לדפוק התמחות ביקורת סרט

The Internship Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "לדפוק התמחות":
"אותן בדיחות, אבל הן עדיין מצחיקות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Internship
משחק אוון וילסן, וינס ווהן במאי/ת שון לוי  
קומדיה
ביקורת סרט ללדפוק התמחות מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"מצחיק מאוד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
וינס ווהן הוא גאון. אמון על התסריט של "לדפוק התמחות" (על משקל "לדפוק חתונה" למקרה שלא הבנתם שמדובר בסרט עם וינס ווהן...), ווהן רקח נוסחה שלא רק תאדיר את כישרונו לאובר ורבליזם, שגורם לך לתהות מתי הוא מספיק לנשום בזמן שאתה משתנק מצחוק, אלא גם תמצא חן בעיניי המרקטינג של Fox - הלוגו של "גוגל" על כרזת הסרט. בתקופה בה "גוגל" נחשדת לגבי טוהר המידות באופן השימוש שלהם במידע העצום על מאות מיליוני משתמשים, ענקית האינטרנט הייתה צריכה איזו קומדיה קלילה שתסייע בהחזרת המוטו Do No Evil של החברה. והאולפנים מצדם, קיבלו קידום במנוע החיפוש הנפוץ ביותר בעולם. אמרנו גאון?בילי (וינס ווהן) וניק (אוואן ווילסון) הם שני סוכני מכירות שהפכו דינוזאורים מובטלים בעידן האינטרנטי בו רכישות מתבצעות דרך אתרים. נואשים, הם מחליטים להגיש מועמדות לתוכנית ההתמחות הנחשקת והתחרותית של "גוגל" ומתקבלים כסוג של גיוון לנוכחות השלטת של גאוני מחשב מחוסרי חיים בני 20. פער הדורות בינם לבין שאר המתמחים, המציב אותם תחילה בעמדת אנדרדוג, אט אט מתגלה כיתרון של ניסיון חיים ובגרות. זה לא מקרי שניתן להבין מתקציר הסרט איך הוא ייגמר; ההתפתחויות העלילתיות והפתרונות למכשולים הם לרוב צפויים, אבל ווהן מצליח להצחיק אותנו לאורך כל הדרך נטולת ההפתעות.
"לדפוק התמחות" הוא תוצר של הוליווד החדשה - נוסחה מנצחת לא מחליפים, כי קל יותר למכור אותה מעבר לים. למה להחליף את הנוסחה שאפשר להחליף את הקהל? העלילה של "התמחות" לא סוטה לרגע מהפורמט התסריטאי הקלאסי; הסיטואציות שחוקות (שבירת הקרח בין הצוות מתאפשרת רק אחרי שהם משתכרים יחד, כמובן), הדמויות סטראוטיפיות (האסיאתי שלומד להשתחרר, הלוזר שמשיג את הבחורה הכי שווה), תפניות ידועות מראש (זה הרי ברור שהם יצטרכו להיכשל לפני שהם יצליחו, נכון?) ורגעי ההארה כל כך קלישאתיים שהם מדליקים כל נורה בחדר. ולמרות זאת, אנחנו צוחקים. למה? כי זה מצחיק וכי זה מקיים בדיוק את מה שזה הבטיח."לדפוק התמחות", שדורג כ PG-13 בבתי הקולנוע בארה"ב, הוא נטול ההומור הוולגרי והמתריס שהיווה מרכיב מהותי במתכון להצלחת "לדפוק חתונה". אין ספק שמדובר בדרישה של "גוגל", ששמרה על דף פתיחה נקי מיום היווסדה, שלא הייתה רוצה ששמה יתנוסס מעל לבדיחות גסות או סיטואציות פרובוקטיביות. נדמה שהפשרה בין הצדדים הייתה ששתי ההבלחות של הומור מעט גס תקרנה מחוץ לשטחי הקמפוס של "גוגל"; הראשונה היא בחנות מזרנים המנוהלת על ידי וויל פראל, שהוא ללא ספק סוטה ביותר ממובן אחד, והשנייה בהופעת אורח מעולה של רוב ריגל המגלם סוכן מכירות מלוכלך של קלנועיות לגיל הזהב. מדובר בשתי הסצינות הכי מצחיקות בסרט.
המבקרים בארה"ב הביעו אכזבה מ"התמחות" על שלא ניצלה את ההזדמנות כבמה להתחלת דיון על המדיניות הרווחת והבלתי פורמלית של ניצול מתמחים בארה"ב, בה צעירים עובדים ללא תשלום עם הבטחה תלויה על בלימה לאפשרות העסקה בחברה. מדובר במחלה שהחמירה לאחר המשבר הכלכלי ודרדרה חברות רבות לנצל את הפחד של יוצאי קולג' ממחסור במקומות עבודה. הם אומנם צודקים, אך הציפייה הנאיבית מקולנוע להיות פלטפורמה לאמירות חברתיות שייכת לתקופת תור הזהב של הוליווד, בה האולפנים מימנו את הסרטים ולא "גוגל". אז סרטים עוד נועדו לקהל האמריקאי ולא לקהל בסין וברוסיה. האמת המרה היא, שאם הייתה ביקורת אמיתית בסרט, לא היה סרט.בסצינת הבונדינג של צוות הגאונים החנונים עם בילי וניק במועדון, בחור אחר מתגרה בהם ומכנה אותם United Colors of Nerds (זוכרים את הימים שהמודעות של "בנטון" נחשבו פרובוקטיביות...?). זה מצחיק, אבל זו גם בדיוק התסמונת למחלה. היום חשוב יותר שבאנסמבל תהייה אחת הודית ואחד סיני, כדי שהיבשת הרחוקה תהייה מרוצה, מאשר לבנות דמויות עמוקות, שונות עם אמירה. ניכר כי אנשי השיווק של "גוגל" כתבו מספר נאומים בסרט המפארים את אימפריית "גוגל" ודואגים להחדיר באופן מאוד גלוי את המניפסט שכביכול מנחה אותה ומגדיר אותה כמובילה בתחומה. אבל עזבו אתכם מתיאוריות קונספירציה והתנגדות למכירה במסווה של בידור להמונים. "לדפוק התמחות" נועד להצחיק והוא מצחיק. אה, והכותרות בסוף מגניבות. תיהנו.
לדפוק התמחות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: LidorHגיל: 1705/10/2015 23:19:59
8/10אייקון ציון
סרט כיפי ומהנה לצפייה, מצחיק ומעביר את הזמן בכיף מומלץ מאוד לחובבי הטכנולוגיה
שם: roeiגיל: 1705/10/2015 22:43:32
8/10אייקון ציון
סרט כיפי מצחיק שיכול להעביר את הזמן בכיף ממליץ!
שם: איתמרקוגיל: 1416/02/2014 11:58:36
9/10אייקון ציון
סרט מצחיק קצת לא צנוע בקטע או שתיים אבל סרט מצוין בעיקר לחובבי הטכנולוגיה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט