האם זה אתה? ביקורת סרט

Is That You? Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "האם זה אתה?":
"סרט מסע נחמד שיכול היה להיות טוב יותר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Is That You?
משחק אלון אבוטבול, רני בלייר במאי/ת דני מנקין  
ישראלי
ביקורת סרט להאם זה אתה? מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"חביב ומקסים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע41.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות41.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בין אם מדובר ב"טיפשים בלי הפסקה" הקומי והמטורף או "זה בוודאי המקום" הצבעוני והדרמתי, סרטי מסע מרכיבים תת ז'אנר מסקרן שלעולם לא ימאס. הקולנוע הישראלי לא עשיר בסרטים כאלה. הקולנוע ההוליוודי דווקא מוצף בהם. "האם זה אתה?" סרטו של הבמאי דני מנקין שנכתב ביחד עם אשכול נבו, והיה מועמד השנה לפרס אופיר, הוא סרט מסע ישראלי המתרחש בארצות הברית.לאחר שרוני (אלון אבוטבול) מפוטר מעבודתו כמקרין בקולנוע, הוא מקבל כפיצוי כרטיס טיסה לארצות הברית ומחליט לצאת למסע חיפושים בעקבות רייצ'ל, אהובתו מלפני 30 שנה. הוא מתחיל את המסע בביקור אצל אחיו, ג'ייקוב (רני בלייר) סוחר מכוניות, שגם איתו הוא לא דאג לשמור על קשר לאורך השנים. רוני לוקח את אחת המכוניות של אחיו ויוצא לחפש את אהבת נעוריו. כמו בכל סרט מסע הוא יכנס לצרות ויפגוש מישהו או מישהי שישנו את חייו. המישהי הפעם היא מיילה (נרונה דה מסדו קפלן), סטודנטית לקולנוע שמצלמת סרט על חרטות בהשראת "הדרך שלא נבחרה" (שיר מאת רוברט פרוסט). הם נפגשים כאשר ישנה תקלה ברכב של רוני ובתמורה לתיקון היא מבקשת ממנו להתראיין לסרט שלה.
את המשך המסע בעקבות רייצ'ל הם מחליטים לעשות ביחד באזור צפון-מזרח ארה"ב (אזור עליו פרוסט הרבה לכתוב) ורוני הופך לדמות המרכזית בסרט החרטות התיעודי שלה. אי אפשר שלא לחשוב על "זה בוודאי המקום" כשצופים ב "האם זה אתה?". בסרטו של פאולו סורנטינו, שיין, זמר רוק מזדקן, עוזב את דבלין לטובת מסע חיפושים בארה"ב אחר קצין נאצי שהשפיל את אביו בזמן מלחמת העולם השנייה. אומנם שיין ורוני שונים זה מזה מבחינה חיצונית, אבל באופי הם די דומים: שניהם די רגועים, שקטים ונאיביים. בסרט של סורנטינו לשיר מסוים יש השפעה חזקה. ב"זה בוודאי המקום" זה "This Must Be The Place" של ה Talking Heads וב"האם זה אתה?" זה ה"הדרך שלא נבחרה" של פרוסט.מלבד השיר של פרוסט, שאלה מהדהדת לאורך הסרט: "Is That You?" שואלות דמויות שונות במצבים שונים במהלך הסרט. אלון אבוטבול, כמו תמיד, מצליח ליצור דמות מעניינת וכאן הוא יוצר דמות נאיבית, חסר ביטחון ובעלת מבטא עברי כבד, שמגלה על עצמה דבר או שניים במהלך המסע בעקבות רייצ'ל. אין בסרט הזה יותר מידי רגעים מצחיקים, וכשיש הם מגיעים באדיבות ג'ייקוב.
הסוף של "האם זה אתה?" יכול להתפרש כאנטי קליימקס, אבל כמו בכל סרט מסע אחר, המסע עצמו הוא המטרה ולא מה שמחכה בסופו. "האם זה אתה?" הוא סרט שיש בו דמויות טובות ורעיונות טובים אבל הוא לא מממש את הפוטנציאל שלו. אין בו נפח מספיק גדול כדי לעמוד באותה שורה עם סרטי מסע אחרים כמו "אני והחבר'ה", "נברסקה" או "עד קצה העולם" ועם פיתוח טוב יותר לסיפור של מנקין ורוד בר, עליו מבוסס התסריט, היינו יכולים להתגאות שיש לנו בישראל סרט מסע שיכול להפוך לקלאסיקה מידית. בסה"כ מדובר בסרט חביב אבל לא יותר מזה.
האם זה אתה? - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידו כץגיל: 5419/11/2014 17:37:46
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים הטובים שראיתי השנה. להיות בסרט זה להיות לרגע בעולם אחר לגמרי מבלי לצאת מהעולם שלך. הנושא פורט בעדינות וביופי פיוטי עד כמה אנחנו ערים ופתוחים למה שהחיים מזמנים לנו. ובכל רגע כמו שנאמר בסוף הסרט, נפתחות הרבה יותר משתי אפשרויות. לכן הבחירות שלנו : עם מי להיות אבל בעיקר מי להיות בעצמנו (האם זה אתה?) מייצרות גם אינספור אפשרויות לחרטה. או לחארטה... התרגשתי, התאהבתי, אפילו דמעתי ובעיקר הבנתי שובשאין מה לסמוך יותר מדי על המבקרים. סרט נהדר, אלון נהדר, השחקנית משנה מקסימה, התסריט מעולה. מה צריך יותר?
שם: אמנון אלביגיל: 9908/11/2014 00:26:16
4/10אייקון ציון
האם זה אתה?................................ הסרט רצה לעסוק בחרטה ויצא לו חארטה. ביל מאריי עשה זאת טוב יותר בסרט פרחים שבורים. הדמיון בין שני הסרטים מעורר אי נוחות. משעמם, לא מתפתח, צפוי. חבל מאד על שחקנים כה טובים. נקודת אור היא עיצוב דמותו של האח, הישראלי לשעבר: הפראח הנדיב במיטבו.
שם: eitגיל: 4506/11/2014 10:00:55
9/10אייקון ציון
סרט עשוי טוב, מרגש ומהנה, על חלומות ואהבות, מומלץ מאוד, אלון אבוטבול במיטבו ושחקני משנה מעולים ומשכנעים
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט