סוף טוב ביקורת סרט

Happy End Movie Review

תמונת כתבדין קליין על "סוף טוב":
"חד ומרשים אך לא מחדש יותר מדי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Happy End
משחק איזבל הופר, מתייה קסוביץ', ז'אן לואי טרנטיניאן, טובי ג'ונס במאי/ת מיכאל הנקה  
זר
ביקורת סרט לסוף טוב מאת דין קליין | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"ארסי למדי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נדמה שלמיכאל הנקה, הבמאי האוסטרי עטור הפרסים ואהוד המבקרים, חשוב להראות לקהל הצופים שלו כמה לא אכפת לו מהם - אמנם זה נשמע כמו עלבון אבל זה די מרשים כיצר למרות הניכור המאפיין את סרטיו הוא מצליח, רוב הזמן, להצמיד את הצופה למושב. אפשר להגיד שהנקה הוא הצד ההפוך של אותו מטבע שבצדו השני נמצא אלפרד היצ'קוק. שניהם יודעים טוב מאוד כיצד להוביל את תודעתם של הצופים, אך אם היצ'קוק עשה זאת כדי למקסם את חוויית הצפייה, הנקה מדגיש במובהק את המניפולציה של הצפייה כדי להגיד משהו על חוויית הצפייה עצמה ומשמעויותיה על הנפש האנושית. האידאולוגיה של הנקה יכולה להיות לעתים דידקטית מדי וכך אחד השוטים הראשונים בסרטו החדש "סוף טוב" הוא תיעוד בסנאפצ'ט של גסיסתו של בעל חיים - דימוי שאינו משתמע לשני פנים. הנקה אוהב לעסוק באמצעי הצילום ולערב צילום ממצלמות שונות בסרטיו ופה הוא נכנס רשמית לעשור השני של שנות האלפיים, גם אם המסר מעט מיושן.עוד כשנחשף לראשונה שמו של סרטו החדש הייתה תחושה שהכותרת היא תמצית מזוקקת של אירוניה והנקה בהחלט לא מאכזב. במרכז הסרט נמצאת משפחת לורן הבורגנית והעשירה - כל אחד מבני המשפחה אומלל ומאמלל בדרכו המיוחדת שלו. אב המשפחה ז'ורז' (ז'אן לואי טרינטיניאן האגדי שלמרות פרישתו ממשחק ב-2003 ממשיך לשתף פעולה רק עם הנקה) שמשתמש בסניליות כתירוץ להתנהגות רעילה, ילדיו הבוגרים תומאס (מתיו קסוביץ') ואן (איזבל הופר) נדמים כסמל היציבות, אך גם מתגלים במערומיהם המוסריים במהרה ומעבירים את הפתולוגיה המשפחתית הלאה כקללה עתיקה לדור השלישי: פייר (פרנץ רוגובסקי שנותן הופעה אנרגטית ופגיעה ואחראי לאחת הסצנות הקולנועיות הגדולות של השנה) הוא בנה של אן והיורש המיועד והלא ממש נלהב, של העסק המשפחתי, ואיב (פאנטין הארדוין) בתו בת ה-13 של תומאס מנישואיו הראשונים שחוזרת לחייהם של בני המשפחה בגלל שאימה אושפזה בבית החולים, במה שנראה כמו תאונה אך יכול להיות באותה מידה מעשה זדוני ומכוון.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
העליבות והקטנוניות באחוזה רחבת הידיים של ז'ורז' מהווים את השלד של הסרט, כאשר כל אחד מבני המשפחה מחזיק סיפור מעורר עניין ומסתורי. אבל הנקה גם מסתיר מאיתנו הרבה (ישנו קאט קומי אכזרי בשנייה שדמות מתחילה לספר אנקדוטה) ובו זמנית מעמיס עלינו קווי עלילה שאינם מתחברים לאיזשהו שלם.אין זה מפתיע שהצורה הקולנועית של הסרט מוקפדת - עבודת המצלמה מושלמת והנקה הוא אחד מהאשפים ביצירת טון ייחודי ומכשף בסרטיו - אך גם אם סצנות מסוימות מצליחות לחלחל לנשמה, לסרט אין את העוקץ הייחודי שמאפיין את סרטיו הטובים ביותר. כל קו עלילה היה יכול לקבל סרט משלו, אך רוב ההתרחשויות מובילות למבוי סתום עלילתי ותמטי היוצר בעיקר תסכול.
למרות זאת זהו אולי סרטו המצחיק ביותר של הנקה (ואני משתמש במונח מצחיק בזהירות עצומה) - לפעמים הרצינות בה הסרט או הדמויות המרכיבות אותו לוקחים את עצמם מצחיקה ולפעמים העליבות האנושית כל כך פאתטית שאי אפשר להתמודד איתה אלא בעזרת הצחוק עצמו, גם אם הבדיחה על חשבוננו. אפילו שמדובר בהישג מינורי זהו עדיין סרט ראוי לדיון, למחשבה ולמבט מעמיק שברגעיו הטובים ביותר מצליח לטלטל ולצרוב את הלב.
סוף טוב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 6109/01/2018 21:22:12
9/10אייקון ציון
סרט לאוהבי סרטי הבמאי מיכאל הנקה.בקצב איטי,משפחה מורחבת בורגנית עם המון קשיים ובעיות רגשיות של בושה,עכבות,ביקורת, כעסים,תיסכולים ומה לא.משחק מצויין של טרינטיניאן ואיזבל הופר.
שם: ramiגיל: 6705/01/2018 21:00:22
8/10אייקון ציון
סרט מדוייק, ברור,מעיק,מספר על משפחה אחת מבוססת,עם הרבה בעיות פסיכולוגיות,בכל הגילאים,עם הרבה סוגים של שלדים בארון.עבור צופים עם הרבה סבלנות.
שם: שריגיל: 4109/12/2017 18:46:02
1/10אייקון ציון
לא נשארתי לסוף כדי לדעת אם הוא טוב ! לא גיליתי שהסרט "שבור" בעריכה ממקום של אמנות קולנועית... לדעתי צוות היוצרים בעצמו לא יודע מה קורה בסרט. ישבתי באיפוק יותר משעה וכלום.. לא מתפתח, לא מסקרן, לא מעור מחשבה או רגש.. למעט תחושת החמצת זמן בקולנוע. בזבוז כרטיס וזמן !
קישורים
חץ סוף טוב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט