יחי ההבדל הקטן ביקורת סרט

Viva la liberta Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "יחי ההבדל הקטן":
"עיסוק קולנוע מוצלח בנושא העמדות פנים וכפילויות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Viva la liberta
משחק טוני סרבילו, ולריו מסטאנדריאה, ולירה ברוני טדסקי, מיכאלה גסקון, אנה בונאיטו, אריק טראנג נגויין במאי/ת רוברטו אנדו  
זר
ביקורת סרט ליחי ההבדל הקטן מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מהתלה אינטיליגנטית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נושא חילופי זהויות בין בני מעמדות שונים העסיק את הקולנוע עוד משחר ימיו. זכורים סרטים בנוסח "בן המלך והעני "העוסקים בשאלה מה קורה כשאת השלטון תופס אדם מן היישוב שאינו מודע למעמדו. הנושא נבחן אף בסרטים כ"דייב "(כפיל מגיע לבית הלבן כשהנשיא חש ברע) ועוד ועוד. העיסוק (שהוא בדרך כלל קומי) באדם הדומה בצורה מופלאה לזה שהוא ממלא את מקומו מזמין סיטואציות מבדרות ומאפשר דיון בשאלות של האדם למול התפקיד שהוא נושא וגם הרהורים (נוגים לעיתים) על תפקידם ותפקודם של מנהיגים. לעיתים נדירות יהפוך סרט שכזה לדיון מעמיק באמת בנושא הכפילויות והעמדות הפנים ותבחן אף תופעת הדופלגנגר - אותו כפיל רוחש רעה המאיים על הגיבור.הסרט יחי ההבדל הקטן מלכתחילה אינו מנסה לומר דברים גדולים ונצורים ולכן מתמקד בעיקר בצד המובן מאליו של הדיון בכפיל. העלילה עוסקת במנהיג האופוזיציה באיטליה שנכנס לדיכאון ומחליט להעלם זמן קצר לפני הבחירות. בצר להם מחליטים ראשי מפלגתו להכחיש את פרישתו בטרם עת ובמקומו הם מציבים את אחיו התאום שינו פרופסור שככל הנראה קצת ירד מהפסים.
הבימאי רוברטו אנדו מצליח בעזרת בימוי קולח וקליל לספק את הרגעים המצופים מסיטואציות ההחלפה. באופן מאד נח תסריטאית מתברר כי האח של מנהיג האופוזיציה הוא נואם בחסד ובעזרת יכולת רטורית מרשימה ונאומים שבעצם לא אומרים דבר הוא מצליח לסחוף את מפלגתו שאחיו נמצא בצרפת ומתאושש לאיטו.מי שמחזיק את הסרט על כתפיו הוא אחד מגדולי שחקני איטליה כיום טוני סרביליו שכבר הרשים ב"איל דיו" המצוין. סרביליו לובש ופושט צורה ומשנה הבעות פנים בהתאם לאח שהוא מגלם.כמנהיג האופוזיציה הוא קר ומתנשא וכאחיו הפרופסור הוא חם ונוטף אהבת אדם .
סרטו של אנדו היה יכול להישאר בגבולות הקומדיה העוסקת בחילופי זהות אבל בלי שנרגיש מצליח הבימאי לעסוק גם בנושאים יותר "כבדים" כמו הדמיון בין פוליטיקה לקולנוע והעמדת פנים כדבר שבעצם כולנו עוסקים בו (ואף פליני מגויס לצורך כך ואומר את דברו מתוך מסך הטלוויזיה בקטע קצר). ידידתו של מנהיג האופוזיציה נשואה לבימאי סרטים שמצלם סרט בפרובינציה הצרפתית ומנהיג האופוזיציה הופך לאחד מאנשי הצוות בסרט. המנהיג שרצה לאבד את זהותו מוצא את עצמו מחדש בתעשייה שכל כולה בבלבול זהויות.לאט לאט ובטוח מתחיל הגבול הברור בין שני האחים להיטשטש. הפרופסור מסגל לעמו מנהגי שררה והאח שברח לצרפת הופך לאנושי יותר ויתר ואנדו משחק עם טשטוש הגבולות הזה עד לסופו המתוחכם של הסרט. סרטו של אנדו הופך נושא נדוש לחוויה מבדרת ומהנה ועיתים אף מרגשת. מי אמר שהקולנוע האיטלקי במשבר יצירתי?
יחי ההבדל הקטן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4903/09/2021 16:16:04
7/10אייקון ציון
סאטירה נחמדה שעוסקת במה שרע בפוליטיקה. המשחק של טוני סרווילו הוא נהדר, אבל יצאתי בתחושה שהיה חסר משהו. אולי המסר שיוצרי הסרט רצו להעביר לא חד מספיק. אנריקו הוא פוליטיקאי בכיר, מנהיג מפלגת אופוזיציה במהלך קמפיין בחירות. הוא נמצא בשפל בסקרים וזוכה למבול של ביקורת והתקפות מתוך מפלגתו. אנריקו העייף מחליט שזה לא בשבילו ומחליט להיעלם. הוא נוסע לצרפת ומתארח אצל ידידה ותיקה.במקביל, יועצו של אנריקו שמחפש אותו, מגיע אל אחיו התאום ג''ובאני, שהשתחרר ממוסד לפגועי נפש ומציע לו להחליף את אנריקו. ג''ובאני שהוא אומנם מטורלל, הוא גם איש משכיל. הוא מביא איתו חום אנושי וגישה ישירה שמקסימה את הסובבים לו ואת המצביעים. המצב בסקרים משתפר פלאים, אבל הכל בעצם הוא רמייה אחת גדולה. בסופו של דבר ,אף אחד לא יוצא כאן טוב.לא הפוליטיקאים, בוודאי לא היועצים שלהם, אבל גם המצביעים שהם שטחיים. ציון 7.5.
שם: אריגיל: 7027/12/2013 10:06:24
9/10אייקון ציון
למרות שהרעיון העיקרי של הסרט אינו חדש, הרי מדובר פשוט בסרט מהנה מאוד, שאינו דורש מחשבות עמוקות. פשוט ברור. מספר אפיזודות משעשעות מאוד. בקיצור, מומלץ למי שרוצה להנות מסרט.
שם: דפנהגיל: 5625/12/2013 12:21:58
5/10אייקון ציון
סרט בינוני מינוס שאינו עומד בציפיות. נסחב לעייפה, לא מעניין, המשחק טוב, אבל זה לא מספיק. לא צריך לרוץ.
קישורים
חץ יחי ההבדל הקטן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט