, במיוחד לאחר סדרת הבת שהתמקדה בה.בחלק היותר מעניין, לפחות יחסית, פרנצ'סקה (האנה דוד) נכנסת לעונת השידוכים עם כוונה למצוא גבר משל עצמה, והיא אכן מוצאת, אך קוראי הספר יודעים שלא כאן מסתיימת עלילתה. הסדרה ספגה ביקורת רבה מצד המעריצים על היפוך מגדרי שביצעו לדמות של מייקלה (שמוצגת בסוף העונה ותהיה לה חשיבות בהמשך), ובכך שינו את קו העלילה של פרנצ'סקה בשם הרצון לגוון את מיניות הדמויות. למרות שלל בעיותיה, "ברידג'רטון" נותרת עדיין מנה מתקתקה שכיף לאכול וקל לעכל, אבל כנראה שלא תקבלו מעונתה הנוכחית יותר מדי סיפוק כדי לשבוע.